שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    פיאג'ו בוורלי מחודש - אלגנט על 2
    הבוורלי של פיאג'ו הוא רב-מכר אדיר באירופה בכלל ובאיטליה בפרט. אצלנו הוא פחות מבוקש, מסיבות שונות. עכשיו יש דגם חדש. האם גורלו של הדגם החדש עשוי להיות שונה? נסענו עד איטליה כדי למצוא תשובה

    איטליה היא שוק הקטנועים הגדול באירופה. מה שמסביר מדוע מילאנו נראית באביב כמו גן עדן לקטנועים. הרחובות כאן מלאים בכל סוג של רכב דו-גלגלי שתוכלו להעלות בדעתכם, עדות לתרבות מוטורית כל-כך שונה מזו שלנו. וכדי להדגיש עוד יותר את השוני בין השווקים, אנחנו מגלים כי הקטנוע הנמכר ביותר באיטליה הוא הבוורלי 300.

     

    הם יודעים יותר טוב

    הסיכוי שאינכם מכירים אותו, גבוה למדי. אצלנו לא אוהבים את הבוורלי, מסיבות שקשה מעט להגדיר. בין היתר מכיוון שאחד המאפיינים שהפכו אותו ללהיט ענק, הוא בדיוק מה שמפריע לרוכב הישראלי: גלגלים גדולים.


    זהירות, קשישים בדרך. רוכב המבחן של ynet בתנוחה אופיינית

     

    הבוורלי משתייך לסגמנט המכונה באירופה HW, או High Wheels, גלגלים גדולי-קוטר. זאת כדי להבדיל אותו ואת אחיו לקטגוריה מקטנועים מיושנים, כאלה בהם הגלגלים היו קטנים משמעותית, לפי האופנה שהוכתבה על-ידי הווספה המקורית. עם השנים הלך וגדל קוטר הגלגלים, והיום יש קטגוריה שלמה עם גלגלים בקוטר "16. וכדי לשים נתון זה בפרופורציה, לקטנועים הנמכרים ביותר אצלנו יש גלגלים בקוטר "12 ו-"13.

     

    האירופים אוהבים את הקוטר הגדול, בעיקר כי הם מכירים ביתרונותיו הדינמיים - רגישות מופחתת למהמורות, יציבות גבוהה יותר בפניות ובבלימה. אבל

    אצלנו לא אוהבים גלגלים גדולים, ולא מכיוון שאיכות הסלילה גבוהה יותר. אולי כי חשוב לנו יותר נפח גדול בתא מתחת למושב, ואולי מכיוון שקטנועים כאלה נראים "נשיים" מדי. בנוסף, נפח של 300 סמ"ק מהווה בעיה, בגלל הקפיצה במחירי ביטוח החובה מעבר למחסום ה-250 סמ"ק; ומלבד זאת, מי שכבר מגיע לקטגוריה זו מבחינת מחיר ונפח ועלות ביטוח, נוטה להעדיף קטנועי מנהלים גדולים ומפנקים יותר.

     

    שינוי כיוון, וטוב שכך

    ועכשיו יש בוורלי חדש בנפחי 125 ו-300 סמ"ק, בעוד גרסת ה-500 החזקה לא עודכנה בינתיים. ובפיאג'ו יודעים בדיוק להיכן מיועד הקטנוע הזה. הבחירה בלב מילאנו כאתר השקה, מבהירה זאת היטב. ברור גם לחלוטין כי האיטלקים החליטו לזנוח את עיצוב הרטרו המובהק של הקטנוע הקודם, לטובת טיפול עדכני בהרבה, הן בקווים הכלליים והן בנגיעות מודרניות כגון תאורת LED מלפנים ומאחור.

     

    אגב, שניים משלושת הצבעים העיקריים שנכחו בהשקה - הבהירים יותר - מגיעים עם מושב עור בגוון חום, המעניק מראה יוקרתי במיוחד. גם שילוב הצבעים הנוסף, אדום-בורדו מרהיב ומושב שחור, נראה לא פחות ממרהיב. תחושה טובה יש גם למגע ראשון בפלסטיקה והגימור. לוח המחוונים עוצב מחדש, נראה מצוין ומציע כעת שליטה על מחשב הדרך בעזרת מתג על הכידון.


    סביבת העבודה של רוכב הבוורלי. נוחה ואיכותית כבעבר

     

    בחינה עמוקה יותר של דף הנתונים מגלה כי בדגם החדש נעשה ניסיון לטפל כמעט אחת לאחת בבעיות המוכרות של הבוורלי הקודם. הגלגל האחורי למשל מציג קוטר של "14 בלבד, ומסייע כך לתכנון חדש של תא האחסון מתחת המושב. כעת אפשר סוף סוף להניח בו קסדה שלמה גדולה ללא בעיה.

     

    לנוסע מאחור יהיו מעתה תנאים משופרים, תודות לרגליות מתקפלות במקום מדרסים, מושב נמוך יותר, מרחק קצר יותר לידיות האחיזה ותנוחת ישיבה עדיפה. לחצן הפתיחה החשמלית של המושב האחורי עבר לכידון, ולכן הוא נגיש יותר. פתיחת מיכל הדלק אינה דורשת פתיחת תא כפפות ושחרור מנוף, ואילו נפח מיכל הדלק גדל ב-2.5 ליטר ל-12.5 בסך הכל.

     

    מעט רכיבה, מסקנה חלקית

    לצערנו, זמן הרכיבה והמרחק שניתן היה לצבור על שני הכלים היה פחות ממוצמצם, כך שניסיון לנתח אותם באופן רציני ומעמיק, אינו ראוי. 20 ק"מ הרכיבה שכן הוענקו לעיתונאים, הספיקו כדי לגלות כיול מיתלים חדש, רך ונוח משמעותית מבעבר - לפחות על פני רחובות איטלקים. הבוורלי גם הוכיח שהוא מסוגל לשמור על יציבות גם במצבי האצה ובלימה קיצוניים. לא מפתיע, בהתחשב בכיול ובהארכת בסיס הגלגלים בכ-6.5 ס"מ.

     

    שיפור תיאורטי נוסף מציג הבלם הקדמי, המציג עם 300 מ"מ של קוטר את הממדים הנדיבים ביותר בין כל הקטנועים עד 300 סמ"ק (ואולי אף גם יותר). עם זאת, עצמת הבלימה הרשימה, אך לא יותר מזה.

     

    מנוע ה-300 ומערכת ההנעה נותרו ללא שינוי, וזה אומר שמדובר באחת מיחידות הכוח הנעימות שאפשר למצוא, עם תגובה חזקה, חלקה ומדוייקת בכל מצב. מנוע ה-125 אמור להיות חדש לגמרי, אך הזמן הקצר שבילינו במחיצתו לא איפשר הסקת מסקנות של ממש.

     

    שימו לב, עופר-אבניר

    בשורה התחתונה, הבוורלי החדש הוא מסוג הקטנועים שיעשו לכם נעים. הוא אלגנטי ויוקרתית, מבלי להתפס כאביזר אופנה בלבד, שימיו ספורים. לפחות על סמך הזמן המוגבל שבילינו במחיצתו, הקטנוע הזה ראוי כנראה להצלחה, בעיקר אם יבואני פיאג'ו, חברת עופר אבניר, ישמרו גם לחדש את מחירו האטרקטיבי של ה-300 הנוכחי - כ-28,000 שקל בלבד. 

     

    פיאג'ו בוורלי – נתונים

     


    פיאגו בוורלי

    פיאג'ו בוורלי
    פיאג'ו בוורלי 125 300
    מנוע

    125 סמ"ק, קירור מים, הזרקת דלק

     

    300 סמ"ק, קירור מים, הזרקת דלק
    הספק 15 כ"ס ב-9,250 סל"ד 22 כ"ס ב-7,250 סל"ד
    משקל 162 ק"ג 165 ק"ג
    צמיג קדמי 110/70-16 110/70-16
    צמיג אחורי 140/70-14 140/70-14

    מיכל דלק 

    12.5 ליטר 12.5 ליטר

     

    הכותב היה אורח חברת פיאג'ו 

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    אלגנטי במיוחד
    פחות רטרו
    בלם קדמי גדול, אבל
    מושב אחורי משופר
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים