שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    צפיפות ובלגן: המחיר האמיתי של מבצעים המוניים
    הקיץ הגיע, וצרכנים שהוזמנו לקנות במבצעי ענק ולהתכבד במתנות חינם - קיבלו מחסור ובלגן. בן אנד ג'ריס ארגנה תחרות אכילת גלידה באולם הכי חם במפעל, סופר פארם העמיסה המונים על הסניפים, ובאיקאה לא כל המוצרים שרדו את המבצעים. התוצאה: כמה צרכנים מאוד לא מרוצים

    רוצים מבצעים לטווח קצר ואירועי "חינם"? קחו בחשבון שעם ההנחות והמתנות תקבלו המולה, תורים ארוכים ובלגן. גופים מסחריים מנצלים את הקיץ למבצעי מכירות ואירועים, אבל הם לא תמיד מבינים עד כמה הישראלים, במיוחד הורים לילדים, משוועים לזה בקיץ. ההמונים מתנפלים על המוצרים - ולא כל הלקוחות נהנים.

     

    בשבוע שעבר, סופר פארם דיווחו שיום המכירות המסורתי של הרשת גרף מכירות של 50 מיליון שקל, אבל לא עבור כולם הסייל הזה היה מוצלח. "נפלנו מהרגליים", אמרה לנו את המוכרות בסניף גדול של הרשת. "לא יכולנו לתפקד, נוצרה מהומה של בכי וצעקות - מחזות שאנחנו לא רגילים לראות בסופר פארם".

     

    "הצפיפות היתה בלתי נסבלת"

    משה, חבר במועדון הלקוחות לייף סטייל של סופר פארם, הגיע באותו היום לסניף בקניון גבעתיים ונתקל בשאון והמולה. "ב-11:00 נכנסתי עם הנכדים לסרט, ואשתי פנתה לסופר פארם. כעבור שעתיים מצאנו אותה מיואשת בחוץ", הוא מספר ל-ynet.

     

    "אי אפשר היה לקנות שם. המוני אנשים הסתובבו במקום, כאילו כל ההורים, עם כל העגלות, עם כל התינוקות - הגיעו לסניף. אנשים השאירו עגלות לפני הקופות, כי איבדו את סבלנותם עקב התורים הארוכים והבלגן. אי אפשר היה לסבול את הצפיפות הבלתי נסבלת והלחץ. היה מחסור בדיילים, מחזור במוצרים וכתוצאה מכך היו שם צרחות וצעקות.

     

    "לדעתי הסיבה לכך, היא כנראה ההחלטה של הנהלת הסופר פארם לערוך מבצע ליום אחד בלבד. חברים שלי סיפרו שבסניפים אחרים היה בדיוק אותו בלגן. אולי הם מכרו ב-50 מיליון שקל אבל הם יכלו למכור ב-100 מיליון שקל אם היו מותחים את הסייל לשלושה ימים.

     

    "אני מחזיק בכרטיס האשראי של לייף סטייל, וכמו רבים אחרים - לא יכולתי ליהנות ממהסייל, למרות שאני חבר מועדון. פניתי לשירות הלקוחות. אם בימים הקרובים לא יעשו מבצע לאותם אנשים שלא הצליחו להגיע לקופות בכלל, נחזיר את כרטיס האשראי הזה. הרי אין שום סיבה בעולם שאחזיק כרטיס אשראי שאיני מצליח ליהנות ממנו".

       

    "חיכינו באולם בלי מזגן ולא קיבלנו גלידה"

    גם בן אנד ג'ריס לא התכוננו היטב לכמות הישראלים שהגיעו לאירוע ה"ורמונסטר" שארגנה החברה, במפעל שבאזור התעשייה באר טוביה. האירוע הוא תחרות אכילת גלידה, שבמסגרתו החברה חילקה גם גלידה חינם. 

     

    "הגיעו לשם אלפי אנשים שנרשמו בפייסבוק - והביזיון חגג", מספרת ע' שהגיעה לשם עם ילדיה וחברים. "ביום הכי חם בשנה נדחסנו כמו כבשים במחסנים גדולים, בלי מיזוג. גלידה לא אכלנו - בגלל התור הבלתי הגיוני.

     

    "גם לפרצלס שראינו מרחוק, לא הגענו. בדרך החוצה, ראינו שמחלקים פופקורן. חיכינו בתור 10 דקות והמכונה בכלל לא עבדה. בצר לנו פנינו לסניף מקדונלד'ס הקרוב וקנינו לילדים המאוכזבים גלידה. ועוד הזמנתי לאירוע שתי משפחות נוספות. לא תיארתי לעצמי שכך יהיה". 

     

    בעמוד הפייסבוק של בן אנד ג'ריס ישראל כתב משתתף אחר: "אני חושב שרק אנשים בלי ילדים שאוהבים מסיבות טראנס (כלומר הזעה ומוזיקה רועשת עד שאי אפשר לדבר עם אף אחד) נהנו. אנחנו מעריצים ענקיים של בן אנד ג'ריס והילדים רק בכו ובכו... והחום והצפיפות הבלתי נסבלים...היו לכם כוונות טובות אבל אי אפשר לשים מאות ילדים בתנור בלי מזגן באוגוסט". משתתפים אחרים באירוע דווקא נהנו מאוד: "היה אירוע נחמד ומושקע, רק חבל שהיה כל כך חם".

     

    "הגיעו פי 4 אנשים מהמתוכנן"

    תלונות אחרות נשמעו מהורים שהגיעו ליריד it'School בגני התערוכה בתל אביב, שכולל גם הופעות של אמנים והפעלות לילדים, והתלוננו: "הגענו ליריד קניות ונאלצנו לשלם 40 שקל על חניה".

      

    באיקאה, ערכו לאחרונה סייל שנמשך שבועיים. צרכן שהגיע לאחת החנויות, ארבעה ימים אחרי תחילת המבצע, סיפר על פריטים חסרים. לעומת זאת ברשת סוהו, ערכו סייל חיסול בתל אביב, ולא חיסלו את הנוהרים. "אמנם הסייל נערך במחסן לוהט שלא נראה מאוד בטיחותי", מספר תום, צרכן שהיה שם, "אבל המארגנים הביאו לשם במיוחד מזגן תעשייתי, וחילקו כוסות מים, ארטיקים. רואים שמישהו חשב על הכל מראש".

     

    מסופר פארם מסרו בתגובה: "המבצעים האטרקטיביים שהוצעו ללקוחות מועדון לייף סטייל ביום המבצע הביאו לביקושים ולהצלחה חסרי תקדים: רבע מיליון לקוחות ביקרו בסניפים. סופר-פארם האריכה לרגל יום זה את שעות הפתיחה בכל רחבי הארץ עד חצות, תגברה את הצוותים בעובדים וכן באנשי המטה וההנהלה, וחילקה ללקוחות שתייה וחטיפים כדי להנעים את החוויה בסניף. סופר-פארם גאה בעובדי הרשת ומודה להם על המאמץ המיוחד שהשקיעו ביום זה. יום לייף סטייל הוא רק פעילות אחת ממגוון ההצעות הייחודיות מהן נהנים לקוחות המועדון לאורך כל השנה". 

     

    בן אנד ג'ריס מסרו בתגובה: "סך הכול הייתה הפקה מושקעת עם הרבה הפעלות לילדים ולנוער באולם אחד ומוזיקה וריקודים באולם אחר. הייתה חלוקת גלידות, פרצלס, שתיה קלה, בירות ותחרויות. אנחנו כל הזמן מקבלים תגובות חיוביות ותודות.

     

    לצערנו המסיבה נערכה באחד הימים החמים של השנה ולשמחתנו (שבמקרה הזה זה היה לצערנו) הגיעו פי 4 אנשים מהמתוכנן מה שגרם בשלב מסוים לצפיפות יתר. קיבלנו גם הרבה תגובות חיוביות בעמוד הפייסבוק של החברה, כך שבהחלט היו אנשים שנהנו מאוד, ונשמח לענות ישירות לכל הפניות".

     

    מאיקאה נמסר בתגובה: "סייל הקיץ נמשך שבועיים ובעקבות הביקוש הוארך ביומיים נוספים, תוך הבטחה למלאי המוצרים עד תאריך סיום הסייל או עד גמר המלאי.

     

    במסגרת המבצע, איקאה הציעה מעל 2,000 מוצרים בהנחה, כאשר מינימום היחידות מכל מוצר ממוצרי המודעה היה 20 יחידות. ברוב המקרים, גם ברהיטים וגם באביזרים, היו במלאי עשרות ומאות יחידות מכל מוצר".

     

    מיריד it'School מסרו בתגובה: "ידוע שהחניה בגני התערוכה לא זולה. כשמגיעים ליריד, עדיף לחנות בגני יהושע".

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    המקצוענים
    לא כולם הגיעו לגלידה. וורמונסטר
    באדיבות בן אנד ג'ריס ישראל
    היה מי שנהנה מאוד. זוכי הוורמונסטר, בן אנד ג'ריס
    באדיבות בן אנד ג'ריס ישראל
    מומלצים