שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    נועם טור: "האירובי פתר לי את בעיות הקשב"
    אמו הייתה שיאנית ישראל בשחייה, אבל עד לפני שנתיים הוא לא הסכים לשמוע על מכון כושר. היום נועם טור מתופף בקצב על פיטבול בשיטת האימון האירובי ”דראמס אלייב”, שמעבר לשריפת קלוריות מוגברת גם פתרה לו את בעיית הקשב

    כשפוגשים אותו במציאות, נועם טור יפה עוד יותר מהתמונות. גבוה, מרשים, בנוי לתלפיות. בנוסף, הוא משרה אווירה של נועם, של ”הכל בסדר, אני פה, אפשר להתחיל”.

     

    נועם טור, רק בן 27, כבר התחיל מזמן. הוא הספיק לככב בעונה הראשונה של ”הישרדות”, הוא משמש כפרזנטור של חברת האופנה FOX לצד בר רפאלי, ואלה לא ציוני הדרך היחידים בקריירה הרעננה שלו.

     

    לשאלה ”מתי נולדת?”, הוא עונה בחיוך: ”את יודעת מה יקרה אם בנות יידעו את תאריך יום ההולדת שלי? ובעצם, גם בנים”. אנחנו צוחקים, ואני יכולה רק לנחש.

     

    נועם חובק עולם

    האיש שמגדיר עצמו ”אדם תחרותי עם יכולות גבוהות” נהנה דווקא מרוגע ומשלווה. הוא אוהב מאוד לטייל, ובשנים האחרונות, לא רבים יודעים, מרבה בנסיעות ברחבי העולם ומתעניין בתרבויות רחוקות. במדינות העולם השלישי הוא מוצא אנשים כנים יותר בעיניו, מחוברים לראשוניות, לטבע.

     

    לא מזמן חזר ממסע מרתק באוגנדה מטעם משלחת של עמותת ”ברית עולם”, שיוזמת באפריקה פרויקטים התנדבותיים בתחומים שונים: רפואה, עבודה סוציאלית, חינוך, אמנות. ”התנסות בחוויה כזאת מעוררת בך רצון להמשיך ולתרום, גם בארץ שלנו”, הוא מספר. ”אתה מתמלא תחושה מרוממת ומעצימה של נתינה. לקחתי איתי מצלמה במטרה לתעד את האירועים החשובים בנסיעה, וביום מן הימים ייתכן שגם ייצא מזה סרט מעניין”.

     

    אהבתו של נועם לטבע ולים נולדו פחות או יותר איתו. כבן לדבוראי (כוורן), שגדל ביישוב חופית הסמוך לים באזור נתניה, הוא חש ”בבית” בסביבה הזאת. הבחור סיים קורס משיטי יאכטות, וכסקיפר מדופלם יצא להפלגות בנות כמה חודשים באוקיינוס האטלנטי ובים תיכון. ”אני אוהב את השילוב של השקט עם הסערה, את ההתמודדות עם מצבים שמשתנים בקיצוניות חדה”, הוא מפליג בתיאורים.


    מעדיף גיוון בפעילות הספורטיבית. טור באימון (צילום: יונתן בלום)

     

    שנתיים של כושר

    גם החיבור של נועם טור לעולם הספורט הוא כמעט גנטי. אמו, שלומית ניר, הייתה שיאנית ישראל בשחייה, וגם ייצגה אותנו בשתי אולימפיאדות. כיום היא מנהלת את המחלקה לספורט נשים וספורט עממי במשרד התרבות והספורט.

     

    ולמרות הייחוס הספורטיבי, סיפרו לי שאתה שונא לרוץ. זה נכון?

    ”לא (צוחק). אולי בגלל הצבא אני היום פחות מתחבר לריצה. אחרי שכל יום מחייבים אותך לרוץ, נוצר אנטי. זה טבעי. בנוסף, אין לי מבנה גוף של רץ מרתון, רזה ודק. אני מעדיף גיוון בפעילות הספורטיבית”.

     

    בשנתיים האחרונות גילה נועם באופן מעמיק יותר את עולם הכושר. זה קרה בזכות המאמנת האישית שלו וחברה קרובה של המשפחה, יעל ניר. לפני כן מעולם לא נכנס לחדר כושר. לדבריו, לא רצה להתחיל ולפתח את הגוף בלי להבין מה בדיוק קורה שם, בלי לדעת ”מאיפה יצוץ לו פתאום שריר”. ביעל ניר מצא מקצועיות ודייקנות, והיא הפכה למורה הראשונה והיחידה שלו, עד כה, לאימון גופני.

     

    הם התחילו בסטודיו. מה שנתפס בעיני מתאמנים מסוימים כחלל ”נשי”, היה טבעי ונוח לנועם. לאחר חודשיים עבר האימון לחדר הכושר.

     

    מסבולת ועד שיפור הזיכרון

    נועם חיפש פעילויות מהנות ומאתגרות יותר מריצה או מתרגילי כוח, במטרה לנהל אורח חיים מאוזן ובריא, לפתח סבולת לב־ריאה ולהתחזק. את כל אלה הוא מצא ב”דראמס אלייב”.

     

    מדובר ב”חיטוב האירובי הגדול הבא” כדברי יעל ניר, שייבאה את שיטת האימון לישראל לפני כשנה וחצי. היא הציעה לנועם להצטרף לאחד משיעוריה – והוא נסחף.

     

    בדראמס אלייב מתבצעות תנועות תיפוף קצביות על כדורי פיטבול ענקיים תוך כדי תנועה. האימון מתקיים בקבוצות, כשלרשות כל משתתף עומדים כדור המקובע במעמד וזוג מקלות תיפוף. המוזיקה סוחפת וחלל האולם מתמלא ב”ביט” שמניע את הגוף מבפנים.

     

    נוסף על שריפת הקלוריות המוגברת, שילוב תנועות הידיים והרגליים ושיפור הסבולת האירובית, המתאמנים נהנים משיפור יכולות נוירולוגיות. במהלך הפעילות נוצר סנכרון בין שתי המיספרות המוח (הימנית והשמאלית), והדבר מביא לאיזון, לרגיעה, לשיפור יכולות הקשב והריכוז, לשיפור יכולות הלמידה והזיכרון – השפעה הנמשכת הרבה מעבר לשעת האימון עצמו.


    השפעה שנמשכת מעבר לזמן האימון (צילום: יונתן בלום)

     

    נועם חש היטב ביתרונות אלה של השיטה. בילדותו אובחן כסובל מהפרעות קשב וריכוז. ”היו לי שגיאות כתיב, על כל המשתמע, וקיבלתי יותר זמן במבחנים”, הוא מספר. לאחר שהחל להתאמן בדראמס אלייב, חש שינוי פתאומי בשיעורי המשחק שבהם הוא משתתף: יכולתו לזכור בעל פה טקסטים השתפרה פלאים. ”יכולתי לשמור על הריכוז זמן כפול כמעט. זה נתן לי גם מודעות ושליטה בגוף בנושאים אחרים”.

     

    הוא מתרכז באימון, משקיט את הרעש מבחוץ. מבצע עבודה מתוך ריכוז והתבוננות פנימית. יעל מחמיאה לו על אינטליגנציה תנועתית מרשימה, על קליטה טובה של התנועות, על הדינמיקה והזרימה. שעתיים של אימון חולפות ביעף. פעילות הספורט השבועית שלו כוללת שני אימונים בחדר כושר ושני שיעורי תיפוף של יעל.

     

    ועל איזו פעילות הוא ממליץ במיוחד? כזאת שכל אחד בוחר לעצמו, על פי מידת ההתאמה שלו אליה ועל פי מידת ההנאה. ויעל ניר חותמת בחיוך: ”כל עוד זה כולל פיטבול”.

     

    הכל דבש: נועם על הצלחת

    ”אני אוכל יוגורט אחד לפני האימון - ואם לא, אני חש בזה היטב”, מעיד נועם טור על תזונתו הספורטיבית, ”ואחרי האימון אני אוכל הרבה ירקות, טונה, ביצים”.

     

    בכלל, לנועם אין בעיות עם האוכל. הוא בעל מודעות גבוהה לתזונה מאוזנת ונכונה עוד מבית הוריו. אורז וקמח לא היו שם בשפע, ולעומת זאת, נאכלו

    הרבה ירקות והרבה בשר.

     

    במתוקים אין לו עניין רב אבל בדבש כן. כבן של כוורן הוא בקיא ברזי הדבורים: הדבש מספק לו סוכרים ופחמימות, וחלבונים הוא מקבל משתי כפיות אבקת הפריחה (פולן) שהוא לוקח אחרי האימון.

     

    האימון של נועם

    תוכנית האימונים של נועם מגוונת וכוללת:

    1. אימוני CORE בעזרת פיטבול, מולטירול (גליל), ג’מפר (חצי כדור על בסיס קשיח), פיתה (כרית פילאטיס) ועוד.

    2. אימוני התנגדות בחדר הכושר.

    3. אימוני "דראמס אלייב".

    4. בסיום כל אימון: מתיחות לכל הגוף.

     

    הכותבת היא יועצת לאורח חיים בריא - כושר, תזונה ומודעות


     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    לא בעניין של מתוקים. נועם טור
    צילום: פביאן קולדורף
    מחשבוני בריאות
    פורומים רפואיים
    מומלצים