שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות

    טושיבה LCD LED SV685: מתחרה בפלזמות

    דגם SV685 של טושיבה כולל מנגנון המתיימר לספק רמת שחור ואיכות ניגודיות טובה מאי פעם. האם הוא מקיים? בדקנו

    בשנה האחרונה, החלו לחדור יותר ויותר דגמי טלוויזיות LED לשוק הישראלי. טכנולוגיית ה-LED מסמלת עבור לקוחות רבים קפיצה באיכות התמונה של מסכי LCD, אולם יש לזכור גם כי בתוך עולם ה-LED, ישנם שלושה סוגים שונים של מנגנונים המפיקים תוצאות שונות.

     

    טכנולוגיית ה-LED הפשוטה ביותר מכונה EDGE LED, כי הוא ממוקם רק על מסגרת המסך ומאפשר ליצור מסך דק במיוחד. הבא אחריו הינו FULL LED שפורש את תאורת הנורות הזעירות על כל שטחו האחורי של המסך.

     

    דגם SV685 של טושיבה כולל מנגנון LED מהסוג השלישי. המסך עבה למדי (9.4 ס"מ) ומכיל בתוכו את מנגנון התאורה המתקדם ביותר בעולם למסכי ה-LCD. ה-Local Diming, שמאפשר למסך לשלוט על 256 אזורי תצוגה באופן מקומי, מכונה ע"י טושיבה בשם Matrix ומאפשר להגיע לרמות ניגודיות מכובדות מאוד.

     

    לגונה עמוקה

    כאמור, גוף המסך עבה למדי, אך עיצוב המסגרת הקדמית מחפה על כך בעזרת תחבולה עיצובית הנקראת "גימור Deep Lagoon". למסגרת אלמנט פנימי שיוצר אפקט תלת ממדי ומקנה למסגרת עומק, למרות שהיא שטוחה לחלוטין.

     

    חלקו הקדמי של המסך עשוי מקשה אחת של פלסטיק קשיח המכסה על פאנל ה-LCD ומתמזג עם המסגרת. פאנל ה-LCD נמצא במרחק מסויים ממנו ובמבט מהצד ניתן לראות כפילות בהשתקפויות.

     


     

    הציפוי הקדמי הינו מסוג מבריק למחצה ומחזיר השתקפויות, הוא בעל גוון סגול ומזכיר מאוד דגמי פלזמות מסויימים. מצד שני, ה- SV685 מסתדרת הרבה יותר טוב עם חדר מואר מאשר פלזמות ושומרת על איכות טובה של שחור וצבעים אחרים גם בצפיה עם אור חזק יחסית (עם הקרבה של הפרטים בחלקי התמונה הכהים).

     

    חיבורים 

    טושיבה לא החסירה כאן כלום. רשימת החיבורים ארוכה וכוללת כניסות וידאו מסוג קומפוזיט, S-Video, קומפוננט, סקארט וארבע כניסות HDMI. גם סעיף האודיו לא קופח עם יציאת אודיו דיגטלית, אוזניות ויציאה המיועדת לסאב וופר.

     

    בנוסף, ישנו חיבור USB, כניסה לכרטיסי זיכרון SD וגם חיבור רשת.

     


     

    תפריטי המסך 

    עיצוב התפריטים פשוט למדי ודומה לזה הקיים בשאר הסדרות החדשות של טושיבה. אולם כאן, כיאה לדגם הבכיר, נכללו אפשרויות נוספות כגון הגדרות רשת, טיימר להקלטות (עבור מקליטי וידאו חיצוניים שמתחברים למסך) ועוד.

