שתף קטע נבחר

משוחררת

אף אחד לא יגיד למוניקה בלוצ'י מה לעשות. השחקנית האיטלקייה היפהפייה היא היחידה שמחליטה מה לעשות ומתי ושום דבר אצלה לא שגרתי. היא חיה בעולם נפרד לחלוטין מבעלה, מגדלת את הבת שלה במטוסים, מככבת בסרטי איכות אירופיים אבל גם בשוברי קופות, ובעיקר ממתינה ללידה נוספת. בראיון לקראת סרטה החדש, "באריה", היא מסבירה מה חשוב באמת

בשנת 2000 בחר הבמאי האיטלקי ג'וזפה טורנטורה, האיש שחתום על המיתולוגיה הקולנועית "סינמה פרדיסו", בשחקנית מוניקה בלוצ'י לככב בסרטו החדש "מלנה", בתפקיד יפהפייה שמעוררת לחיים כפר סיציליאני מנומנם. ההצלחה של הסרט גררה לא מעט עניין מצידה של הוליווד בכוכבת האירופית החושנית, ובלוצ'י התחילה לקבל תפקידים גדולים בשוברי קופות כמו "הפסיון של ישו" השערורייתי וסדרת סרטי "מטריקס". עשר שנים אחרי אותו "מלנה", בלוצ'י וטורנטורה שוב משתפים פעולה, הפעם ב"באריה" שמגיע אלינו השבוע. מדובר באפוס ארוך (שעתיים וחצי) ומלודרמטי שמתרחש בסיציליה, האי בו בילה טורנטורה את ילדותו, ועוקב אחרי שלושה דורות של משפחת אחת, בין השנים 1980-1930. "כשנבחרתי בשעתו להופיע ב'מלנה' הרגשתי בת מזל, בגלל שהייתי בראשית דרכי ולא מוכרת", סיפרה בלוצ'י כשנפגשנו בבית מלון דירות יוקרתי בקאן, "ומאז אני זוכרת לג'וזפה חסד נעורים. הוא יוצר מרתק, רגיש ובעל עוצמה. לכן כשג'וזפה הציע לי להתארח ב'באריה', כמובן שנעתרתי בשמחה. מה גם שחשוב לי להופיע מדי פעם בסרטים איטלקיים, מאחר שהם חלק מהתרבות והנשמה שלי".

 

בלוצ'י בת ה־45 הגיחה לעולם בעיר קטנה באומבריה. היא חלמה להיות עורכת דין ולמדה משפטים, אך כדי לממן את לימודיה עסקה בדוגמנות ויש סיכוי שייצא לכם לראות אותה בפרסומות של דולצ'ה וגבאנה. אחרי שנתיים באוניברסיטה וקריירה מצליחה כדוגמנית, היא החליטה לעזוב את האקדמיה ולהתמסר לג'וב המכניס. באותה תקופה הבחין הבמאי פרנסיס פורד קופולה בתמונה שלה בירחון אופנה, התרשם וליהק אותה לתפקיד קטנטן בסרטו "דרקולה" (1992). ההתנסות עוררה אצל בלוצ'י את החיידק הרלוונטי והיא החלה ללמוד משחק. ב־1995 היא עקרה לצרפת, ועשרה ימים בלבד אחרי שהשתקעה בפריז כבר לוהקה לסרט "הדירה", שעל תפקידה בו זכתה במועמדות לפרס הסזאר (האוסקר הצרפתי). במהלך הצילומים היא התאהבה בשחקן הצרפתי וינסנט קאסל, והשניים החליטו להתחתן. הזוגיות הפוטוגנית הזאת הניבה לא מעט עבודה משותפת, בין היתר כמובן הסרט האלים והפרובוקטיבי "בלתי הפיך". כן, הכינוי "הזוג המלכותי של הקולנוע הצרפתי", שדבק בהם, ניתן בהחלט בצדק. לאחרונה הם מעדיפים לעבוד בנפרד, מה שכמובן לא מפריע לבלוצ'י להמשיך להרעיף שבחים על בן זוגה. "לפעמים אני בהלם מהסרטים שלו, מההופעה המדהימה שהוא נותן. במיוחד כשהוא עושה מישהו שמאוד שונה מאישיותו האמיתית, ואז אני לא יכולה לזהות אותו".


קולית ויציבה בחייה הפרטיים. בלוצ'י (צילום: אימג' בנק / Getty Images)

 

אתם נוהגים להתייעץ בסוגיות של קריירה ומשחק?

"לא. בכלל, אנחנו חיים בשני עולמות נפרדים ולא מתראים עם אותם אנשים. הוא לא מכיר את החברים שלי ואני לא מכירה את החברים שלו. אנחנו שתי חיות שונות לגמרי. אין לנו אותו סגנון חיים. אחת לכמה זמן אני באה מהעולם שלי והוא בא מהעולם שלו, ואז אנחנו נפגשים. אני אשה מאוד עצמאית וגם וינסנט מאוד עצמאי, ואני חושבת שזאת הדרך היחידה להיות ביחד".

 

בלוצ'י וקאסל מבלים את חייהם על הקו פריז־רומא־לונדון־ניו יורק ("למעשה אני לא גרה בשום מקום, אני גרה במטוסים"), והם הרגילו את דווה, בתם הבכורה, לאורח החיים הצועני הזה. "היא מדברת צרפתית, איטלקית ואנגלית ונעה בקלות בין כולן. הבת שלי, שיפה יותר ממני, היא בת שש עכשיו, והיא אוהבת אותי ואני אוהבת אותה, אבל אני יודעת כשהיא תהיה בת 14 היא תשנא אותי, בגלל שזה תהליך טבעי של החיים. זה נורמלי. אם היא לא תשנא, היא לא תתבגר ותגדל. גם אני הייתי כזאת בגיל ההתבגרות. רציתי להיות אני, ולא כמו שמצפים ממני. ולאור זה אני משתדלת להיות איתה עכשיו כמה שיותר".

 

היא מודעת למה שההורים שלה עושים?

"לא. יום אחד היא אמרה לי: 'אמא, אני רוצה להיות כמוך: גם אני רוצה להיות רק אמא ולא לעבוד. גם אני מעדיפה לחיות חיים יפים כמו שלך - אנחנו כל הזמן במלונות ובבתים יפים'".

 

אתם רוצים שהיא תלך בעקבותיכם ותהפוך לשחקנית?

"אם היא תגיד לי שהיא רוצה להיות שחקנית, אני אגיד לה 'לא', בגלל שאני מודעת לקשיים של המקצוע, למרות יופיו. אני יודעת שהיא תצטרך להתמודד עם כל כך הרבה דברים קשים, במיוחד בגלל שהיא בת להורים מפורסמים. עדיף להיות שחקנית כשיש לך הורים שעוסקים במקצוע אחר ויציב. לווינסנט, למשל, היה מאוד קשה, בגלל שאביו היה שחקן מפורסם, והוא היה צריך למצוא את הזהות העצמית שלו ולהתרחק מהצל של אביו".

 

בלוצ'י נמצאת כעת בחודשי הריון מתקדמים ועומדת לחבוק צאצא שני. "כל כך נהניתי בהריון, הקודם שרציתי לחוות זאת שוב", היא סיפרה לאחרונה בראיון למהדורה האיטלקית של "ואניטי פייר". "כשילדתי את בתי הייתי בת 39 וכולם אמרו לי לעשות מיד עוד ילד, בגלל שזה יותר בטוח, אבל לא הייתי בשלה לכך באותה תקופה". אגב, לכבוד הראיון ל"ואניטי פייר" היא הצטלמה לשער בעודה חושפת את בטנה התופחת, בתמונה לוהטת למדי. הלידה תגרום בוודאי לבלוצ'י לקחת בזמן הקרוב פסק זמן מהעבודות על סרטים חדשים, אבל בינתיים היא נהנית ללהטט בין סרטי איכות אירופיים עצמאיים לבין שוברי קופות, ובעיקר מסרבת להשתקע בלוס אנג'לס. "בחיי הפרטיים אני מעדיפה להיות קולית ויציבה. אני חיה עם אותו גבר כבר 15 שנה. אבל כשחקנית אני מחפשת משהו שייתן לי דבר אחר - ריגושים והרפתקאות. משהו שיאפשר לי לחיות חיים אחרים. אני מאוד סקרנית לגבי תרבויות אחרות. מעניין אותי להופיע גם בסרטים של במאים מתחילים וייחודיים ולחקור את עצמי, וגם להופיע בלהיטים הוליוודיים. למשל 'שוליית הקוסם', שזאת דרמה המשלבת אקשן ופנטזיה, שתצא למסכים בקיץ הקרוב ובה אני מגלמת את אהובתו של ניקולס קייג'. אולי הקרון שלי יותר גדול כשאני עושה סרט הוליוודי עתיר תקציב, אבל אופן העבודה דומה להפקות אירופיות. ובניגוד למה שנכתב בעבר, אף פעם לא הצהרתי שאני עומדת לעבור לחיות באמריקה. אני נהנית לקפוץ לשם אחת לכמה זמן, אבל אני לא רוצה להיות חלק מהשיטה ומהמערכת".

 

יצא לך כבר לעבוד עם מיטב השחקנים. ממי התרשמת במיוחד?

"מסופי מרסו, איתה עשיתי לאחרונה את 'אל תביטי אחורה'. סופי מהווה מקור השראה בשבילי כאשה וכשחקנית. היא היתה האלילה שלי בתור נערה, וכשעבדנו יחד נוצרה בינינו הערכה הדדית והפכנו למאוד קרובות. זה לא משהו שקורה תמיד. קרבה כזאת לא נוצרת עם כל אחד. בכלל, אני אשה שיודעת להסתדר עם נשים אחרות".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
15 שנה ביחד. מוניקה בלוצ'י ווינסנט קאסל
צילום: GettyImages Imagebank
לאתר ההטבות
מומלצים