שתף קטע נבחר

נזיפה להיכל התרבות עקב השכרת המתחם לגינדי

מנכ"ל עיריית ת"א קרא לסדר את מנכ"ל ההיכל בעקבות אישור האירוע השיווקי למכירת דירות בפרויקט השוק הסיטונאי. אך למרות הביקורת הציבורית ותלונות תושבי האזור, המקום ימשיך לשמש בשבועות הקרובים כמרכז המכירות של החברה

מנכ"ל עיריית תל אביב, מנחם לייבה, נזף אתמול (ב') במנכ"ל היכל התרבות, אהרון סופר, בעקבות החלטתו לאשר לחברת גינדי השקעות לקיים אירוע שיווקי בהיכל. לייבה העמיד את סופר על חומרת העניין ועל שיקול הדעת המוטעה במתן אישור לקיומו של אירוע מסוג זה בהיכל התרבות. עם זאת, המקום ימשיך לשמש כמרכז המכירות של החברה בשבועות הקרובים לאור ההסכמים שנחתמו בין חברת היכל התרבות לחברת גינדי. 

 

החברה העירונית שמנהלת את היכל התרבות השכירה למשך שלושה שבועות את החללים הפנימיים לגינדי, כדי שישמש כמעין מרכז מכירות לשיווק הפרויקט של החברה בשוק הסיטונאי בעיר. במקום נתלו שלטי פרסומת של הפרויקט, וסוכני המכירות של גינדי מסתובבים במקום ומשווקים את הפרויקט לבאי המקום.

 

אירוע ההשקה התקיים במוצאי שבת ומשך אליו על פי גינדי, כ-2,000 מבקרים. באותו הזמן נערכה הפגנה מחוץ להיכל, שמחתה נגד הקצאת השטח הציבורי לטובת החברה הפרטית. רחל גלעד-וולנר, חברת סיעת עיר לכולנו שהשתתפה בהפגנה, מסרה כי הם הגיעו למחות נגד מסחור המתחם והפיכתו למוקד שיווק מסחרי בעידודה של העירייה.

 

מטרד לשכנים

השכרת המקום יצרה גם טרדה לתושבים שמתגוררים בסמוך להיכל התרבות – ברחוב הוברמן הצמוד להיכל, הוצבו מדחסים ענקיים שמשמיעים רעש שמפריע למנוחת השכנים. בנוסף, וולנר מסרה כי היא שוקלת להגיש תביעה על השחתת רכוש ציבורי מכיוון שנוסרו מעקות המיועדים לשימור בקומה השנייה של ההיכל, מה שיצר לדבריה נזק בלתי ניתן לתיקון.

 

מהעירייה נמסר, כי מרגע שנודע לה על פרטי ההסכם, היא פעלה לצמצום הבולטות של החברה המסחרית במרחב הציבורי. בכלל זאת, העירייה הורתה על הסרת השילוט מעל המבנה, צמצום מפגעי הרעש והחזרת מעקה שהוסר למקומו. 

 

באשר למדחסים שנותרו במקומם, נמסר מהעירייה: "הקמת המדחסים נעשתה ללא ידיעת העירייה ונושא מתן הרישוי נמצא בבדיקה. מטרדי הרעש ייבדקו על ידי פקחי איכות הסביבה במהלך היום, ובמקרה שיימצא כי עוצמת הרעש חורגת מן המותר בחוק - העירייה תטפל בנושא כמתחייב בדין".

 

וולנר טוענת כי עיריית תל אביב מפקיעה יותר ויותר שטחים ציבוריים בשנים האחרונות, לטובת פרסום של חברות פרטיות. "העייריה סוגרת מרחבים ציבוריים לטובת אירועים פרטיים או יוזמת יחד עם החברות אירועים שפתוחים לכאורה לציבור, אך למעשה - מדובר באירוע שיווקי של אותה חברה במרחב הציבורי". הפתרון לדבריה, הוא בקביעת קריטריונים ברורים לפרסום והשכרה של מרחבים ציבוריים.

 

מעיריית ת"א נמסר בתגובה לנושא זה, כי "השימוש במרחב הציבורי לצרכים מסחריים בתל אביב יפו מצומצם מאוד והעירייה מאשרת פרויקטים מסחריים בהם במשורה, ובכל מקרה התנאי הוא שהם יהיו פתוחים לקהל הרחב".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: לע"מ
היכל התרבות בת"א
צילום: לע"מ
מומלצים