     

    תפריטי הכיול מאפשרים כיוון עוצמת מנגנון התאורה האחורית, שינוי פרמטרים "רגילים" כגון בהירות, ניגודיות וכדומה. ההגדרות המתקדמות מאפשרות כיול שישה צבעי יסוד, שינוי טמפרטורת צבע עם ירידה לפרטים כגון Gain של הצבעים אדום / ירוק / כחול, הדלקת חיישן התאורה, כיבוי מנגנון Local Dimming (לא מומלץ), שינוי גאמה, מנגנון החידוד Resolution+, החלקת תנועה וגם מצב "מומחים" הבא לעזור למי שמעוניין בכיול מקצועי בעזרת פילטרי צבע.

     

    תפריט AV Connection מאפשר להגדיר העברת אות צליל דיגיטלי או אנלוגי מהמחשב דרך HDMI או דרך כניסת PC האנלוגית. בנוסף, ניתן להשתמש ברמקול הוופר הפנימי או להוציא את האות לסאב וופר חיצוני. ניתן גם לקבוע האם אות האודיו שיצא דרך SPDIF יהיה PCM או אוטומטי בהתאם לפורמט המנוגן.

     

     

    שלט רחוק

    כאן נתקלנו באכזבה מסוימת, זה לא שהשלט גרוע באופן אבסולוטי, אלא שביחס למיצוב המסך, היינו מצפים לתאורת מקשים אחורית, ולעיצוב מתקדם יותר ולמה לעזאזל מיקמו את המקש החשוב כל כך, Menu, בינות לשורות מקשים צפופות - כך שקשה לאתר אותו?

     

    איכות תמונה - שידורי SD

    נפל דבר בישראל. אם התרגלנו להתלונן על איכות שידורי הערוצים הרגילים בארץ, מעכשיו נפתחה אפשרות נוספת מעבר לשימוש בממיר של YES או HOT והיא דרך ממיר או טיונר פנימי של DTT.

     

    במקרה שלפנינו, איכות הצפיה דרך ממיר YES, היתה "בסדר פלוס" במקרה הטוב, ואילו דרך טיונר ה- DTT הפנימי היתה טובה בהרבה.

     

    צפיה בערוצי הטלוויזיה "הרגילים" מגלה תמונה בעלת צבעים עזים וחזקים גם ב- SD, מה שרחוק מאוד מתמונה אנמית.

     

    יכולת ההתמודדות עם איכות השידור של YES מגלה כי מהנדסי טושיבה החליטו להתפשר בין חדות והחלקת תמונה. הייתי מעדיף החלקה נוספת, בעיקר בקוים אלכסונים כגון קוי שיער.

     

    למען האמת, בדגם RV635 ההתמודדות עם החלקה היתה טובה יותר, אבל בשאר הפרמטרים כמו איכות צבע, שחור ופירוט בחלקים הכהים נמצאת ה-SV685 ברמה אחרת לגמרי ובפער מוחשי.

     

    בנוסף, התמודדות עם DEINTERLACING היא טובה אבל לא מצויינת. לעיתים ניתן לראות קוים מפוספסים באזורים כמו הפה או השיניים של דמויות מדברות. היינו שמחים לשיפור קטן בנושא.  

     

    מנגנון המתיחה של טושיבה המכונה Super Live ממשיך להיות אחד המוצלחים שבנמצא, הוא מקנה פרופורציות נכונות לחלקה הגדול של התמונה, על חשבון עיוות מסוים הצדדים מצד ימין ושמאל.

     


     

    שידורי DTT

    דגם ה-SV685 כולל טיונר פנימי אשר קולט בהצלחה את חמשת ערוצי ה- DTT החינמיים.

     

    איכות התמונה דרך הטיונר היה טובה באופן בולט לעין בהשוואה לאיכות השידורים דרך ממיר YES, התמונה היתה מפורטת אך גם חלקה הרבה יותר, הביטו בתלתליו של רינו צרור, הם "עגולים" וחלקים, בדיוק כמו שצריך. רוב התופעות שציינתי בסעיף SD הקודם (בענין קוים מזוגזגים והחלקתם) הרבה פחות רלוונטיות כאשר עוברים למצב DTT.

