שתף קטע נבחר

רמ"ד ניו מדיה: "אנחנו לא משוחחים בטוויטר"

על רקע האירועים מול חופי עזה, סגן אלוף אביטל ליבוביץ' , שאחראית על התקשורת החדשה בדובר צה"ל, מסבירה לנו על אופן הפעולה של צה"ל בהסברה ברשת ולמה הם לא מנהלים בטוויטר שיחות

סא"ל אביטל ליבוביץ' מדובר צה"ל וצוותה, הם אלה שאחראים לסרטונים שמעלה צה"ל ליוטיוב, לחשבון הטוויטר של דוברות הצבא ולבלוג הצה"לי - גם בעימות הנוכחי בו היה

מעורב צה"ל הלילה מול אנשי המשט הטורקי שנעצר מול חופי עזה בהשתלטות של חיל הים.

 

מדור תקשורת חדשה (ניו מדיה) הוקם בדובר צה"ל לפני שנה וחצי, לאחר הבנה שיש פלח גיל משמעותי, בין הגילים 15 ל-35 שלא צורכים כלל חדשות דרך כלי מדיה מסורתיים, אלא רק דרך האינטרנט.

 

"הפצנו במינימום זמן"

סא"ל ליבוביץ' מספרת שבמסגרת תפקידם הם בקשר רציף עם בלוגרים, בארץ ובעולם, ביניהם גם בלוגים משפיעים כמו ההאפינגטון פוסט האמריקני. במבצע הנוכחי, למשל, הפיצו אנשי המדור תמונה המוכיחה כי פניהם של אנשי המשט לא היו לשלום.

 

"הטענה שלהם הייתה שמדובר במשט לא אלים", מספרת ליבוביץ'. "באחד השידורים החיים שלהם, שמנו לב שאחד האנשים עומד עם סכין ענקית בנדן על מותניו, זה חשוב שיראו בעולם - עם מה הצבא התעמת".

  

עם מה הצבא התעמת? סרטון שהעלה דובר צה"ל בשעות האחרונות

 

בבוקר שלאחר המבצע, שבו ועלו טענות כי צה"ל מפסיד בזירה ההסברתית וכי דובר צה"ל לא מגיב במהירות מספקת לזירה האינטרנטית. ליבוביץ' דוחה את הטענות."אני חושבת

שאנחנו עשינו הפצה בצורה מתוכננת, כולל שימוש במסוקים שהעבירו חומרים, והגענו למינימום זמן להפיץ אותם לתקשורת הישראלית", היא עונה למבקריה.

 

לא מנהלים שיחה

ומה עם רשתות חברתיות, מדיום שהשיח הוא נשמת אפו? "אנחנו לא מנהלים כרגע שיחה בטוויטר מבחירה", עונה ליבוביץ'. "המטרה שלנו היא כרגע להגיע לקהלי היעד שלא משתמשים במדיה המסורתית ולתת להם את כל המידע".

 

"אנחנו בתחילת הדרך של הנושא של המדיה החדשה. אנחנו בהתחלה, אבל בהחלט מתכוונים להמשיך ללמוד ולפתח את הנושא. ולראיה  כוח האדם והמשאבים שמושקעים בתחום הזה", היא מסכמת.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
סא"ל אביטל ליבוביץ', ראש מדור ניו מדיה בדובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
מומלצים