שתף קטע נבחר

"אשתי לא זכתה לזר בט"ו באב בגלל החנות"

בעל הזמין לאשתו פרחים לט"ו באב, ולטענתו אמרו לו בחנות שהזר יגיע עד שלוש שעות. בפועל הזר הגיע כעבור יותר מארבע שעות, כשאשתו כבר ישנה. הוא ביקש לשלם רק את מחצית המחיר. בחנות סירבו: "חצי עם ישראל מזמינים פרחים ביום הזה ומה לעשות - יש מאוכזבים. הצענו לו זר חלופי"

מה הפיצוי על פרחים שהגיעו מאוחר מדי? הרי זר פרחים שלא מגיע בזמן עלול להפוך את יום האהבה ליום האכזבה. את השאלה הזאת שואלים בני זוג ממרכז הארץ. הבעל הזמין לאשתו פרחים בט"ו באב, והם הגיעו כשהיא כבר היתה שקועה במעמקי השינה. לטענתו, ברשת, פרחים ברוטשילד, הבטיחו שיגיעו עד 3 שעות והגיעו תוך 4 שעות ורבע. "התוצאה היתה שאשתי לא קיבלה ממני מתנה בט"ו באב", הוא אומר. "זו היתה עוגמת נפש רצינית ומאז, לא קיבלתי את הפיצוי שביקשתי".

 

 

האיש התקשר לרשת ב-18:00, לטענתו והזמין זר פרחים בשווי 185 שקל. "שאלתי תוך כמה זמן יגיעו, כי היום ט"ו באב, שלא יהיו לי פדיחות. אמרו לי בטלפון בפירוש שיגיעו תוך שלוש שעות גג. ברבע ל-22:00 כבר התקשרתי לרשת אבל אף אחד לא ענה. בפועל, הזר הגיע אלי רק ב-22:15 כשאשתי, אם לילדים קטנים, כבר היתה שקועה עמוק בשינה. הזר הגיע עם שליח שאמר שהוא בכלל שליח חיצוני, ואין לו מושג מה הבטיחו. ניסיתי שוב להתקשר לרשת ואיש לא ענה. כשהתקשרתי למחרת, ביקשתי לשלם רק חצי ממחיר הזר, בגלל מה שאירע.

 

"אין לי מה לעשות עם זר נוסף"

לטענת האיש, המנהל ענה לשיחה והסביר לו שבאתר האינטרנט הם לא מבטיחים זמן הגעה מסוים. "אבל אני בכלל לא הסתמכתי על אתר האינטרנט שלו ולא הגעתי אליו בכלל", אומר הבעל, "אלא הסתמכתי אך ורק על דברי הנציגה. ביקשתי הנחה משמעותית על הזר משום שרציתי להחזירו עוד באותו הערב, או לא לשלם את מלוא הסכום, אבל איש לא ענה. המנהל סירב בכל תוקף והציע לי זר חלופי. אמרתי לו שאין לי צורך בזר חלופי. קניתי את הזר במיוחד לכבוד יום האהבה ואין לי מה לעשות עם זר נוסף. השיחה הסתיימה בטונים צורמים.

 

"לא הייתי מבקש פיצוי אם היו מאחרים ב-10 דקות אבל להגיע ב-22:15 כשאשתי ישנה וכל אפקט ההפתעה הולך פייפן - זה מאכזב מאוד. היא היתה אמורה לפתוח את הדלת ולקבל פרחים מבעלה. בפועל היא לא קיבלה ממני כלום ליום האהבה".

 

בדקנו: הזר מובטח עד 21:00

החלטנו לבדוק מה שומע לקוח כשהוא מתקשר לרשת להזמין פרחים. לקוח שלא גולש באתר האינטרנט ואת כל המידע שלו הוא מקבל מהטלפנית. נציגת השירות אמרה לנו, בהתאם למה שאמר לנו הבעל, שהזמנות של זרי פרחים ששנעשות אחרי 17:00 , כולל אלה שנעשות ב-18:00, גיעו עד 21:00.

 

מנהל החנות מסר בתגובה: "הוא טוען שהזמין ב-18:00? נזרום איתו ונניח שהוא צודק. תסתכלו אצלנו באתר, ותראו מה כתוב ב'אודותינו' לגבי זמני משלוחים בחגים. התחייבו לו, נניח, עד 21:00? זה יום של חג, וחצי עם ישראל מזמינים פרחים ביום הזה ומה לעשות יש מאוכזבים. הצעתי לאדוני הנכבד זר פיצוי הביתה לשבת. זה לא היה מקובל עליו. זכותו, אבל הוא איים עלי שיפרסם את המקרה. את הפיצוי שהצעתי לו הוא לא קיבל".

 

בית הדין לאתיקה של מועצת העיתונות דן בתלונת מאור אלעד נגד ynet על הדברים הכלולים בכתבה זו. התלונה הייתה בגין דברים הנכללים הן בכותרת הכתבה והן בנוסח הכתבה עצמה. בית הדין בשבתו כערכאת ערעור, דחה את טענות ynet ביחס להחלטתו של בית הדין של המועצה בערכאה הראשונה ואישר שנכון היה אילו נכתב בכתבה, שהכתבה עוסקת בתלונה של זוג, שהייתה במערכת האתר הכרות לכאורה עם בת הזוג. כמו כן, קבעו בתי הדין כי כותרת הכתבה, לא משקפת מהימנה העובדה שהאחריות לאיחור בהגעת הזר נבע גם משעת ביצוע משלוח הזר לכאורה ולא אך ורק באחריותה של חנות הפרחים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
"אני לא צריך זר חלופי"
צילום: index open
מומלצים