שתף קטע נבחר

שבדית, ספרדייה וישראלית: אופנה בהשוואה

מי הכי טרנדית? הבגדים של מי מחזיקים מעמד? ואיפה מחמיאים לגזרה הנשית? רויטל מדר משווה בין קסטרו, זארה ו-H&M

הקולקציה

קסטרו: קסטרו בחרו להתמקד העונה בארבע קבוצות השראה (שנושאות שמות לועזיים): TEA PARTY, BASKET, ו-BLACK AND NUDE. הקבוצה הטובה ביותר היא קבוצת ה-BLACK AND NUDE, שבה הצליחו המעצבים של קסטרו להתגבר על הלוק הזול-משהו שנוטף מפריטים מסוימים, ולייצר את הטייק שלהם על המגמה השוטפת כל. מעבר לכך יש לציין לטובה את עיצוב האקססוריז העונה, שמצליח להיות מדויק. ייזכר לטובה סנדל הפיפטואו שליווה את התצוגה, כמו גם תיקי הקלאץ' התואמים.

 

זארה: זארה, כמו זארה, התייחסה לכל המגמות שהציפו אותנו העונה. ועדיין, את מרוב תשומת הלב היא הקדישה למגמה הצבאית, כפי שזו הופיעה בסלין ובקלואה, ולצבעי הניוד. במה נוספת קיבל הטייק הספורטיבי, עם חיקויים רבים של פריטים ששואבים את השראתם מאלכסנדר וואנג. התוצאה הסופית נהדרת ומעוררת. ככלות הכל, דווקא העונה, בין הרומנטיקה למינימליזם והעירום של הניוד, הרבה מאוד מותגים לא הצליחו לייבא את האמירה בצורה הנכונה. לזארה לא היתה בעיה, אולי כי ההעתקים היו די אחד לאחד (ע"ע חצאית העור שמזכירה להפליא את זו של סלין לפיבי פילו).

 

H&M: העמימות של H&M מאפיינת גם את הקולקציה שממש לא רוצה לגרום למישהו לחשוב שהוא לא יכול למצוא בה את מבוקשו. בהתאם, ולעומת הישראלית והספרדייה, השבדית מדברת בקוויהם הכללים של הפריטים, מבלי ליפול לתוך אחת מההגדרות הבולטות יותר או פחות של העונה. בפועל, נצפתה בחנות נוכחות בולטת של מיני סאטנים באותם גווני ניוד, כמו גם באפורים. ובאופן כללי ניתן לומר שלמרות הניסיון לעשות הכל מהכל, ב-H&M ניכרה העדפה לפן הרומנטי של העונה. מבין אלה בלטו לטובה החליפות הלבנות, שגם שמרו על קווים ישרים, וגם הצליחו להיות קייציות לעילא.


מתייחסים בעיקר לגווני הגוף ולמגמה הצבאית. הקולקציה של זארה

 

הקטלוג

קסטרו: טכניקת הצילום שליוותה את צילומי הקטלוג הנוכחי הוציאה החוצה צבעים שאינם נראים במציאות, ובכל זאת הם חלק ממנה. המראה הקייצי והבוהק, אם כי לא מרוטש ומושלם, מסתמן כאחד מהכלים החזקים של המותג לעונה. הוכיחה זאת הפרסומת ששטפה את העיר לאחרונה, שנייה לפני עלייתה של השבדית ארצה. החיסרון, שנובע אולי דווקא מהצבעוניות המהפנטת, נוגע לכך שדווקא קבוצות ההשראה המעניינות נותרו בחוץ.

 

זארה: צילומי סטודיו נקיים שמשרתים את הקו שבחרו להבליט בקטלוג. צבעי ניוד, כמו גם המראה הצבאי בדרגותיו השונות, קיבלו את הבמה ובצדק. המראה הסופי הוא רך ואוורירי, למרות שסקאלת הצבעים היא יותר מדברית מקייצית.

 

H&M: את הקטלוג לעונה, שלא תורגם לעברית, תוכלו לראות כאן. מככבת בו האנה סוקופובה, והיא מציגה לוקים קייציים למדי עם דגש רב על צבעי פסטל, כמו

 גם על כחול הרויאל של העונה. בולטים לחיוב הנעליים שמלוות את הלוקים השונים, שאינם נושאים אמירה ספציפית. בוודאי לא אחת שנוגעת למגמות והאווירה שעוטפת את העונה. בעיקרון, ניתן רוח נשית, אך קשה לומר שזו האג'נדה באופן מובהק. בוודאי לא כשהרקע של הים והשמיים מציפים כל פריים. כן ברור כי ב-H&M מנסים למכור לכם פריטים שירכיבו את המראה שבו חשקתם, ולא להיצמד למראה אחד. זהות, כך נראה , היא מילה שלילית בשבדית.

 

הפרזנטורים

קסטרו: גל גדות ויונתן ווגמן המשיכו גם העונה, ונראה שהם נכונים מאוד למותג, שהפך מזוהה לחלוטין עמם, לאחר כמה וכמה עונות ביחד.

 

זארה: ביחס לזארה קשה לדבר על פרזנטורים, שכן המותג אינו מנסה לייצר עם הלקוחות את ההזדהות שחברה כמו קסטרו מנסה לייצר. העובדה שאף אחד לא מנסה לקחת שם קרדיט על זהות הבגדים שמועתקים לרוב באופן מושלם מהתצוגות של המותגים שאף אחד מאיתנו לא יכול לקנות, מתאימה לעובדה שהדוגמנים הם בעיקר דוגמנים. לגברים בחרו בזארה את Sean Opry ואילו לנשים את Toni Garm (ששהציגה את דגמי המותג גם בעונה שעברה).

 

H&M: מאחר שלארץ - כאמור - הקטלוג לא הגיע, נותרנו רק עם מה שמכונה ה"לוק בוק", שבו מציגה הדוגמנית קתרין ת'ורמן את הקולקציה.


מזוהים לחלוטין עם המותג. גל גדות ויונתן ווגמן בקולקציה החדשה של קסטרו (צילום: דודי חסון)

 

איכות הפריטים

קסטרו: נקודות התורפה של קסטרו, פוסט המיתוג המוצלח והביקורות האוהדות, נמצאת באיכות הפריטים. ישנה חוסר אחידות, והמפגעים הקיצוניים ביותר נראים דווקא בקולקציית האקססוריז, עם דגש על אגף ההנעלה. נסכם בכך שאי אפשר להבטיח שהפריט באמת ישרוד בצורתו המקורית גם לעונה הבאה.

 

זארה: גם מבלי להיכנס לקולקציית ה- TRF, שקורצת בעיקר לנערות נטולות קימורים, נקודת התורפה של זארה נוגעת לגזרות שלה, שמבהירות לנו שמדובר בכל זאת באופנה מהירה. באשר לאיכות, בזארה היא קשורה בקשר הדוק עם המחיר. הרשת מציעה פריטים גם במאה אחוז משי, שנשמרים גם לכמה עונות, אבל גובה על כך מחיר בהתאם. באשר לכל מה שתלוי על קולבים מסתובבים ונושא תגיות מחיר של עשרות שקלים, הרשת פחות נושאת באחריות.

 

H&M: אפשר לסכם זאת בכך שרוב רובם של הפריטים שקורצים לך בעודם תלויים על הקולבים, מתבררים כלא לבישים בתא המדידה. זוהי תסמונת מוכרת, שמתרחשת גם בזארה, אך בעוד שאצל זארה רוב הבעיות קשורות במכנסיים וג'ינסים, ב-H&M הגדילו לעשות, ודאגו שגם הפריטים הקלים להתאמה יגרמו למפח נפש בעת המדידה.

 


מתבררים כלא לבישים. פריטים של H&M. (צילום: פטר גרק)

 

כמה זה עולה

קסטרו: נשים 39.90 – 899 שקל; גברים 59.90 – 599 שקל.

 

זארה: נשים 39.90 – 699 שקל; גברים 39.90 – 749 שקל; ילדים וילדות 29.90 – 159.90 שקל.

 

H&M: בחברה סירבו למסור טווח מחירים מלא של הקולקציה, שכוללת גם פריטים שחורגים מהטווח המצוין להלן, וסיפקו לנו אך ורק את המידע הבא: נשים כללי: 29.90 – 299 שקל. גברים כללי: 29.90 – 249 שקל. ילדים כללי: 29.90 – 89.90 שקל.


 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מימין זארה, משמאל H&M. מחוץ לתמונה: גל גדות מעולפת בשדרות רוטשילד
צילום: פטר גרק
לאשה בפייסבוק
מומלצים