שתף קטע נבחר
 

קוקה קולה: "הדמיון לפרסומת הישראלית מקרי"

דוברת קוקה קולה הגיבה לראשונה על הדמיון בין הפרסומת של החברה ששודרה בסופרבול לבין הפרסומת הישראלית לשוקו יוטבתה. גם השימוש במוזיקה הזהה הוא "צירוף מקרים מעניין"

"כל דמיון בין הפרסומת ליוטבתה לפרסומת של קוקה קולה הוא מקרי ולא מכוון", כך מסרה דוברת קוקה קולה, סוזן סטריבלינג, לאתר אדוורטייזינג אייג', אחרי שדיווח כי הדמיון בין הפרסומת הישראלית בת 8 השנים לזו האמריקאית ששודרה בסופרבול האחרון, הפך לשיחת היום בקהילת הפרסום.

 

בעקבות הטענות, ענקית המשקאות הודיעה היום (א') כי היא מכחישה שהעתיקה את הפרסומת ואמרה כי כל דמיון בין השתיים הוא מקרי בלבד.

 

הפרסומת לקוקה קולה שמכונה "ההולך בשנתו", היא אחת משתי פרסומות שנוצרו על ידי חברת הפרסום ווידן וקנדי מפורטלנד אורגון, במיוחד עבור שידורי הסופרבול, גמר ליגת הפוטבול האמריקאית, בשבוע שעבר.

 

בפרסומת נראה אדם חולה ירח המהלך בין חיות פרא במטרה להשיג את המשקה החום הנכסף. בפרסומת הישראלית נראה מיכאל הנגבי מהלך מתוך שינה במדבר , כדי להשיג מטרה דומה: משקה חום אחר, שוקו יוטבתה. אפילו הנעימה שמלווה את הפרסומת, הבולרו של רוול, היתה זהה.

 

עשרים וארבע שעות אחרי ששודרה, כבר הועלתה ליו-טיוב גרסה חצוית מסך שמשווה בין שתי הפרסומות. הוידאו משך את תשומת ליבן של רשתות הטלוויזיה הישראליות והופץ במהירות דרך טוויטר ואי מיילים לקהילת הפרסום בארה"ב ובעולם. למרות זאת, לא דווח כי יוטבתה, או סוכנות הפרסום שלמור אבנון עמיחי, הגישו תלונה בנושא. 

 

"כשיצרנו את הפרסומת, אנחנו או סוכנות הפרסום לא היינו מודעים לפרסומת האחרת", מסרה דוברת קוקה קולה לאתר, "עכשיו, כשצפינו בפרסומת, אנחנו חושבים ששתי הפרסומות משעשעות באותה המידה. למרות ששתיהן חולקות אלמנטים דומים, כל דמיון בין השתיים הוא מקרי ולא מכוון".

 

סטריבלניג הוסיפה כי השימוש במוזיקה זהה בשתי הפרסומות הוא "צירוף מקרים מעניין, אבל הבחירה בנעימה עבור "ההולך בשנתו" היא בחירה מוזיקלית עקבית, שמתאימה לכל הפרסומות ששידרנו במהלך הסופרבול בשלוש השנים האחרונות.

 

פרסומות הסופרבול שלנו הן עשירות ויזואלית, עם סצנות אפיות, שדורשות מוזיקה תזמורתית גדולה ומוכרת שתניע את קווי העלילה. "הבולרו" העניק לפרסומת הזאת את הנימה ומצב הרוח המתאים לקידום הנרטיב שלה".

 

בהכנת הידיעה השתתפו ניב חכלילי ומירב קריסטל
לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
היו שם קודם. יוטבתה
דמיון מקרי. קוקה קולה
צילום: דנה קופל
מומלצים