שתף קטע נבחר

H&M בישראל: 8,000 קונים כבר עברו בחנות

אלפי בני אדם הגיעו לעזריאלי לרגל פתיחת הסניף ה-1 בארץ של רשת האופנה, בהם חיילים רבים. תורים ענקיים השתרכו בתאי המדידה ובקופות וכעת צופים שעד סוף היום יגיעו לחנות 15 אלף קונים. אשה לקתה בהתקף חרדה

חנות H&M הראשונה בישראל נפתחה הבוקר (ה') בתל אביב וההתנפלות עליה היתה המונית באופן חריג. מאות קונים התגודדו בכניסה כבר מ-9:00, שעתיים לפני הפתיחה. חלקם אף הגיעו לשם מוקדם יותר, היות ששערי הקניון נפתחו במיוחד עבור כך כבר ב-6:00.

 

בין הממתינים, צרכנים מכל רחבי הארץ - בני נוער, צעירים ומבוגרים וגם אימהות עם תינוקות. בתור הארוך שהגיע עד הקצה השני של הקניון, נראו גם לובשי מדים רבים עד שנדמה היה שבסיס הקריה שממול התרוקן מחייליו.  

 

עד כה ביקרו בחנות כ-8,000 קונים ומצפים היום ל-15 אלף סך הכל, סכום דימיוני ממש לחנות שסך הכל מוכרת פריטי אופנה.

 

 

ב-11:00, שערי החנות נפתחו לכל קונה ומאות הממתינים, שקודם לכן חיכו בתור ממושמעים כחיילים, הסתערו פנימה בשאון גדול.

 

אנשי האבטחה שאיבטחו את ההמון, שמרו שהחנות לא תהפוך לצפופה מדי, והזרימו לקרבה צרכנים נלהבים בקבוצות מדוּדוֹת. אותם אנשי אבטחה אף מיהרו לאסוף עגלות תינוק הצידה, כדי שהפעוטות לא יפגעו מההמולה.

 

כ-100 מוכרים חיכו להמון המשולהב בתוך החנות הענקית (2,000 מ"ר), שבעבר שכן בה מתחם בתי הקולנוע של גלובוס, כשהם אוחזים בשקיות ובהן חולצות חינם שחולקו ל-200 הדוהרים הראשונים פנימה.

 

בתוך החנות, התורים היו ארוכים מנשוא, וההמתנה לחדרי ההלבשה ארכה כשעה, כמו גם ההמתנה לקופות. כעבור שעה, שוב נצפתה הסתערות רבת דחיפות על הדלתות, ואישה מבוגרת אף לקתה בהתקף חרדה קל.

 

התופעה הזאת אינה ייחודית לארץ. H&M ידועה בבלגנים שהיא מחוללת מפעם לפעם. צרכנית בלגית סיפרה ל-ynetשכשהגיעה הקולקציה של רוברטו קוואלי לסניפי הרשת בארצה, הפריטים אזלו תוך חצי שעה.

 

נראה אם כך שהתורים בארץ היו ארוכים לא פחות, אבל יתכן שאגרסיביים קצת יותר. לשם השוואה, צפו בפתיחה של חנות H&M השנה באוסאקה, יפן.

 

למה לאנשים להגיע לחנות בגדים שעות לפני הפתיחה, רק כדי להיות בין הראשונים שיקנו ברשת בשקלים? "חיכינו לרשת שנים ורצינו להיות ראשונים", אמר כל מי שרק שאלנו אותו. חלקם גם אמרו: "אנחנו רוצים שלא יגמרו המידות שלנו", או: "אני רוצה לבדוק אם המחירים אכן נמוכים".

  

"ישראל העניקה לנו קבלת פנים נפלאה"

את הסרט האדום בפתח החנות העזריאלית גזר מנכ"ל הרשת העולמית, קארל יוהן פרסון, שהגיע לכאן במיוחד משבדיה, יחד עם אנדרו חורש, יו"ר מאץ' ריטייל, זכיינית H&M בישראל, גלעד קרונר, מנכ"ל מאץ' ריטייל ומיכל כהן, מנהלת החנות, ונתן את האות למאות הנרגשים שחיכו בתור לשעוט לעבר המטרה - בגדים חדשים.

 

"ישראל העניקה לנו קבלת פנים נפלאה. זו הרגשה נפלאה להיות פה סוף סוף ולפתוח את החנות הראשונה שלנו" אמר פרסון.

  

"אנחנו משוכנעים שהרעיון העסקי שלנו יתאים מאוד ללקוח הישראלי ומאמינים כי בזכות החיבור לידע המקומי ולמומחיות בקמעונות של השותפים שלנו - הזכיין מאץ' ריטייל, יש ל-H&M פוטנציאל גדול בישראל".

 

  • רגע לפני הפתיחה: ביקור בחנות H&M בישראל 
  • כמה יעלה לכם להרכיב מלתחה ב-H&M ישראל?
  • ביקור ב-H&M שבדיה: ראשי H&M: "שמענו על קסטרו ופוקס"
  • מי צריך עוד רשת אופנה המונית?

    H&M בוחנת את בית האוזן השלישית בת"א?

     

    הסניף שנפתח היום הוא אחד מ-7 סניפים שיפתחו במהלך השנה הקרובה. השני שבהם יפתח בירושלים, כפי שפורסם ב-ynet - ב-16 במרס בשעה 12:00, וחנות H&M בגרנד קניון בחיפה תיפתח ב-15 באפריל.

     

    חנויות נוספות ברשת ייפתחו ב-2011 בקניון G בכפר סבא, קניון רחובות, קניון אבנת בפ"ת וקניון השרון בנתניה. החנויות הללו יחלשו על שטח ממוצע של בין 1,800 מ"ר ל-1,300 מ"ר.

     

    רבים חושבים שרשת האופנה השבדית, שיש לה סניפים ב-36 מדינות, תנהיג פה מהפכת מחירים, אופנה סוציאליסטית, כלומר בגדים יפים לכולם. המוטו של H&M הוא אופנה ואיכות במחירים נמוכים, נחיה ונראה אם באמת כך יקרה.

     

    33% מהישראלים לא מכירים את הרשת

    ואיך מגיבה כלל אוכלוסיית הצרכנים בארץ לפתיחה? ובכן, לפי סקר שערכה בלובריז, קהילת מחקר אינטרנטית, בקרב מדגם של 500 איש המייצגים את האוכלוסיה הבוגרת בישראל,  21% מהנסקרים מתכננים להעביר נתח משמעותי מקניות האופנה שלהם לחנויות רשת H&M בארץ.

     



    שיעור המודעות לרשת בארץ עומד על 67%, כש-30% מהנסקרים מכירים את רשת H&M ואף ביקרו בסניפיה השונים ו-37% שמעו עליה, אך טרם ביקרו בה.

     

    באמצע פברואר, אז נערך הסקר, מרבית הנסקרים - 55% - לא ידעו היכן ייפתחו חנויות הרשת בארץ, למרות שהמידע הזה כבר פורסם בהרחבה.

     

    כיוון שכך, 44% מהנסקרים לא יכלו להצביע על יתרון כלשהו של הרשת על פני רשתות אחרות. 17% ענו שהיתרון שלה טמון במחיריה הזולים. 13% ענו שיתרונה הוא במגוון שבה, 8% השיבו שכל המשפחה יכולה לקנות תחת גג אחד ו-5.8% ענו שהיא מספקת חוויית קנייה טובה יותר.

     

    על השאלה, עבור איזו רשת אחרת הפועלת בישראל, תהווה H&M תחרות של ממש להערכתך, השיבו הנסקרים: זארה (11.8%), קסטרו (11.6%) ופוקס (8.6%). רוב הנסקרים לא ידעו לענות על השאלה הזאת (34.8%).



  • פורסם לראשונה 11/03/2010 10:43

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    המקצוענים
    עזריאלי מעולם לא היה סואן כל כך. התור ל-H&M
    צילום: יוני רייף
    הנה זה נפתח. מנכ"ל הרשת העולמית גוזר את הסרט
    צילום: יוני רייף
    מומלצים