שתף קטע נבחר

האם עובדי נמל אשדוד פתחו בשביתה איטלקית?

על פי נתוני איגוד לשכות המסחר זמן פריקת משאית מלאה סחורה התארך מחצי שעה לשלוש שעות. בנוסף, כלי רכב שמתקלקלים אינם זוכים לתיקון, מה שגורם להשבתת העבודה. שר התחבורה נדרש להתערב במשבר

שביתה איטלקית בנמל אשדוד? על פי נתוני איגוד לשכות המסחר זמן פריקת משאית מלאה סחורה התארך לאחרונה באופן מפתיע מחצי שעה לשלוש שעות. בנוסף, כלי רכב שמתקלקלים, כגון מלגזות או מנופים, אינם זוכים לתיקון, מה שגורם להשבתת העבודה. לטענת האיגוד בשבוע שעבר החלו עובדי נמל אשדוד לנקוט בעיצומים שהתרכזו באוניות קונבנציונאליות, אולם השבוע החלו העובדים בעיצומים גם לגבי אוניות מכולה - דבר המקטין את תפוקת נמל אשדוד בשיעור של עד כ-50%.  

 

כפי שנחשף ב"כלכליסט", ברבעון הראשון של 2010 טיפל נמל אשדוד ב-4,063 אלף טון מכולות, עלייה של כ-40% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. גורמים במערכת הספנות מעריכים שההאטה בקצב העבודה היא פועל יוצא של התנגדות ועד עובדי הנמל לטיוטת התשקיף שהוגשה בשבוע שעבר לרשות לניירות ערך, שם נאמד שוויו של נמל אשדוד ב-1 עד 1.2 מיליארד שקל. הטיוטה הוגשה לקראת הנפקת 15% מאחזקות המדינה בנמלי חיפה ואשדוד במאי הקרוב. 

 

עמיעד ליפשיץ, יו"ר ועדת נמלים ותובלה באיגוד לשכות המסחר, ואמיר שני, יו"ר ועדת הכספים, פנו היום (ג') לשר התחבורה ישראל כץ בדרישה להתערב במשבר. לדבריהם, הסכסוך בנמל אשדוד מסב לכלל המשתמשים בנמל נזקים עצומים, מה שפוגע קשות בציבור היצואנים, היבואנים וחברות התובלה. הנזק הישיר והעקיף למשק נאמד בעשרות מיליוני שקלים. ליפשיץ מעריך שהעיצומים נמצאים רק בתחילת הדרך וצפויים עוד ימים רבים של שיבושים בעבודה השוטפת בנמל.

 

מנמל אשדוד לא נמסרה תגובה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים