שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות

    הפרסומת לפיירי נבחרה כסקסיסטית ביותר

    צוות שופטות הכריע כי הפרסומת הפוגענית ביותר כלפי נשים ב-2009 היתה הפרסומת לטלוויזיה "יוצאים מהכלים עם גברי ואהרוני", בה משכנעים אישה לשטוף כלים

     

    הפרסומת לנוזל הכלים פיירי נבחרה על-ידי ויצ"ו כפרסומת הסקסיסטית ביותר ב-2009. בפרסומת, "יוצאים מהכלים עם גברי ואהרוני", בהשתתפות ישראל אהרוני וגברי לוי, נראית ארוחה משפחתית שבסופה מסרבת כלתה של בעלת הבית לשטוף כלים. הודות לכוח השכנוע של גברי בנאי הסצינה מסתיימת בטוב, והאישה נעתרת ושוטפת.

     

     

    הפרסומת הוזמנה על ידי חברת פרוקטר אנד גמבל, יצרנית פיירי ונוצרה במשרד הפרסום אדלר חומסקי & ורשבסקי. היא "זכתה" בתואר המפוקפק במסגרת

    הקמפיין השנתי של ויצ"ו נגד פרסום סקסיסטי, לכבוד יום האישה הבינ"ל, שחל ב-8 במרס.

     

    ארבע הפרסומות הפוגעניות ביותר כלפי נשים ב-2009, שדורגו אחרי פרסומת זו היו: "אף אחת לא אומרת לא לשוקולד" של דאודורנט AXE, בה נראות נשים נמרחות על גבר משום שהוא מריח כמו שוקולד; "אני לבד..." של בירה גולדסטאר, בה גברים לועגים לכדורגלניות בוכות; "תפסיקי לחפור - יש פוסטינור", לגלולות "היום שאחרי", בכיכובן של הבלונדיניות מהמרוץ למיליון ו"ללכת עד הסוף" של מטבחי DO IT, שם נראית אישה שרועה על שיש מטבח.

     

    צוות שופטות מתחומים שונים בחר בהן מתוך 10 מועמדות סופיות. הצוות כלל את עו"ד ארנה לין, יו"ר המועצה הארצית של לשכת עורכי הדין ומ"מ נשיאת מועצת העיתונות, פרופ' חנה הרצוג - סוציולוגית מאוניברסיטת תל אביב; רונית ארנפרוינד-כהן, מנהלת האגף לקידום מעמד האישה בויצו; מיכל רוזין, מנכ"לית איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות תקיפה מינית; נורית חג'ג', לשעבר מנכ"לית הקשת הדמוקרטית המזרחית; שאנה שכטרמן, אחראית קשרי ממשל בויצ"ו ושלומית ליר חוקרת תרבות במכון ואן ליר.

     

     

    ויצ"ו העניקה את אות הקלון השנתי בפעם הראשונה בשנה שעברה, לפרסומת של מי עדן בה הוצגה הדוגמנית בר רפאלי כאשר היא זוחלת על דלפק במטבח ומנסה לפתות גבר עם כוס מים.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    המקצוענים
    מומלצים