שתף קטע נבחר

אתם לא מקום העבודה שלכם

כששואלים "מה אתה עושה?", רובנו עונים את שם המשרה שלנו ואת שם החברה שבה אנחנו מועסקים. עם תחלופת מקומות העבודה כיום - זה לא מועיל לכם. חשבו מה אתם יודעים לעשות ומהן החוזקות המקצועיות שלכם והפכו את עצמכם לעיקר

כששואלים מישהו "מה אתה עושה", רובנו עונים את שם המשרה שלנו ואת שם החברה שבה אנחנו מועסקים. אותו אדם יכול לענות ב-2006 "אני עורך מגזין במקומון", ב-2008 "אני כותב תוכן לאתרי אינטרנט", וב-2009 "אני כותב תוכן שיווקי לחברת xxx". התפקידים משתנים וגם המעסיקים מתחלפים.

 

אבל הגדרה עצמית-מקצועית מהסוג הזה היא הגדרה זמנית, של תפקיד ולא של מהות. ובשביל ליצור מיתוג אישי איתן, כדאי לדבר במהויות. לכן מבחינת מיתוג אישי, התשובה של הנשאל הנ"ל לא צריכה להיות כתב או עורך או בלוגר, אלא "אני מנהל תוכן" - בלי קשר למקום שבו הוא עובד באותו רגע, ולתפקיד שאותו הוא עושה באותו רגע.

 

מה הכישרון הבולט שלך?

הרעיון הבסיסי שעומד מאחורי מיתוג אישי הוא לא למכור את עצמך בתור משהו שאתה לא, אלא לחזק את המיתוג שלך בתור מי שאתה כן. כלומר, להגדיר את עצמך לפי הכישרון הכי בולט שלך והחוזקות המקצועיות הייחודיות שלך, להפיץ את ההגדרות האלה בהקשר שלך, וכך להיות תמיד נאמן לעצמך.

 

"מנהל תוכן" זו הגדרה שמתאימה למי שיודע לכתוב, לערוך, לייצר עניין, לארגן מידע בצורה נגישה ומעניינת, לספר סיפור – ולא משנה אם הוא עושה זאת בעיתון, באתר אינטרנט, או במחלקת השיווק של חברה גדולה. וזה צריך להיות המיתוג האישי של מי שהכישורים שלו הם בתחום הזה, ולא התפקיד הזמני שלו.

 

בעולם התעסוקתי של היום אנשים מחליפים עבודות בכל שנתיים-שלוש. זה נכון לישראל ונכון לרוב ההארצות המפותחות. לפי נתונים של משרד העבודה האמריקני העובד הממוצע יחליף 10 עבודות עד הגיעו לגיל 40. אז נכון שהאמריקנים לא עושים צבא ולכן יש להם יותר שנות עבודה עד גיל 40 מאשר לנו, ובכל זאת – אלו נתונים שכדאי לשים לב אליהם.

 

עוד עולה מהנתונים שהוותק הממוצע של עובדים מדור x (ילידי שנות ה-60 עד תום שנות ה-70) הוא ארבע שנים, ועובדים מדור Y (ילידי תחילת שנות ה-80 עד תום המילניום) יחזיקו רק שנה וחצי עד שלוש שנים במקום עבודה אחד. בנסיבות משתנות ונזילות כל כך, מיתוג אישי יכול לעבוד לטובתכם.

 

היוקרה תבוא מכם

מיתוג אישי יכול לחזק את היכולת שלכם להתקדם בשוק העבודה ולהישאר מועסקים במשרות שמתאימות לכם. איך? בכך שסביבתכם המקצועית – במעגלים קרובים ורחוקים יותר – יזהו אתכם עם אותו ידע, כישרון וניסיון שחשוב לכם להיות מזוהים איתו - היוקרה תבוא מכם ולא ממקום העבודה בלבד.

 

בשביל להתחיל את התהליך עשו חשיבה מחדש על ההגדרות שלכם, והגדירו מחדש את התחום המקצועי שלכם לפי מה שאתם יודעים לעשות. במקום לתאר את עצמכם כ"עורך באתר אינטרנט" תעברו לתאר את עצמכם כ"מנהל תוכן". בשלב הבא הקפידו לתאר את עצמכם כך בכל מפגש, בכל פגישת networking, בכל אירוע חברתי או מקצועי, בכל עמוד שיש לכם ברשתות חברתיות, בקורות החיים שאתם שולחים, וגם בכרטיס ביקור אם זה אפשרי.

 

אחרי שמספיק אנשים ישמעו את המונח שלכם לאורך זמן, אתם כבר תהיו האדם הראשון שיעלה להם בתודעה אם הם, או מישהו אחר, יצטרכו מומחה לתוכן. בשביל מה? בשביל להיות האיש שיספר את הסיפור של המותג שלהם, החברה שלהם, הארגון שלהם – בכל מדיה שהיא, למשל. ולכל תפקיד רלוונטי אחר.

 

אותו הדבר יקרה גם שנה-שנתיים אחר כך, כששוב תחפשו עבודה או פרויקט. השם שלכם יעלה כי תהיו ידועים ביכולות שלכם. כי יכירו את התחום שלכם וכי אף אחד לא יחשוב שאתם יודעים לעשות רק דבר אחד (כתב. עורך. מתרגם. בלוגר) אלא מראש יניחו שאתם יודעים לעשות הרבה מאוד.

 

וכולנו יודעים לעשות הרבה מאוד. אנחנו רק צריכים לדעת שאנו יודעים את זה.

 

 

הכותבת, דנית ניצן, היא מומחית במיתוג אישי ועורכת התוכן ב-AllJobs דרושים .

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ויז'ואל/פוטוס
חשוב היטב מי אתה?
צילום: ויז'ואל/פוטוס
מומלצים