שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    מיקרוסופט תשמור מידע על מחפשים לחצי שנה
    מיקרוסופט קיבלה את דרישת האיחוד האירופי לצמצום איסוף המידע הפרטי ממשתמשי בינג - תמחק כתובות ונתונים חצי שנה מיום האיסוף. גוגל: איסוף המידע חיוני לאבטחה
    מיקרוסופט הודיעה היום (ד') כי תציית לדרישות הרגולטורים באיחוד האירופי, ותמחק מידע שנאסף על משתמשי מנוע החיפוש בינג, בתוך שישה חודשים ממועד איסופו. המהלך נועד לרצות את האיחוד על איסוף המידע לצרכי פרסום, כך דווח בניו יורק טיימס.

     

    ג'ון ואסאלו, סגן נשיא מיקרוסופט באיחוד האירופי, אמר כי החברה תכניס את הנוהל החדש בתוך שנה וחצי. המקרה הוא דוגמה לשינויים שעושות חברות
    אמריקניות, כדי להתאים עצמן לדרישות השוק האירופי – שהוא נוקשה בהרבה מהשוק האמריקני בכל הנוגע לפרטיות והגבלים עסקיים.

     

    רק בדצמבר האחרון ביטלה הנציבות האירופית תביעת הגבלים עסקיים נגד מיקרוסופט, לאחר שהסכימה החברה להפיץ באירופה גם דפדפנים שאינם האקספלורר מתוצרתה דרך מערכת ההפעלה Windows. בניגוד להסדר שהושג בנוגע להפצת דפדפנים, אשר נוגע רק על השוק האירופי, משפיעה ההחלטה למחוק את מידע החיפוש על משתמשים בכל העולם.

     

    הצרכן דורש פרטיות

    בשנת 2008 פנה פאנל פרטיות מידע שהורכב מרגולטורים מכל מדינות האיחוד אל גוגל, יאהו ומיקרוסופט בנושא המידע שהן אוספות. המפעילות התבקשו למחוק שאילתות חיפוש של גולשים, מספרי זיהוי של מחשבים, מיקומי משתמשים ופרטים נוספים – בתוך שישה חודשים מיום איסופם.

     

    הפאנל ערך שימוע בו השתתפו החברות ונתן להן זמן להיערך ולהגיב, והוא יסתיים באחד בפברואר השנה.

     

    מיקרוסופט אמנם הסכימה למחוק נתונים כמו כתובות ip של הגולשים שמחפשים חצי שנה מאיסופם, אולם תשאיר נתוני קובצי Cookie וכלי זיהוי משתמש אחרים עד שנה וחצי לאחר איסופם. ברגע שנמחקת כתובת ip, אין כל דרך לקשר בין המשתמש והמידע שנאסף, אומרים במיקרוסופט.

     

    עם שאת יש לזכור כי בעבר דלפו נתוני חיפושים של גולשי AOL ללא כתובות IP, ובניו יורק טיימס בכל זאת הצליחו לאתר את אחת המחפשות, על פי הצלבת חיפושים שהיא ביצעה.

     

    גוגל: איסוף המידע תורם למשתמש

    גוגל, מלכת שוק החיפוש, לא מסרה הודעה על קבלת דרישות האיחוד האירופי. יועץ הפרטיות הגלובלית של החברה, פיטר פליישר, אישר כי גוגל עודנה נוקטת במדיניות של הפיכת המידע הנאסף לאנונימי תוך תשעה חודשים ממועד האיסוף.

     

    "מידע הנאסף משאילתות החיפוש הוא חיוני במאבקנו נגד הונאות ופריצות לשירותינו המקוונים", אמר פליישר. "איסוף המידע גם מאפשר לנו לחדש ולשפר את שירותינו עבור המשתמשים", הוסיף.

     

    יאהו, אשר מוחקת רק חלק מכל כתובת ip שהיא שומרת, מסרה כי תחל למחוק את הכתובות בשלמותן לאחר שלושה חודשים ותהפוך את מאגר הנתונים לאנונימי. המדיניות לא תהיה תקפה במקרים של בקשות לאחזור מידע שיגיעו מרשויות אכיפת החוק, מסרה אמבר אולמן, דוברת החברה.

     

    ההחלטה עשויה להשפיע על שוק החיפוש בצורה מרחיקת לכת, שכן אם מדינות ידרשו ממפעילות מנועי החיפוש להגן על פרטיות אזרחיהן ולצמצם את איסוף והעברת המידע הנאסף כתנאי לפעולה בתחומן – יצטמצמו רווחי חברות החיפוש ויהיה עליהן לשנות את דרכי פעולתן על מנת לשמר ולהעצים רווחים.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים