שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    רבנים חרדים: להיערך להקרבת קורבן פסח
    בפשקווילים המופצים בעשרות אלפי עותקים בריכוזים החרדים, נקראים התושבים על ידי רבנים ואדמו"רים להצטרף ל"מנויי הקורבן" כדי להשתתף במצווה - ולא להיענש ב"כרת"

    אחרי פעילי המקדש – גם החרדים מתכוננים לקרבן פסח: כמה רבנים בכירים קוראים לציבור לרכוש שותפות בשה המיועד לשחיטה בערב החג, זאת כדי שלא יחמיצו את קיום המצווה ויתחייבו עקב כך ב"כרת" – מיתה בידי שמים. המארגנים מספרים כי עד כה נענו לקריאה למעלה מאלף איש, והם מצפים כי בשבוע הקרוב יצטרפו אליהם עוד "אלפים רבים".

      

    בפשקווילים וחומרי הסברה המופצים בימים האחרונים בריכוזים החרדים מטעם "קרן החפץ חיים למורשת בית המקדש" בעשרות אלפי עותקים, נקראים התושבים להצטרף ל"מנויי הקרבן" בתשלום של 12 ש"ח לאדם. יוזמי המהלך מבהירים כי "אם חלילה לא נזכה להקריב בשנה זו, הרי שכל ההכנסות יתרמו בהתאם להנחיית הרבנים ובפיקוחם, לצורך חיזוק לימוד קדשים וענייני מקדש".

      

    בין החותמים על הקריאה - רבנים, אדמו"רים ומקובלים ידועים, בהם הרב חיים קנייבסקי, הרב שמואל אויערבאך, הרב שמחה קוק, הרב זלמן נחמיה גולדברג, הרב בניהו שמואלי, הרב אביגדור נבנצאל, הרבי מערלוי, הרב ברוך דב פוברסקי, הרב גרשון אדלשטיין, הרב אשר וייס והרב יצחק זילברשטיין.

      

    וכך פרטו מנסחי המודעות על נימי הרגש של קהל היעד החרדי: "ב"ה זיכה אותך הקב"ה לקנות סט פורצלן נהדר וספה חדשה להסיבה בליל הסדר. השנה הינך מצפה לארח את כל בני ביתך, נכדים ונינים לליל הסדר, בביתך המשופץ בקרית ספר או בבית וגן, או שאביך מבני ברק, אלעד או אשדוד הזמין אותך אליו, יחד עם כל אחיך ובני משפחותיכם".

      

    "אתה חייב לקחת בחשבון שמאוד מאוד ייתכן שבערב פסח, תוך כדי שריפת החמץ וניעור הכיסים או עריכת שולחן הסדר, יתקיים בנו הכתוב 'ופתאום יבוא אל היכלו האדון' (המשיח – ק"נ), ואז במהירות תאסוף את כל הבנים והצאצאים ותרוצו למקווה, ולאחר מכן תארזו בחיפזון את המצות, היין והמרור, ותרוצו להר הבית... ובמקום שבניך יתארחו אצלך, אתה תצטרך להתקשר לבן שגר בירושלים".

      

    אף שפעילים רבים בנושאי המקדש סבורים שניתן להקריב את קרבן הפסח בימינו, נזהרו הכותבים שלא לציין זאת, משום שעמדת רוב הציבור החרדי היא שהדבר תלוי בביאת המשיח. בסקירה היסטורית-הלכתית שנכללה בחומר ההסברה אף הובהר כי אין מדובר בהנחיה למעשה אלא ב"הוראת גדולי הדור בלבד".

     

    יוזמי המהלך נתנו את דעתם גם לפרטים הקטנים, ונתקלו בבעיה: "הכבשים והעיזים בארץ הנמצאים תחת פיקוח

     וטרינרי הם בעלי מום, משום שהם ממוספרים על ידי קליפס הנתקע באוזן ופוסל להקרבה". הפיתרון: "היות שקרבן הפסח מובא משה בשנתו הראשונה, והיות ותקופת ההמלטה הייתה בחודשים האחרונים, התחייבו בעלי העדרים להמתין עם הסימון עד לאחר חג הפסח". 

     

    לטופס הצטרפות צורפה "התחייבות כלפי שמיא" (שמים) שעליו חותם כל מנוי, ובו נכתב: "חג הפסח מתקרב ומבקש אני בכל מאודי לקיים מצווה זו (קרבן פסח)... גלוי וידוע לפני כסא כבודך כי נמנע מאיתנו כעת לקיים מצווה חשובה זו, מפני היד שנשתלחה במקדשך. הנני מתמנה , אנוכי ובני משפחתי,ומביע בכך את רצוני, אמונתי וחובתי לקיים את המצווה כהלכתה. אני מתחייב בזאת כי אם יתאפשר הדבר, הרי שתיכף ומיד אבוא ואקריב את קרבן הפסח כמצוותו".

     

     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים