שתף קטע נבחר

ארקיע עתרה שוב נגד טיסות אל על לאילת

חברת התעופה טוענת כי לאל על יהיה מונופול גם בקו לאילת, וכי שיקולי שר התחבורה לא ענייניים, אלא פוליטיים

חברת התעופה ארקיע עתרה הבוקר (יום ב') לבג"ץ נגד ההיתר לטיסות אל על לאילת, באמצעות עורכי הדין נרי ירקוני (לשעבר מנהל רשות התעופה), משה לשם ודרור שטרום (לשעבר הממונה על ההגבלים העסקיים).

 

בעתירה נטען שהחברה מתנגדת להחלטת שר התחבורה, ישראל כץ, בטענה שאינה עניינית אלא פוליטית, וכי ההחלטה תביא, בניגוד לדברי השר, רק נזקים לציבור הנוסעים הישראלי. עוד טוענת החברה, ששר התחבורה הותיר את המונופול של אל על בטיסות הבינלאומיות, מבלי לתת לארקיע הזדמנות להתחרות באופן שיוויוני באל על.

 

במאי 2009 ביקשה אל על להצטרף לארקיע ולישראייר כמוביל נקוב בטיסות פנים-ארציות לאילת וממנה, ואולם מנהל הרשות לתעופה אזרחית, גיורא רום, דחה אותה מכמה סיבות, בהן הסיכון לערעור היציבות הפנים-ארצית בקו זה, והסיכון ליציבותן הכלכלית של ארקיע וישראייר.

 

לפי דבריו של רום בזמנו, קיים חוסר איזון בין אל על לארקיע ולישראייר, מכיוון שבמספר רב של קווי טיסה אל על הינה המוביל הנקוב הישראלי היחיד (בין השאר קווים למזרח הרחוק ולמזרח אירופה), והפעילות המשותפת של ישראייר וארקיע זניחה בהשוואה לפעילות אל על (סדר גודל של כ-10%), כאשר הפעילות הפנים-ארצית מהווה מרכיב מהותי.

 

עוד הוסיף אז רום: "במצב הנוכחי חברת אל על יכולה להטיס תיירים בקו לאילת במסגרת stop over, כך שמענה להובלת תיירים קיים גם היום. בכך (במתן ההיתר) תיפגע רמת השירות לנוסע ותצטמצם התחרות על כל המשתמע מכך".

 

העילה של אל על: טיסות ארקיע לפריס

כזכור, בג"ץ דחה את עתירתה הקודמת של ארקיע בטענה ששר התחבורה עדיין לא גיבש החלטה סופית באותה העת, וקבע שלאחר שתתקבל החלטה זו יינתנו לה 30 יום להגשת העתירה מחדש.

 

לטענת ארקיע, שר התחבורה התיר לאל על להשתלט בלא כל מכרז על הקו לאילת מבלי שום צורך. ארקיע סבורה שקיימת תחרות בקו בין ארקיע לישראייר על כיס הנוסעים הישראלים, ואילו את התיירים יכולה אל על ממילא להטיס לאילת כאוות רצונה.

 

עוד טוענת ארקיע, כי העילה האמיתית לבקשת אל על לטוס לאילת הינה תחילת טיסות ארקיע לפריס, שהיוו את התחרות הראשונה של ארקיע באל על. ארקיע חוששת שמתן גושפנקא לפתיחת הקו לאילת בעבור אל על תביא לחיסול כל סיכוי לקיום תחרות אמיתית בישראל, ולפיכך מבקשת לעכב את הפעילות המתוכננת של אל על עד שיתקיים דיון בבג"ץ.

 

דובר אל על לא מסר תגובה, היות ולדבריו "הכתבה אינה מתייחסת לנושא".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים