שתף קטע נבחר

כשהתכשיטים זולים - לפעמים המחיר גבוה

כמה פעמים קרה לכן שקניתן תכשיט באחת מרשתות התכשיטים הזולות, או ברשת אופנה והוא דהה או נפגם אחרי זמן קצר מדי, אפילו לתכשיט זול? בדקנו מה חושבות צרכניות על התכשיטים ברשתות הפופולריות, ומהי מדיניות התיקון וההחלפה בכל רשת

אם עברתם בקניון והבחנתם בחנות צבעונית שעשרות בנות מקננות בה, ולצידן בחור משועמם אחד שנגרר לשם עם זוגתו ובהה ארוכות בנעליו, יתכן מאוד שמדובר בחנות אקססוריז זולים. המחירים של רבים מהפריטים בחנויות האלה ברצפה, העיצובים שלהן מתוקים, ובנות נוהרות לפתחן כאילו חילקו בהן תכשיטים בחינם. למעשה, באמת מוכרים בהן תכשיטים בכמעט חינם.

 

מחירי התכשיטים ברשתות האביזרים (שמוכרות גם תיקים, צעיפים, חגורות, משקפי שמש ובגדי ים), נעים בין 10 שקלים בעת מבצע, ל-130 שקל בקצה הגבוה והנדיר. לרוב, עדי סטנדרטי יעלה שם 20-30 שקל. אבל האם הכמעט חינם הזה שווה את הכסף? שאלנו כמה לקוחות אדוקות של הרשתות האלה, האם התכשיטים שהן מעמיסות שם מחזיקים מעמד, ומה הן עושות במקרים בהם הן מגלות שאין לתכשיט תקנה כעבור תקופה קצרה מדי.

 

למי שלא מתמצא בנישה, מדובר בתכשיטים שאפשר למצוא דומים להם בשוק הכרמל או בצלאל, אבל כאן הם ממותגים ולרוב, נראים יותר טוב. הם בעצם תכשיטי ילדוֹת - עם קריצה בוגרת. יהיו בהם תותים ופרפרים, אבל גם פנינים ומראות אוברסייז שסבתא היתה מתגאה בהם. לרוב, מדובר בתכשיטי פלסטיק או מתכת פשוטה, עמוסים באבנים טובות אך מזויפות, שמהווים תחליף ראוי וזול לתכשיטים "אמיתיים" ויקרים מנשוא.

 

רק שלעיתים, למרבה הצער, הם ניחנו באורך חיים של יתושה. טווח החיים הקצר הזה משמש מטרה שגם הקונות שמחות בה: תחלופה תדירה של תכשיטים. אבל חלק מהבנות מוצאות עצמן נקשרות גם לתכשיטים האלה, כאילו היו שרשרת הפנינים שעוברת במשפחה מאמא לבת. ואז חשוב מאוד שנדע: האם הם נהרסים מהר מדי?

 

 

  

לשם כך בדקנו את הרשות הבולטות בתחום: טופ 10 (הירוקה-סגולה), דיוה (הוורודה), ואקססורייז (התכלת-ורודה). וגם את רשתות האופנה קסטרו ו-Twentyfourseven, שמתחזקות מחלקת תכשיטים זולה וחמודה. הקונות שם הן בנות נוער, אבל גם בנות 20 ו-30 ונשים בוגרות יותר.

 

אקססורייז: אחריות ל-3 חודשים

חוות הדעת הטובות ביותר שקיבלנו מהלקוחות הקבועות, היו על רשת אקססורייז לונדון (או בלעז: Accessorize Monsoon), אם כי רוב הצרכניות שכיבדו אותנו בתשובותיהן, דווקא נוהגות לפשוט בתדירות רבה יותר על קסטרו וטופ 10. "אקססורייז יקרה יותר מהאחרות", אומרת מיכל, שמאביסה את הגוף שלה בתכשיטים זולים חדשים מדי שבוע, כאילו היו סרדינים והיא חתול רעב. "אבל אף פעם לא קרה שתכשיט של הרשת הזאת נשחק בטרם עת, כלומר אחרי חודש, אלא רק אחרי שימוש ממושך בהרבה. יצא שהתקלחתי עם עגילים של אקססורייז, והמתכת שלהם הפכה ירוקה, אבל זה היה באשמתי.

 

מהרשת מסרו שטווח מחירי התכשיטים בה הוא: 22-136 שקל. והוסיפו: "לתכשיטים הנמכרים ברשת אין 'תוקף' לבלאי. הפריטים ברשת איכותיים מאוד וכל מקרה בו יתגלה בלאי ייבחן לגופו. ישנה אחריות של 3 חודשים על הפריטים. אך במידה ולקוח יגיע לחנות לאחר תקופת האחריות הוא יקבל את השירות המרבי".

 

TOP 10: השרשרת התקלפה תוך שבוע

מסתבר שלרוב חנויות התכשיטים הזולות יש מדיניות תיקון גמישה. ברשת TOP 10 מבטיחים שיסייעו לפתור כל תלונה של לקוחה לא מרוצה. וטוב שכך, כי זו רשת רבת סניפים ומעריצות, ותמיד מתחוללת בה סערת מבצעים כלשהי. תכשיטי הפלסטיק שלה קיבלו ציונים גבוהים: הם מחזיקים מעמד היטב, ו"אם מחפשים טוב, הם גם נראים מעולה", מספרת מיכל, משוטטת קבועה בסניפים.

 

"אבל שומרת כספה תרחק מתכשיטי ה'זהב' ו'הזהב' הצבוע שלהם. קניתי שרשרת כזאת שמורכבת משתי שרשראות – אחת ב'זהב' השנייה בלבן. היא נראתה מצוין ועלתה פחות מ-20 שקל במבצע. כעבור שבוע, אחרי שענדתי אותה פעמיים בלבד, הלבן התקלף והשרשרת קיבלה גוון מושחר. נכון שהיא עלתה בזול, אבל גם 20 שקל זה כסף. נכון שהיא לא אמורה להחזיק מעמד לכל החיים, אבל שבוע זה מעט מדי בכל קנה מידה".

 

אור, צרכנית כבדה נוספת מספרת: "קניתי שם נזמים ב-15-20 שקל לזוג, ואחרי שלושה ימים זכיתי בכתם שחור על האף. אחרי שבוע - כבר נעלם היהלום. ניסתי כמה פעמים, ותמיד נחלתי אכזבה. גם קובץ צמידים דקים בזהב שקניתי שם ב-30-40 שקל השחירו אחרי שימוש קצר".

 

מריאנו קרפ, מנכ"ל הרשת מסר בתגובה: "תכשיטינו עשויים מהחומרים הטובים ביותר, בהתאם למחירם, אין להם זמן חיים מדוד אך הכל גם תלוי באופן השימוש ומשתנה מאדם לאדם. כמובן שנטפל בכל בעיה של לקוחה לגופו של עניין, אם התלונה הגיונית מיד יוחלף הפריט ללא שום בעיה.

 

"לעניין התלונות, מוצרינו עוברים בקרת איכות מחמירה. כמובן שאף פעם אין 100% הצלחה ותמיד יש יוצא מהכלל. אינני מכיר את התלונות המדוברות, ואם הלקוחות ייצרו קשר עימנו נוכל להבין ולדעת מה קרה ולמה זה קרה וכמובן לפי הצורך גם לפצות את הלקוחות. ברשת 26 סניפים, והרשת מחשיבה עצמה כמובילה בתחום אביזרי אופנה. אנחנו שמים את הלקוח במקום הראשון ומשתדלים לפתור כל בעיה ולשפר את השירות כל הזמן".

 

Twentyfourseven: זמן החלפה נדיב

בטוונטי פור סבן מבחר התכשיטים מצומצם, אבל איכותי, ותמיד אפשר למצוא שם משהו לענוד. גם המחירים שלהם הולמים את הארנקים המעוצבים של הקונות בה, 100-20 שקל כשרוב המוצרים נמצאים אי שם באמצע הטווח. התלונה היחידה שקיבלנו על הרשת היא שהמבחר מועט מדי, ושעגילי קליפס בצורת גולת מתכת לחצו על האוזן באופן שמנע את ענידתם לנצח.

 

רוני בן עמי אחראית תחום האקססוריז ברשת Twentyfourseven סיפרה לנו על מדיניות התכשוט של הרשת. "התכשיטים שאנו מחזיקים ברשת אמנם זולים", הסבירה. "אך עשויים מחומרים איכותיים ומחזיקים לאורך זמן. צרכנית יכולה לבוא ולהחליף או לתקן פריט, במהלך כל העונה שהפריט נקנה בה, ובמקרים חריגים אפילו אחרי העונה".

 

קסטרו: יקרים, אבל יפים ועמידים

דווקא רשת בגדים מובהקת - קסטרו, ולא רשת מתמחה - קיבלה את הציון השני הטוב ביותר בתכשיטים האלה. התכשיטים שלה נחשבים לרוב לפריטי אופנה של ממש ולא קניית גחמה של רגע, והם ובסקאלה שבין הקלאסי לטרנדי – אפשר למצוא את נציגיה בשני הקצוות. "אני קשורה מאוד לעגילי פנינה שקניתי שם", אומרת נגה, שקונה תכשיטים ברשת, "התכשיטים שם מעוצבים היטב".

 

אור, חובבת תכשיטים כבדה, מסכימה שקסטרו היא רשת טובה לתכשיטים מהזן המתכלה מהר, אבל קובלת נגד המחיר. "קניתי שם שרשרת פנינים כפולה עם סיכת פרח נשלפת שעלתה לי 80-90 שקל", היא מספרת. "היא נקנתה לפני שנה ומחזיקה מעמד מצוין, כולל הסיכה שמשמשת אותי גם בנפרד. בזמנו קצת כאב לי על הכסף שהוצאתי עליה, כי קסטרו לא זולים, אבל מסתבר שההשקעה הוכיחה את עצמה כי התכשיט נראה חדש ויציב. רכשתי שם גם צמיד פלסטיק אדום א-סימטרי, שגם הוא עלה הרבה יחסית לפלסטיק, אבל מחזיק מעמד מעל שנה בלי שריטות וסדקים - כמו חדש".

 

רותם, צרכנית נוספת מספרת שקנתה שם שרשרת חרוזים כסופים,שכעבור חודשיים, הצבע דהה מרובם. מיכל, מעריצת TOP10: "אם מחפשים, אפשר למצוא שם תכשיטים מדהימים. הבעיה היא שהפיסים המרשימים עולים מעל ל-100 שקל ואז זו כבר הוצאה, ולא סתם תכשיט פלסטיק שקונים באגביות.

 

"הבעיה שלי עם תכשיטים כאלה היא שכשיש בעיה, קשה לי לבוא לחנות ולבקש להחליף או להחזיר. אני חוששת שלא יקבלו את התלונה שלי. למשל, קניתי שם שרשרת אוברסייז עם פנינים מאורכות. מאוד יפה ומיוחדת. וכשהגיעתי הביתה, גיליתי שחסרה פנינה. היא כנראה נפלה בחנות ולא שמתי לב".

 

אז מהי באמת מדיניות ההחזרה של קסטרו? פנינו לחברה בתגובה: "קולקציית התכשיטים של קסטרו היא קולקציה עשירה במיוחד, שמתעדכנת בפריטים חדשים מדי שבוע לאורך כל העונה, המאפשרים לכל לקוחה לגוון וליצור את הסטיילינג האישי שלה בכל יום, בעושר של צבעים וסגנונות ובמחירים אטרקטיביים ביותר. מדיניות החזרת הפריטים הינה עד 14 יום מיום הקנייה, עם הצגת חשבונית קנייה או שובר החלפה. במידה והפריט פגום ניתן לקבל את הכסף בחזרה, פריט חדש או זיכוי למימוש בכל אחת מחנויות הרשת".

 

דיוה: הטבעת השאירה צבע על האצבע

גם על רשת דיווה, ששייכת לקסטרו, הדיווחים היו חיוביים ברובם. עיקר המחמאות, משום מה, היו על התיקים של הרשת. אבל גם השרשרות והעגילים שובחו על מחיריהם הנמוכים ועיצוביהם המשובבים.

 

אבל בחור שקנה לחברתו טבעת, התלונן: "היא השאירה לה צבע על האצבע". הוא רכש אותה במבצע, טבעת שהגיעה עם שרשרת – קומבינציה שעלתה 70 שקל. "ירד ממנה ציפוי ה'זהב בחלק הפנימי של הטבעת", ספר. "היא ענדה אותה יום שלם, שמחה ומרוצה מזה שמצאתי לה טבעת שהיא אוהבת, רק כדי לגלות שבערב – האצבע שלה הפכה לשחרחרה. הצבע החיצוני של הטבעת לא ירד, כך שכלפי חוץ היא נראית בסדר, אבל אף אחת לא רוצה שהעור שלה יתלכלך מתכשיט. למיטב ידיעתי היא שומרת עליה עדיין בגלל שבכל זאת זו מתנה ממני".

 

ברשת דיוה מסרו שחברתו של הבחור יכולה לגשת לאחת החנויות לבדיקת המוצר והיא תטופל בהתאם לממצאים. לשאלה, כמה זמן אמורים להחזיק התכשיטים שנמכרים בה. השיבו: "תלוי בחומר ממנו עשוי המוצר ומאופן שמירתו. ככלל מכיוון שמדובר במוצרי אופנה במחירים יומיומיים, אין צפי שיחזיקו מעמד יותר משנתיים. מוצרים עשויים מחרוזים, זכוכית ופלסטיק יכולים להחזיק מעמד שנים רבות ולא צריך לשמור עליהם באופן מיוחד, מוצרים עשויים ממתכות יש לשמור שלא ישחירו - לשמור באויר יבש (לא בלחות).

 

"אנחנו עובדים עם היצרנים הטובים בעולם עם מערך בקרת איכות מקצועי. תמיד בייצור יש יוצאים מן הכלל ואנחנו מקפידים לעמוד לצד לקוחותינו ב100% בתיקון המוצרים ו/או החלפתם במידת הצורך".


מהי מדיניות החזרה ותיקון התכשיטים ברשתות?

מהי מדיניות החזרה ותיקון התכשיטים ברשתות?
רשת אחריות והחזרה
אקססורייז לונדון אחריות של עד 3 חודשים, ואף למעלה מזה
10 TOP כל תלונה תטופל
Twentyfourseven במהלך העונה ולעיתים אף אחריה
קסטרו זיכוי, החלפה או כסף - עד 14 יום, עם הצגת הוכחת קנייה.
דיוה יתקנו ויחליפו במידת הצורך

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
הצמיד ששרד יותר משנה ולא נשרט. קסטרו
50 שקל. דיוה
צילום: אבי ולדמן
מומלצים