שתף קטע נבחר

מאזדה 6 - הכל בגלל תפס קטן

סיפור תלאותיה של מ. עם מכונית מסוג מאזדה 6, אשר הכריחה ביקורים חוזרים ונשנים במוסך עקב בעיות בלמים. לבסוף התגלה מקור הבעיה - טיפול לא מקצועי של הצוות הטכני. סוף טוב הכל טוב?

מ.ק רכשה באפריל 2008 מכונית מדגם מאזדה 6, אבל המזל לא ממש שיחק לידיה. למרות שהניחה כי מדובר במכונית אמינה במיוחד, צצו לפתע בעיות עם תיבת ההילוכים שפעולתה הפכה לקופצנית. לאחר שנכנסה עם הרכב למוסך המרכזי לבדיקה, הוחלט כי יש להחליף את מחשב ניהול התיבה. אלא שזה לא עזר, והבעיות חזרו לאחר תקופת-מה. שוב הוכנס הרכב למוסך, הפעם לצורך החלפת תיבת ההילוכים בשלמותה.

 

בינתיים הגיע מועד טיפול 30 אלף ק"מ, וכאשר נכנס הרכב באוגוסט 2009 לטיפול במוסך המרכזי, הוחלפו רפידות הבלימה והדיסקים. מ. שילמה עבור הטיפול ויצאה מהמוסך, אבל מיד שמעה קולות מחרישי אזניים מכיוון הבלמים האחוריים. המאזדה חזרה לבדיקה במוסך, שם טיפלו ברכב ושחררו את מ לדרכה, רק כדי שתגלה כי הבלמים שוב חורקים. שוב חזרה למוסך, ונאלצה להשאיר שם את הרכב לבדיקה יסודית. בתום הבדיקה - ה-12 במספר לטענתה - הוחזר לה הרכב, אלא שאחרי שבוע ימים, שוב חזרו החריקות. הפעם התלוותה להן גם פעולה לא סדירה של תיבת ההילוכים.

 

מ. ביצעה נסיעת אבחון ברכב, יחד עם בוחן מוסמך. זה האחרון הסביר לה כי בדיקות מראות שהכל תקין, וכי עליה להתרגל לרעש. "מדובר במשהו קוסמטי", אמרו לה. ותשובה זו כבר הרגיזה אותה מאוד. עוד יותר הרגיז אותה ההסבר הבא, אותו ניסה הבוחן למכור לה בהמשך - העובדה שהיא מתגוררת סמוך לים, היא המקור לרעשים שנגרמו כתוצאה מקורוזיה. למ. נמאס, והיא החליטה לפנות אלינו.

 

"12 פעמים ביקרתי במוסך בגלל הבלמים, מבלי שמצאו לכך פתרון. הוסיפו לכך את הבעיות עם תיבת ההילוכים, ותבינו שאני לא רוצה יותר את הרכב הזה. איבדתי את אמוני בו"- אמרה לנו מ. אגב, היא דאגה לציין כי השרות שקיבלה מהמוסך, בכל מהלך הטיפול, היה מצוין. פנינו לחברה, הרכב שוב נכנס לטיפול, ושוב חזרו החריקות. עוד באותו יום הגיעו לביתה אנשי מאזדה, מסרו לה רכב חלופי והבטיחו שהמאזדה תשאר במוסך עד שיצא עשן לבן.

 

אלא שללא קשר לעשן ולרצון הטוב של אנשי דלק מוטורס, העובדות דיברו בעד עצמן - לא היה להם מושג מה הבעיה. בדיעבד הם הודו כי החליפו מספר יחידות, ללא תועלת. עד שלפתע זיהה אחד העובדים כי בעת החלפת הרפידות, נשכחו תפסים אותם יש להרכיב על הקליפר. אלה לא נכללים בחבילת רפידות חדשות, ויש להתקין בכל פעם מחדש את החלק המקורי, גם כאשר מחליפים רפידות או דיסקים. מתברר כי אלה נשכחו, בכל פעם מחדש, גם לאחר ארבע החלפות של דיסקים ורפידות - כך דלק מוטורס.

 

"אני מודה שהיתה פאשלה שלנו, שבגללה נגרמה אי נעימות ללקוחה ואנו נפצה אותה על-כך", אמר יואב חפץ, סמנכ"ל בדלק מוטורס. "אין ספק שדבר כזה לא צריך היה לקרות. הפקנו את הלקחים. אני מבטיח שנפצה את הלקוחה כך שהסבל שעבר עליה ישכח".

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים