שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    אופניים חשמליים: בלי רישיון, כן עם קסדה
    דחיפה חיובית לשימוש בכלי רכב נקיים. ועדת הכלכלה אישרה היום (ד') את השימוש באופניים עם מנוע עזר חשמלי ללא צורך ברישיון נהיגה או רישיון רכב. על חובת חבישת קסדה לעומת זאת, לא ההסכימה הוועדה לוותר

    להיט התחבורה הבא? רכיבה על אופניים חשמליים תותר לכל רוכב מעל גיל 14 - אבל רק עם קסדת בטיחות. ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה היום (ד') תקנות חדשות, לפיהן אופניים בעלי מנוע חשמלי יהיו פטורים מחובת רישיון רכב ורישיון נהיגה. על-פי התקנות, "אופניים בעלי מנוע עזר" יהיו כאלה המצוידים במנוע חשמלי שהספקו אינו עולה על 250 וואט, ומהירותם המרבית לא תעלה על 25 קמ"ש. הרכיבה עליהן תותר אך ורק עם קסדת בטיחות. התקנות ייכנסו לתוקף תוך מספר שבועות, עם כניסתן לרשומות.

     

    על-פי התקנות שאישרה הוועדה, הרכיבה תותר לכל רוכב מעל גיל 14, כאשר החוקים שיחולו על אופניים חשמליים יהיו זהים לאלה החלים על אופניים רגילים - ובכלל זאת, חובת חבישת קסדה בכל רכיבה. ראוי להזכיר כי חוק הקסדה, שאושר בכנסת לפני יותר משנתיים, אינו נאכף כיום בפועל: נציג המשטרה בדיון הסביר כי "יש בעיות באכיפה, אבל הוצאנו הנחיה לשוטרים לשים לב, ובשלב זה להזהיר ולהגביר מודעות בעניין הקסדה".

     

    בהתייחסו לעניין חוק הקסדה, אמר יו"ר הוועדה, ח"כ אופיר אקוניס, כי לדעתו אין לצמצם את חובת החבישה - וזאת בניגוד לעמדת שר התחבורה, ישראל כץ, ומספר חברי כנסת. "ידוע לי על רצון להקל על חוק הקסדה, אבל זה חוק נכון ונבון במתכונתו הנוכחית", דברי אקוניס. יו"ר הוועדה גם ביקש מנציגי משרד התחבורה להאיץ את הכנת התקנות הנוגעות לקורקינטים חשמליים, לאור תאונות קטלניות וחמורות שאירעו לאחרונה.

     

    במכתב ששלח ליו"ר הוועדה, כותב שר התחבורה כי התקנות החדשות בעניין האופניים החשמליים, נקבעו "לאור מדיניות הממשלה לעידוד רכב בלתי מזהם". לדבריו, לשימוש באופניים מסוג זה יש "יתרונות תנועתיים וסביבתיים". במשרד התחבורה מציינים כי עד כה, אופניים חשמליים סווגו כאופנועים, ולכן דרשו רישיונות רכב ונהיגה. כתוצאה מכך, השימוש באופניים חשמליים בישראל מצומצם מאוד - כאשר בחלק מהמקרים הרכיבה עליהם נעשית בניגוד לחוק.

     

    אלא שלצד התועלת, כדאי לזכור כי שימוש נרחב באופניים חשמליים ללא תשתית מספקת של נתיבים ייעודיים לאופניים, עלולה ליצור בעיות בטיחותיות חמורות
    לרוכבים - כמו גם להולכי רגל. בעיה התשתית מוכרת היטב לרוכבי אופניים בכל הארץ, הנאלצים לעתים קרובות לנסוע בנתיבי תנועה של מכוניות, או לחילופין - לנסוע על מדרכות, בין הולכי הרגל.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים