שתף קטע נבחר

סטודנט? כך תתחיל במיתוג אישי לקריירה

מסתכלים עליכם כעל מי שעסוקים בפוליטיקה, כמסודרים, קפדנים, כמובילים חברתיים או כ"חרשנים"? נצלו את התפישות האלו של הסביבה לבנות לכם מיתוג מתאים לקריירה שתרצו לבנות לעצמכם

אוקיי, שנת הלימודים התחילה, וצריך להתרגל-מחדש לשבת באולמות, להסתובב עם תיק צד מלא ספרים ולפטופ, להגיש תרגילים, ללכת פעמיים-שלוש בשבוע לעבודה, להתכונן למבחנים, ואנא – גם להצליח בהם. ואם כל זה לא מספיק, אז הנה אני באה ואומרת שצריך גם להתחיל לדאוג למיתוג האישי שלכם.

 

 

לא יותר מדי, אבל בקטנה ככה, כדי שיהיה לכם משהו להמשיך ממנו אחר כך, כשהקריירה שלכם כבר לא תיראה לכם כמו איזה משהו רחוק ומעורפל שמחכה מעבר להרי החושך.

 

למען האמת, כמעט כל הסטודנטים כבר ממותגים. ואני לא מתכוונת למותגי הבגדים או הגאדג'טים שלהם, אלא למיתוג האישי שלהם. מיתוג שנבנה קודם כל במעגל הקרוב ומשם הוא מתפשט הלאה. ואם במעגל הקרוב אתם מתחילים להיתפס כ"לומדים מהר", או "מובילי דעת קהל", או "שואפים להצטיין", או "פוליטיקאים" – אלה כנראה היכולות והחוזקות שילוו אתכם ושיגדירו אתכם גם בעתיד.

 

אז איך נשענים על המיתוג ההתחלתי כבסיס?

מסתכלים עליכם כעל מי שעסוקים בפוליטיקה? אם באמת יש לכם שאיפות להנהיג – ולאו דווקא בפוליטיקה, זה יכול להיות בעסקים או במגזר השלישי או בסטארט-אפ – חפשו לעצמכם תפקידים שבהם אתם אחראים, או מובילים. זה יכול להיות באגודת הסטודנטים, זה יכול להיות בעבודה שלכם שבה, במקום להיות נציג טלמרקטינג תתקדמו להיות אחראי משמרת, זה יכול להיות בגיבוש קבוצות לימוד או בהובלת פרויקט מעשי. אחר כך, כשתכתבו את קורות החיים שלכם, יהיו בתוכם דוגמאות והמלצות שמייצגות את המיתוג שלכם.

 

אם תמיד מגדירים אתכם כ"מסודרים" או "קפדנים" – קחו את זה למקום הטוב שבו תתבלטו כמסודרים, אמינים, מדויקים, עד כדי כך שאחרים יסמכו עליכם לבדוק אותם, או להשלים מכם חומר, או לעשות אתכם עבודות. בעבודה הזמנית שלכם כסטודנטים מצאו לכם תפקיד שבו הקפדה על סדר ודיוק היא קריטית. אחר כך, כשתכתבו את קורות החיים שלכם, הכניסו לתוכם דוגמאות והמלצות שלפיהן אפשר לסמוך עליכם במאה אחוז. אולי זה יעזור לכם להתקבל לסטאז' במשרד עורכי דין, או להתמחות רפואית, או לניהול מחקר בכימיה.

 

כולם מכירים אתכם כ"מובילים חברתיים"? מצוין, תמשיכו להיות אלה שמגייסים אחרים לפעילויות בקמפוס, אלה שאחרים מחקים את ההתנהגות שלהם, אלה שפועלים לטובת מטרות שונות, אלה שיש להם הכי הרבה חברים בפייסבוק. אחר כך, כשתכתבו את קורות החיים שלכם במטרה להתקבל למשרד הפרסום הכי מבוקש או למחלקת השיווק של התאגיד הכי עשיר, תוכלו להביא דוגמאות לפעילות שיזמתם, הנעתם, או שיווקתם.

 

ואתם, שממותגים כ"חרשנים", התעודדו - זה שהמיתוג שלכם הוא "חרשנים" אולי לא נשמע שוס כרגע.

אבל בטח יש הרבה מאוד סטודנטים סביבכם שנהנים מהחרשנות שלכם. לכו תדעו, אולי בעתיד, כשהם יהיו בעמדות מפתח, הם יזכרו דווקא אתכם מכל מאות הסטודנטים שלמדו איתם. ולטובה, כמובן.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מיתוג - סטודנטים למדעי הדשא
צילום: index open
דנית ניצן
צילום: טל גרין
מומלצים