     

    לחיצה על לחצן Guide בשלט, מעלה לוח שידורי DTT (מכונה EPG), אך ללא תוכן או עברית עדיין.

     


     

    וידאו HD 

    מעבר לאבחנה גבוהה, ניגון וידאו HD מציג בפני הצופה את היכולות האמיתיות של דגם טלוויזיה זה. שוב, אנו חוזים ביעילות המרשימה מאוד של מנגנון הניגודיות Local Dimming, עם איכות שמזכירה פלזמות משובחות, שבאופן היסטורי, התעלו על מסכי LCD בסעיף זה.

     

    בסרט "רכבת אל החופש", מספר דקות לפני סופו, אנו צופים בקטר השועט בין הרים ושלג כבד, מספר פעמים, כאשר הקטר נכנס אל תוך מנהרה בהר, עוברת המצלמה למיקום קדמי בקטר והצופה מביט בפתח הבהיר של סוף המנהרה, כשהוא מתקרב אליו במהירות.

     

    זוהי הזדמנות מצויינת לבחון את מנגנון הניגודיות ואכן הוא אינו מאכזב כאן: פתח המנהרה בהיר ומסנוור, תוך ששאר שטח המנהרה שחור משחור. מעבד המסך שולט באופן אזורי על התאורה, מחשיך את קירות המנהרה ומבהיר את הפתח וזה מביא לתוצאה משכנעת מאוד, ללא בעיות האפרוריות שהתרגלנו "לבלוע" עם רבים ממסכי ה-LCD.

     

    קזינו רויאל

    חזרנו אל סרט הבדיקה הנאמן שלנו. ג'יימס יושב ופונה בגבו אלינו ואנו צופים בסצינה ששוטפת את המסך באור בהיר. ה-SV685 מציגה לבן בוהק, אך זה לא בא על חשבון השחור, אותו ניתן לראות בחליפות השחקנים.

     


     

    עותק הבלוריי של סרט זה, כולל גרעיניות מורגשת למדי, ה-SV685 מותיר מעט ממנה. כמו למשל בסצינה בה בונד ואהובתו לעתיד מתלבשים לקראת כניסתם הראשונה לקזינו, ניתן לראות מעט גרעיניות רוחשת שנותרת על קירות החדר.

     

    לחיצת ידיים 

    מבחן "לחיצת היד" בין בונד לאויבו, עובר בהצלחה גדולה. טושיבה מציגה כאן חליפה שחורה כפחם של "האיש הרע", אך אינה מחסירה את הפרטים הנדרשים. שימו לב כי גוון החליפה של ג'יימס בונד הינו שונה מזה של "הנבל" מצד ימין. שאר התמונה חד ומפורט ומוצג באופן צבעוני.

     


     

    סרטי Blu-ray רבים, מגיעים בפורמט רחב יותר מ- 16:09, למשל ביחס מסך של 2.40:1, מה שמותיר פסים שחורים - מעל ומתחת לתמונה.

     

    בדגם זה, שחור הפסים הוא ברמה כזו שמזכירה את ה-KURO של פיוניר שזכתה בזמנו לתואר "מלכת השחור" של עולם הטלויזיות. זהו שחור שדומה מאוד לשחור מסגרת המסך החיצונית ומעיד על יעילות מנגנון הניגודיות.

     

    טווח דינמי

    בדוגמא השלישית מאותו הסרט, ניתן לראות שוב את הטווח הדינמי הגדול אותו מציגה ה- SV685, מצד אחד ישנו האור הבוהק שמגיע מנברשת התאורה ובצד השני שוב חוזר לו השחור האיכותי.

     

    אופן הצגת הצבע במסך זה תואם לטעם האירופי, קרי, צבעים "חמים" לעין (ולא כחלחלים כמו שמקובל במזרח הרחוק). טושיבה הגדילה את רוויית הצבע, כך שמתקבלת תמונה בגוון צבעוני יותר חזק מהחיים. לפעמים ניתן לחוש במעט "עודף עיבוד" כפי שקורה לעתים בדגמים אחרים של אותה החברה, אך כאן זה מורגש פחות.

     


     

    פרטים באיזורים כהים

    כל "הניגודיות הזו" שמציגה שחור עמוק ומרשים, אינה באה על חשבון פירוט בחלקים הכהים. גם אם מדובר בגוונים דומים שמוצגים בקירוב על אותו שטח מסך.

     

    בדוגמא זו, המציגה את מריל סטריפ בסרט "כאריות לכבשים", ניתן לראות כי חליפתה הכחולה מוצגת אמנם על רקע כהה וכחול גם בחלקו, אך זה אינו מונע מה-SV685 להציג את מרקם הבד במלוא הפירוט וליצור גם הפרדה בין גוף השחקנית לבין הרקע ולהציג עומק בתמונה.

     


      

    בצפיה בברוק שילדס בפרק מתוך "חוק וסדר", ניתן לראות את הירוק של גבעולי הפרחים וגוון צבע כללי שנוטה לצד החם ושוב את היכולת של המסך ליצור אלמנט של עומק בתמונה.

     


     

    החלקת תנועה

    טושיבה הטמיעה כאן מנגנון החלקת תנועה משולב: הבהוב תאורה אחורית ויצירת פריימים. Active Vision M200 הוא למעשה מנגנון הבהוב, שמכבה ומדליק מקטעים שונים בתמונה, כך שאפקט המריחה "מקוצץ". הוא מופרד בתפריט ממנגנון Film Stabilization שיוצר פריימים חדשים בין כל שני פריימים קיימים.

     

    כאשר מפעילים את מנגנון ה- Film Stabilization, בחירה במצב Smooth מביאה לתנועה החלקה ביותר לעין, אם כי לפעמים ניתן לראות "שיהוק" או השהייה רגעית בתמונה, ותופעת ה"הילה" סביב דמויות נעות, קיימת כאן במידה קטנה מאוד.

     

    בסופו של דבר, העדפנו להפעיל את מנגנון ה- M200 (הבהוב) שהחליק קמעה את התנועה, מבלי ליצור אפקט מלאכותי לעין.

     

     

    עוד לא נתקלתי במסך LCD שאיכות תמונתו לא תהיה מושפעת משינוי הזווית, גם כאן זה קורה במידה מסויימת, כאשר התמונה הופכת לבהירה יותר במבט מהצד, אולם התופעה פחות קיצונית כאן.

     

    ניגון מדיה דרך רשת או דרך USB / SD

    תפריט Media Player מאפשר לנגן מגוון מסויים של פורמטי מדיה דרך התקנים מחוברים.

     


     

    לצורך ניגון מהרשת - DLNA, יש צורך בהתקנת תוכנת Media Server על המחשב ואז יוצג גם המחשב ברשימת התקנים מחוברים, בה מוצגים גם התקני USB או SD (דרך תפריט Quick בשלט ובחירת Media Player), מכל ההתקנים המחוברים ניתן להציג תמונות, לנגן קבצי אודיו MP3 וגם קבצי וידאו במספר פורמטים.

     

    התמיכה בפורמטי וידאו מוגבלת לקבצי DivX וגם קבצי ts בפורמט Mpeg 2 ברזולוציות SD או HD. צופי פורמטים אחרים כמו WMV, MOV או Mpeg4 / H.264 והנגזרות השונות (כמו קבצי MKV למשל) לא יצליחו לנגן את הקבצים השונים וגם לא יוכלו להנות מכתוביות עברית ואנו מקווים כי היבואן המקומי – ניופאן יטפל בנושא הכתוביות.

     

    אודיו

    ציינו בתחילת הכתבה את עוביו של המסך. בתחום האודיו, נתון זה הופך ליתרון ומאפשר לטושיבה להטמיע רמקולים בעלי נפח גדול יחסית במסך. בפועל, הבסים מכובדים למדי בשילוב אופי צליל ברור (קולות אדם) ודינמי.

     

    החברה מצהירה על מנגנון כיול אקוסטי. חיפשתי אותו לשווא בתפריט האודיו, אך כנראה שמדובר בחיישן שמבצע פעולה אוטומטית הכוללת התאמה אקוסטית בסיסית לתנאי החדר בו צופים.

     

    בנוסף, זהו אחד המסכים הראשונים שכולל מנגנון Dolby Volume שמאזן את הפרשי הווליום בין תוכניות להפסקת הפרסומות. מנגנון זה מתגלה כיעיל למדי ומרסן את עוצמת הקול המתפרצת בפרסומות.

     

    סיכום

    זהו מסך ה-LCD הטוב יותר אותו הציגה טושיבה עד היום, מנגנון ה- Local Dimming מציב אותו במיקום גבוה בהרבה ביחס לשאר דגמי החברה, וגם מול דגמים מתחרים של טלויזיות LCD, מנגנון זה מציג איכות שחור מצויינת, תוך כדי הצגת תמונה בוהקת בחלקיה הלבנים ללא ויתור על פרטים בחלקים הכהים.

     

    בסעיף איכות התמונה, כללה טושיבה גם תכונות כגון חיישן תאורה (שמתאים את כיול התמונה לתנאי התאורה בחדר), מנגנון חידוד "רזולושן+" ומנגנון הבהוב להחלקת תנועה.

     

    שלל תכונות נוספות הכוללות שמע מרשים בתוספת "דולבי ווליום", מבחר חיבורים וכניסות להתקני מדיה יספקו "וידאופילים" רבים ויענו על רוב הצרכים של משתמש ממוצע.

     

    אבל, המחיר, מן הסתם, עדיין מתאים פחות לאותו "משתמש ממוצע", עבורו, מהווה ה- SV685 תצוגת תכלית שמדגימה לאן צועד עולם ה- LCD ולאיזה ביצועים עליו לצפות כאשר מחירי הדגמים המובילים ירדו בעתיד.

     

    Toshiba LCD LED SV685

    ציון:


    מחיר: 18,900 ש"ח

    אחריות: ניופאן

     

    יתרונות: איכות תמונה מרשימה הכוללת שחור וניגודיות מצויינים, שפע כניסות ויציאות, איכות צליל, טיונר DTT, ניגון קבצי מדיה דרך USB, כרטיסי זיכרון SD וגם רשת.

    חסרונות: שלט רחוק, מיעוט פורמטי וידאו נתמכים וכתוביות עברית דרך חיבורי המדיה.

    שורה תחתונה: הכי חד - אצל טושיבה.

     

    מפרט טכני

    גודל: 46 אינץ'

    רזולוציה: 1920X1080 פיקסלים

    ניגודיות דינמית: 2,000,000:1

    מהירות תגובה: 6ms

    רמת בהירות - 500cd/m²

    זוית צפיה: 178º

    חיבורים: 4 כניסות HDMI 1.3, כניסת וידאו קומפוננט, שני חיבורי סקארט, כניסת S-Video, קומפוזיט, כניסת מחשב VGA + קול, כניסת אנטנה RF, שתי כניסות אודיו RCA, יציאת אודיו אופטית + אנלוגית + אוזניות + סאב וופר, חיבור RS232, חיבור USB + כרטיסי זיכרון SD ורשת DLNA עבור צפיה בתמונות, קבצי וידאו ואודיו.

    מידות (כולל סטנד בס"מ): ג-79.2 ס"מ, ע-32.9 ס"מ.

    משקל כולל סטנד 34.5 ק"ג

    צריכת חשמל: 243w

     

    לסקירה באתר d-town

     

    לכל סקירות הקולנוע הביתי

     

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מסך טלוויזיה טושיבה LED LCD SV685
    צילום: ליאור קורן, dtown
    בשיתוף אתר dtown
    מומלצים