שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    הרכבת בפניית פרסה: המנכ"ל המתפטר חוזר

    יצחק (חקי) הראל, מנכ"ל רכבת ישראל לשעבר שהתפטר לפני כארבעה חודשים, יחזור לתפקידו. אורי יוגב: "חזרתו נעשתה בעידוד כל הגורמים הנוגעים בדבר"

    הפתעה: מנכ"ל רכבת ישראל לשעבר, יצחק הראל, ישוב לכהן בתפקיד מנכ"ל החברה. רכבת ישראל הודיעה היום (א') אחר הצהריים כי מנכ"ל החברה, יצחק הראל, שהתפטר בפברואר האחרון מתפקידו - ישוב לכהן בתפקיד המנכ"ל. ההחלטה המפתיעה על המשך כהונתו של הראל התקבלה על-ידי חברי דירקטוריון הרכבת. במקביל הוחלט להפסיק את עבודתה של ועדה לאיתור מנכ"ל חדש - החלטה שהתקבלה לאור ליקויים חמורים בהתנהלותה.

     

     

    אורי יוגב, חבר דירקטוריון הרכבת - ומקורב לראש הממשלה, בנימין נתניהו - אמר כי "חזרתו של הראל לתפקיד מנכ"ל הרכבת אשר נעשתה בעידוד ובתמיכה של כל הגורמים המעורבים, בראשם ראש הממשלה ושר התחבורה". יוגב הוסיף כי "הצעד שנעשה הינו הנכון והטוב ביותר עבור החברה ועובדיה ועבור ציבור הנוסעים. הדבר יאפשר החזרת היציבות בהקדם האפשרי והתמקדות בהמשך הפיתוח והעשייה".

     

    בחודש פברואר האחרון, הודיע הראל על פרישתו מהרכבת, לאחר כשנתיים וחצי בלבד בתפקיד המנכ"ל. הרקע לפרישתו, לטענת מקורבים להנהלת הרכבת, היה מערכת יחסים עכורה עם שר התחבורה, ישראל כץ. יש לציין כי גם בסביבתו של כץ היו מי שתיארו את מערכת היחסים בין השניים "בעייתית".

     

    "כולם בהלם מוחלט. העובדים פשוט נדהמו כששמעו על זה". כך מתאר מקור ברכבת את התגובה בחברה על חזרתו של הראל. "אפילו בכירים בחברה, חברי מרכז בליכוד, נדהמו מהמהלך הזה הרשום על שמם של (ישראל) כץ וביבי (נתניהו). אחרי שהולך מנכ"ל, פתאום מחליטים להחזיר אותו? העובדים לא יודעים איך לאכול את זה".

     

    מקורב להנהלת הרכבת דווקא מוצא היגיון בהחלטה: "בנסיבות הנוכחיות - ולאור התסבוכת שהתגלתה בהליך האיתור של מנכ"ל חדש - זו החלטה נכונה וטובה, שמייצרת יציבות ברכבת. הראל הוא מנהל שכבר מכיר את הארגון. אפשר להתווכח על היכולות הניהוליות שלו, אבל מנכ"ל שמכיר את הארגון, יותר טוב מכזה שאינו מכיר אותו - ובוודאי שזה יותר טוב ממצב שבו אין מנכ"ל בכלל".

     

    מקורות במשרד התחבורה מברכים על חזרתו של הראל, ומסבירים כי המהלך נועד לייצב את החברה, לאחר תקופה של חוסר ודאות. אותם מקורות גם מעריכים כי אורי יוגב - יו"ר הדירקטוריון המיועד של החברה - יהיה זה שיוביל את תוכנית הפיתוח של הרכבת, בעוד הראל יתמקד בניהול השוטף.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    יצחק (חקי) הראל - מנכ"ל הרכבת הישן, והחדש
    צילום: ישראל הדרי
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים