שתף קטע נבחר

קריסטל רוכשת את הזיכיון של הייסנס הסיני

האחים בלינקס וגיא אדרי, לשעבר בעלי רשת ‭,am:pm‬ מוכרים ‭50%‬ מהזיכיון לשווק את מוצרי ענקית האלקטרוניקה הסינית בישראל. השלושה ירשמו אקזיט נוסף ויגרפו מיליונים לכיסם

האחים בלינקס וגיא אדרי, לשעבר בעלי רשת ‭,am:pm‬ מוכרים ‭50%‬ מהזיכיון שבבעלותם לייבוא ושיווק מוצרי הייסנס - ענקית האלקטרוניקה הסינית. הרוכשת היא חברת קריסטל שבשליטת משה ממרוד ונסחרת בבורסה לניירות ערך בתל אביב. העסקה אמורה להתבצע לפי שווי של 15-20 מיליון שקל, כשהאחים בלניקס ואדרי יקבלו מחצית מהסכום. עם השלמת העסקה יועבר הניהול ושיווק המותג לידי קריסטל.

 

היום (ב') דיווחה קריסטל לבורסה כי חתמה על הסכם לרכישת 50% מהמניות תמורת 7.8 מיליון שקל. העסקה כפופה לאישור הממונה על ההגבלים העסקיים וקונצרן הייסנס.

 

קריסטל היא יצרנית ומשווקת של מוצרי חשמל לבית, כמו מקררי אמקור, מזגני תדיראן קרייר ומותגים מיובאים כמו אמנה דיטריש ועוד. מחזור המכירות השנתי שלה מסתכם ב‭730-‬ מיליון שקל. היא מונה 8 חנויות ומשווקת את מוצריה ל‭80-‬ נקודות מכירה בישראל.

 

רכישת הייסנס תאפשר לקריסטל כניסה לתחום מסכי הטלווזיה וכן תקנה לה דריסת רגל אצל הענקית הסינית שבין השאר מייצרת מקררים בשותפות אסטרטגית עם ווירפול.

 

הייסנס הוא ממותגי האלקטרוניקה הסיניים המובילים בעולם, ובעלת נתח השוק הגדול ביותר בשוק המסכים הדקים במדינת הענק. מטה התאגיד ממוקם בצפון סין, והוא נסחר בבורסה הסינית. מוצריו משווקים ביותר מ‭100-‬ מדינות. בתערוכת CES האחרונה, תערוכת האלקטרוניקה החשובה שנערכה בלאס-וגאס, זכה הייסנס בתואר המותג החדשני ביותר ודורג כאחד מעשרת המותגים הסינים המובילים.

 

המותג הסיני החל לפעול בישראל בשנת ‭,2006‬ לאחר שהאחים ואדרי מכרו את הרשת שהקימו ‭- am: pm -‬ לידי דודי ויסמן, בעלי דור אלון. לאחר המכירה חיפשו עיסוק חדש בתחום הקמעונאות ורכשו את זכיוון הייסנס מתוך אמונה שיוכלו לבנות את המותג בישראל, כפי שבנו את מותג ‭.am:pm‬ בהמשך גם הקימו בדרום תל-אביב את בית הייסנס והשיקו את המותג הסיני בישראל בקמפיין ססגוני בטלווזיה בהשקעה של 2 מיליון דולר. במקביל מונה אדרי לסגן נשיא הייסנס באירופה.

 

לאחרונה, פורסם כי השלושה סיימו את תקופת הצינון בעסקי המזון, לה התחייבו כאשר מכרו ב‭143-‬ מיליון שקל את ‭am:pm‬ לדודי ויסמן. כעת, הם מעונינים שוב להיכנס לתחום רשתות מזון. לפי מדד הנילסן של עולם האלקטרוניקה מותג הייסנס בארץ עדיין לא הפך למשמעותי והוא תופס נתח שוק של פחות מאחוזים בודדים, אך בקריסטל מאמינים כי מדובר בפוטנציאל גדול שסבל מחוסר בפלטפורמה שיווקית משמעותית.

 

באירוע השקת פעילות התאגיד בארץ, גילה מנכ"ל אקזיט, דרור דנון, כי החברה מונתה על-ידי הנהלת הייסנס לשיווק גם ב‭14-‬ מדינות נוספות, לצד השוק הישראלי.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מחכים לאישור הממונה על ההגבלים
צילום: Index Open
מומלצים