שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    הענקיות וגניהן: מה מטריד את ספקיות הסלולר?
    כנס הסלולר שנערך בשבוע שעבר בת"א סיפק הצצה לנושאים המטרידים את התעשייה: "הגן הפתוח" שמבשר האייפון, הכנסות מתוכן ייחודי, ותשלום באמצעות הטלפון

    קבלת מידע לגווניו ושימושים כמו ניווט ובידור הפכו בשנים האחרונות לעיקריים בטלפון הסלולרי.. בכנס "סלקום מדיה" שנערך בשבוע שעבר בתל-אביב,  ניתן היה לקבל מושג על עתידו של הסלולר בכלל ובישראל בפרט. "הענק המתעורר‭,"‬ כפי שקרא לו מנכ"ל סלקום, עמוס שפירא.

     

    שפירא, אגב, סיפר על הגידול בצריכת הווידאו בטלפון כאשר מוצעים בו תכנים הנוגעים לסדרת טלוויזיה פופולרית או כאשר מתרחש אירוע בטחוני.

     

    נסחפים לגן הפתוח

    סמנכ"ל השיווק של החברה, עדי כהן, התייחס לתחילת שיווקו של האייפון בישראל ולבשורה שהמכשיר מביא עמו - סחיפה של העולם הסלולרי לכיוון "הגן הפתוח‭,"‬ כלומר גלישה  

    חופשית בטלפון לאתרי אינטרנט, שלא דרך פורטל מסונן (ועתיר רווחים) של הספקיות

     

    ‭".‬האייפון‭,"‬ אמר כהן, "הוא גורם מאיץ בתהליך‭"."‬מצד שני‭,"‬ הוסיף, "אפל היא חברה שמוכרת מחשבים, אייפודים ועכשיו גם סלולריים - אבל יש שם גם שני 'גנים סגורים‭,'‬ אייטיונס ואפ-סטור, שמגדילים את הכנסות ומעצימים את החוויה ללקוח‭."‬

     

    ילדים טובים בריבוי משימות?

    כהן הזכיר בדבריו מחקר של אוניברסיטת סטנפורד, שבדק האם באמת ילדים מסוגלים כיום לבצע טוב יותר משימות רבות במקביל (מולטי-טאסקינג‭,(‬ מאשר מבוגרים. התשובה המפתיעה היתה שלילית.

     

    ההסבר: ריבוי המשימות שמבצעים היום בני-הנוער במה שנראה כהצלחה רבה, הוא תיפעולי-חיצוני בלבד. הם מסוגלים אומנם לעבור מדבר לדבר במהירות, אבל לא להפנים את מה שהם רואים וחווים בכל משימה.

     

    התוצאה היא, בין השאר, ריבוי של תופעות הפרעת קשב. כהן רואה בכך את שני הצדדים של הקידמה הטכנולוגית - מצד אחד, "פתיחת דלתות" לעולם והפיכת בני-הנוער לאנשים משכילים יותר, ומצד שני פגיעה רצינית בפיתוח מערכות יחסים ובקשב.

     

    לשלם עם הטלפון

    בין הנושאים שעלו בכינוס על סדר היום היה גם "הארנק האלקטרוני‭,"‬ או התשלום בעזרת הטלפון.

     

     סלקום, המארחת, עובדת על פרוייקט סודי לתשלומים בעזרת הסלולרי, שעדיין לא זכה אפילו לשם קוד: המטרה - לאפשר סליקת כרטיסי אשראי ועסקאות באמצעות הטלפון. בן ויטאקר, מנכ"ל חברת מסאבי ‭,(Masabi)‬ המפתחת מערכות המאפשרות ביצוע עסקאות כאלה (לרבות הימורים‭,(‬ טען כי התחום, שלא זכה להצלחה בעשור האחרון, עומד לקפוץ כיתה. לדבריו, בקרוב נשלם בסלולרי עבור תחבורה ציבורית, כרטיסי טיסה, ואפילו עבור השתייה בבית קפה.

     

    ויטאקר סקר את הסיבות: "ברור שצעירים ישתמשו בכל מקרה במכשיר סלולרי עדכני, עם כל הטכנולוגיות החדשות. אבל לא כך האיש הממוצע ברחוב‭."‬ הבעיה היא, שהאיש הממוצע ברחוב הוא מקור ההכנסה העיקרי ליישומי הארנק הסלולרי.

     

    לדבריו, "כדי לגרום לאיש הזה, שהוא לרוב פסיבי, להשתמש במכשיר הסלולר בדרכים חדשות, צריך להציע לו משהו טוב יותר ממה שקיים. כדי להגיע לזה צריך מודל עיסקי יציב. כשבונים אפליקציה צריך לתת לאנשים את מה שהם רוצים, והמסות של האנשים אינם משתמשי אייפון. האפליקציות לאייפון, למשל, מוגבלות למשתמשי אייפון, אבל אם יוצרים אפליקציות למכשירים פשוטים יותר, אפשר להגיע למסות עצומות".

     

    "כיום רק ‭12%‬ מכרטיסי הרכבת בבריטניה נמכרים באינטרנט. מדוע? כי המערכת למכירת הכרטיסים הללו מסובכת מדי ושואלת יותר מדי שאלות. הלקוח רוצה דבר פשוט - לנסוע ברכבת. לכן צריך לבנות עבורו מערכת תשלום שתהיה פשוטה וקצרה ככל האפשר. בנוסף, המשתמשים צריכים להאמין באבטחה של המערכת ולהיות מסוגלים להתחבר אליה מכל מקום‭." ‬

     

     תגובה חדשה
    הצג:
    כל התגובות לכתבה "הענקיות וגניהן: מה מטריד את ספקיות הסלולר?"
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים