ספאם 2010: ויאגרה, ויזה ומותגי יוקרה
על אף שתיבות המייל שלנו יודעות לחסום הודעות זבל, ושחוקים ברחבי העולם אוסרים על ספאם, יותר מחצי מהחברות המוכרות שולחות דואר זבל
לא רק ויאגרה, ויזה לארצות הברית או שעוני רולקס מזוייפים: גם תאגידים גדולים ורציניים סותמים את התיבה שלכם בספאם. למעשה – לפי מחקר חדש, יותר מ-50 אחוזים מהחברות עדיין מפיצות דואר זבל.
חברת המחקר Spam Ratings טוענת שיותר משתיים מכל חמש החברות מכניסות כל משתמש או לקוח חדש לרשימות תפוצה, ומשגרות אליהם חומר פרסומי ללא דרישה או אישור, כך מדווח PCWorld.
עוד בנושא: הפצת חומר פרסומי בפייסבוק אינו ספאם. מדוע?
לא על הוויאגרה לבדה
החומר הפרסומי כולל מידע על מוצרים חדשים, מכירות חיסול, קטלוגים, ניוזלטרים, מידע על חנויות חדשות שנפתחות ועוד תכנים פרסומיים שבמקרים רבים לא מעניינים את הצרכן.במקרים רבים הצרכן כלל לא נתקל בהם, היות שתיבות המייל יודעות לזהות את כל אלו בתור ספאם – ולנתב אותם אל תיקית הזבל.
חלק מהתאגידים הגדולים מתעלמים מחוקי הספאם שקיימים במדינות רבות בעולם – ואוסרים על הפצת חומר פרסומי מקוון בצורה זו. לפי המחקר, 56 אחוזים מהחומר הפרסומי שנשלח ממאה החברות המובילות בבריטניה – נשלח מבלי שביקשו אותו הלקוחות. אם לקוח של קבוצת Arcadia, שבבעלותה מותגי אופנה כמו Top Man, דורותי פרקינס, וואליס ואחרים, ירשם לאתריהם – בתוך חודש יגיעו אליו 394 הודעות-זבל.
עוד בנושא: כל מה שרציתם לדעת על חוק הספאם
יותר נזק מתועלת
אנדי ייטס, ממקימי חברת המחקר, סבור שאין כל מקום לשימוש בספאם. "מותגים מוכרים טועים בגדול בהתנהגות לא אחראית, לא פתוחה ולא הוגנת כלפי הצרכן. עסקים משקיעים מיליונים בבניית מותג, ואז הורסים את שבנו בשליחת מיליוני הודעות מייל ריקניות וחסרות תועלת", אמר.
קיבלתם ספאם מחברות שעומדות מאחורי מותגים מפורסמים? חברות גדולות לא מפסיקות לשלוח לכם זבל גם אחרי שביקשתם להסיר את שמכם מרשימת התפוצה? ספרו לנו בטוקבקים