שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות

    אגדה הוליוודית

    בשנות ה־90 סנדרה בולוק היתה כוכבת, אבל אחרי סדרת הצלחות באה הנפילה שכולה סרטים מטופשים וכישלון שרדף כישלון. ודווקא "הזדמנות שנייה" (מהשבוע אצלנו), שבו לא רצתה להשתתף, הביא לה את האוסקר, עורר את הקריירה והפך אותה לאשה הכי רווחית בהוליווד. פרופיל

    "אני מודה לכל מי שהפגין כלפי אדיבות והיה נחמד אליי כשזה לא היה אופנתי", אמרה סנדרה בולוק כשהיא חנוקה מדמעות מעל בימת טקס האוסקר האחרון כשהיא אוחזת בידה בפסלון הנכסף, אותו קיבלה על תפקידה בסרט "הזדמנות שנייה". ואכן, עד לא מזמן זה לא היה אופנתי להיות נחמד לסנדרה בולוק. בעשור האחרון לא מעט אנשים נהנו להשתעשע על חשבונה של הסטארית הדועכת.

     

    בולוק, שהיתה אחת מהכוכבות המצליחות ביותר בהוליווד בשנות ה־90 ובראשית שנות האלפיים וכיכבה בלא מעט שוברי קופות ("ספיד", "בזמן שישנת" ואחרים,

    נחשבה בשנים האחרונות לכישלון. היא נתפסה כמישהי שסר חנה ופג קסמה. הקריירה שלה כמעט וגוועה, וההתנהלות שלה נראתה תמוהה ומבולבלת, בעיקר בשל ניסיונותיה לשנות את תדמית "הבחורה מהקומדיה הרומנטית" שדבקה בה. בולוק החלה להופיע בסרטים שהתיימרו להיות אמנותיים ולא נרתעה מלשחק בהפקות דלות תקציב ולהשתתף בתפקידי משנה - הכל כדי להוכיח שהיא שחקנית איכותית. רוב הסרטים האלה נכשלו בקופות ("הבית באגם", "נוסחה לרצח", "תחושה מוקדמת", "ידוע לשמצה"), וחלקם אפילו לא זכו להפצה מסחרית נרחבת. בולוק אומנם הופיעה בסרט זוכה האוסקר "התרסקות" (2005), אבל התפקיד שלה היה קטן ולא משמעותי. ניסיונותיה להיחלץ מהתדמית המתקתקה לא עזרו לבולוק לרכוש את חיבת המבקרים, ואלה המשיכו לחבוט בה, ולכנותה - "ג'וליה רוברטס לעניים".

     

    בניסיון להציל את הקריירה המידרדרת החליטה בולוק ב־2005 להופיע בסרט ההמשך ל"איזה מין שוטרת". הסרט, שהיה מטופש במיוחד, לא הצליח לשחזר את הישגי קודמו בקופות. ואז חוותה בולוק, רגע התעוררות הוליוודי קלאסי. במקום להרים ידיים ולהתאבל על הקריירה שהיתה לה, החליטה בולוק להיאבק. ואכן בשנה החולפת היא הוכיחה שאין בכוונתה להיעלם לשום מקום ושבגיל 45, אפשר עדיין להמציא את עצמך מחדש ואפילו לקבל על כך אוסקר.


    "הכל אודות סטיב" נסלח. בולוק ב"הזדמנות שנייה" 

    (צילום: אימג' בנק / Getty Images)

     

    הסרט שהחזיר את בולוק לעניינים היה "ההצעה", שבו היא דהרה על טרנד הקוגריות. בולוק גילמה בסרט עורכת ספרים קשוחה ושנואה, שנהגה להתעמר בכפופים לה. כשרשות ההגירה מאיימת לגרש אותה למולדתה קנדה, היא מאלצת את העוזר האישי שלה (ראיין ריינולדס) להתחתן איתה כדי שתוכל לקבל אישור שהייה. "ההצעה", שיצא בקיץ האחרון, גרף בעולם 315 מיליון דולר והזכיר לאמריקאים למה הם כל כך אהבו את בולוק. אבל השינוי הדרמטי האמיתי הגיע דווקא מכיוון אחר לגמרי - סרטו של ג'ון לי הנקוק, "הזדמנות שנייה". הסרט, שיצא לאקרנים בארצות הברית בנובמבר, כבש את אמריקה וחצה את רף ההכנסות של 200 מיליון דולר. בולוק, שמככבת בתפקיד הראשי, הפכה להיות האשה הראשונה שסרט בהובלתה זוכה לכזה הישג. אפילו המבקרים נאלצו לפרגן לה - באחד מאתרי ביקורות הקולנוע אף נכתב ש"בולוק משחקת כל כך טוב, שהיא גורמת לנו לסלוח על סרטה הקודם 'הכל אודות סטיב'".

     

    על רקע הצלחתה הבלתי מעורערת, מיהרו קברניטי איגוד בעלי הקולנוע האמריקאים להציב את בולוק בצמרת רשימת השחקנים מושכי הקהל לשנת 2009. השחקנית האחרונה שהצליח לעשות זאת היתה ג'וליה רוברטס, וזה קרה ב־1999. מאז רוברטס, רק גברים זכו לככב בראש הרשימה הנחשקת. בולוק בפירוש קיבלה הזדמנות שנייה.

     

    "הזדמנות שנייה", המבוסס על סיפורו האמיתי של שחקן הפוטבול מייקל אור, מגיע אלינו השבוע באיחור לא ממש אופנתי. בולוק מגלמת בסרט אשת עסקים נשואה ומבוססת מממפיס שנתקלת במייקל, צעיר שחור שחי ברחוב. היא מתעקשת להלין אותו בביתה ובהמשך מאמצת אותו ומסייעת לו לפתח את כישוריו במגרש הפוטבול. "היופי בסיפור של 'הזדמנות שנייה' הוא שאתה חושב שהוא משהו אחד ואז הוא הופך להיות משהו אחר", הסבירה בולוק, "ואלה הדברים הכי טובים בחיים. חשבתי שהתסריט הולך להיות על פוטבול עד שקראתי אותו והבנתי שהוא בעצם עוסק במשפחה. המשפחה המאמצת עשתה מעשה יפה כשהיא לקחה את הבחור הצעיר הזה בצורה כל כך נדיבה ומלאת אהבה. אבל בתמורה, מייקל הוציא מהמשפחה משהו חדש".

     

    כמיטב המסורת ההוליוודית, גם כאן, מדובר בסיפור שכמעט ולא קרה. בולוק, כך מתברר, לא ממש רצתה להשתתף בסרט. הנקוק, במאי הסרט עשה הכל כדי לשנות את דעתה במשך שנה שלמה. הוא הצליח. וטוב שכך, שכן בזכות הופעתה ב"הזדמנות שנייה", בולוק אספה לחיקה כמעט כל פרס אפשרי בעונת הפרסים האחרונה, בהם כאמור, גלובוס הזהב והאוסקר. בולוק, שמעולם לא היתה מועמדת לאוסקר, וסביר היה להניח שלעולם גם לא תזכה לכבוד, הצליחה לגבור על פיגורות כמו הלן מירן ומריל סטריפ בדרך אל הפרס. במהלך עונת הפרסים, הוכיחה בולוק שהיא ניחנה באירוניה ובהומור עצמי, ונאומי התודה שלה היו מוצלחים ומרגשים במיוחד. כשקטפה את האוסקר, פנתה ליריבתה המובסת, סטריפ, ואמרה: "אין לי מילים להביע את כל מה שאני חשה כלפייך, ואת מנשקת מעולה". בכך התייחסה בולוק לנשיקה הצרפתית הרטובה והלוהטת שהשתיים הרביצו לאחרונה בטקס חלוקת פרסי בחירת המבקרים.

     

    בסוף השבוע שקדם לאוסקר הפגינה בולוק רוח טובה ומאוד לא אופיינית להוליווד הקפוצה והתייצבה בטקס פרסי הראזי המוענקים מדי שנה לסרטים ולשחקנים הגרועים ביותר. היא הגיעה לטקס כדי לאסוף את הפסלון שניתן לה עבור הופעתה בסרט "הכל אודות סטיב". זוכי הראזי לא נוהגים להתייצב בטקס כדי לקבל את התואר המפוקפק, אבל בולוק הפגינה קילוגרמים של הומור עצמי, ואף התעמתה עם הבוחרים, שלטענתה לא ראו את הסרט. בולוק היא הראשונה לזכות גם באוסקר וגם בראזי באותה השנה, ואולי כשאת יודעת שאת הפייבוריטית לפרס הכי נחשב בהוליווד לא אכפת לך לקפוץ ולקחת גם את זה שקובע שאת שחקנית איומה. 

     

    • את הכתבה המלאה ניתן לקרוא בגיליון החדש של פנאי פלוס

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    שוב מושכת קהל. בולוק והאוסקר
    צילום: Gettyimages Imagebank
    בסרט "ספיד"
    צילום: Gettyimages Imagebank
    לאתר ההטבות
    מומלצים