שתף קטע נבחר

טויוטה תחדש את יבוא הקורולה הרובוטית

מיכה כרמון, מנכ"ל יוניון מוטורס, מעריך כי ניתן יהיה להציע את המשפחתית עם התיבה הרובוטית במחיר נמוך. בנוסף - שוק הרכב יציג להערכתו ירידה מתונה יחסית בסוף השנה, ואילו 2010 תסמן כבר צמיחה

חוזי השחורות שוב התבדו. בניגוד למרבית התחזיות המוקדמות, השנה צפויות להימכר 165 אלף מכוניות חדשות, ירידה מתונה יחסית ממספר השיא שנרשם בסוף 2008. כך מעריך מיכה כרמון, מנכ"ל יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה לישראל. כרמון מפזר בכך חשש לקריסה טוטאלית, שהביעו רבים מעמיתיו. יש להזכיר כי מיד לאחר המשבר הפיננסי, טענו חלק מהיבואנים כי שנת 2009 תסתיים עם כ-140-145 אלף מכוניות חדשות, ואחרים הזכירו אפילו 125 אלף כיעד ריאלי.

 

  • צפירת הרגעה: שוק הרכב המקומי לא יקרוס

 

ההסבר שניתן דאז: פיטורי עובדים מחברות רבות וירידה בהזמנות מחברות הליסינג. אלא שכעת מתברר כי מדובר היה בעיקר בפאניקה, אותה הניעו גם הערכות - שפרסם משרד האוצר - לירידת מחירים דרסטית של המכוניות הפופולריות בתחילת 2009. המציאות היתה שונה. חברות הליסינג לא התרסקו, ומספר המכוניות הנרכשות על-ידי ציי רכב גדולים, קטן במידה פחותה משמעותית מכפי שניבאו רואי השחורות.

 

אמנם המכירות השנה יהיו נמוכות מאלה שנרשמו ב-2007 ו-2008 (כ-191 ו-194 אלף מכוניות חדשות בהתאמה), אך הערכות-חסר גרמו לכך שאצל חלק מיבואני הרכב היותר-זהירים, נרשם כבר עכשיו מחסור במכוניות חדשות. כרמון מעריך גם שבשנת 2010 יהיה גידול נוסף במכירות, ועל כבישי ישראל יעלו כ-175 אלף מכוניות חדשות. טויוטה תמכור להערכתו 18,500 מכוניות השנה, ותצמח ב-2010 ל-21,000 מכוניות חדשות.

 

אחד הצעדים המעניינים עליו מכריז כרמון, הוא חידוש יבוא הקורולה המשפחתית, עם תיבת הילוכים רובוטית. המכונית שנחשבה לבעייתית מבחינה שיווקית, בעיקר כאשר החליפה דגם אוטומטי-רגיל, עשויה לחזור לאולמות התצוגה לאחר שנעדרה מהם תקופה ארוכה. זאת, כך מציין כרמון, אם יוכל תוכל לשווק אותה במחיר שיהיה זול בכ-6,000-7,000 שקל לפחות מהדגם האוטומטי. יש להזכיר כי הקורולה הרובוטית נהנית גם מהטבת מס גדולה יותר מהגרסה בעלת התיבה האוטומטית הרגילה, פועל יוצא של "ציון ירוק" טוב יותר.

 

שתי מכוניות נוספות שיגיעו כנראה לארץ ב-2010 ויזכו בהטבת מס גבוהה יחסית הודות להנעת כלאיים, יהיו האוריס הקומפקטית והקאמרי, המשפחתית הגדולה. אם האחרונה אכן תגיע, יופסק שיווק גרסת הבנזין.

 

בימים אלה משיקה החברה בארץ את הלנד-קרוזר המחודש, שעבר מקצה שיפורים. תג המחיר של רכב הכביש-שטח הגדול יעמוד על 305 אלף שקל לדגם הקצר עם מנוע דיזל, ויגיע לחצי מיליון שקלים עבור הגרסה הארוכה והמאובזרת ביותר, אף היא עם מנוע צורך סולר. בשנה האחרונה נמכרו 1,850 דגמי לנד-קרוזר. מהדגם החדש מתכוונת החברה למכור ב-2010 לפחות 1,000 יחידות, ולתפוס בכך שליש מנתח השוק הרלוונטי.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים