שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    יאהו רוכשת סטארט-אפ ישראלי ב-50 מיליון דולר
    חברת דאפר, שפיתחה טכנולוגיה לזיהוי אוטומטי של תוכן בעמודי אינטרנט, כדי שאפשר יהיה להתאים לו פרסומות, תימכר ליאהו. לדברי המייסד, ערן שיר, פעילות החברה תישאר בארץ - "מאמין שיהיה לנו מסע נפלא ביחד"
    אקזיט נוסף לסטארט-אפ ישראלי: יאהו רכשה את חברת Dapper תמורת כ-50 מיליון דולר. בעקבות העסקה יהפכו משרדי דאפר בתל-אביב למרכז פיתוח חדש של יאהו בישראל, בנוסף למרכז המחקר שמפעילה ענקית האינטרנט בחיפה.

     

    דאפר הוקמה ב-2006 על ידי ערן שיר וג'ון אייזן, וגייסה עד היום 10 מיליון דולר מהקרנות אקסל, אקסיד וכן ממייסד חברת לוטוס, מיץ' קאפור. החברה
    פיתחה טכנולוגיה לזיהוי אוטומטי של תוכן בעמודי אינטרנט, כדי שמפתחים יוכלו לבנות יישומים שונים שמתאימים לתוכן.

     

    דאפר מעסיקה כיום 35 עובדים ולדברי שיר, מספר העובדים צפוי לצמוח: "אני מאמין שיהיה לנו מסע נפלא ביחד עם יאהו. בשלב הראשון נישאר באותם משרדים, עד שנמצא מקום גדול יותר שיתאים לצמיחה שאנחנו מתכננים. הפעילות של דאפר תישאר בישראל". עבור עמית קומר, אחד הבכירים בדאפר, מדובר בחזרה אל יאהו: קומר היה אחראי בחברה על מוצר חיפוש שנקרא SearchMonkey, ועזב אותה לפני שנתיים כדי להצטרף לדאפר.

     

    שיר, בן ,36 נשוי ואב לשלושה, הגיע מרקע של פיזיקה. לפני דאפר הוא החל לימודי דוקטורט בתחום באוניברסיטת תל-אביב".המרצה שלי עדיין מחכה שאסיים," הוא צוחק, "אולי עכשיו יהיה לי זמן לזה".

     

    שיר ניהל פרויקט שנקרא Dimes, אותו הוא מגדיר כשילוב בין פיזיקה לאינטרנט: תוכנה שמאפשרת לנתח את הפעילות ברשת בדיוק מירבי, הן מבחינה גיאוגרפית והן מבחינת לוח הזמנים, במטרה לשמש ככלי עבור מהנדסים ואנשי מקצוע, שיוכלו להנדס בעזרתה את האינטרנט באופן טוב יותר ולבנות מודלים לחיזוי התפתחות הרשת.

     

    בתחילת הדרך דאפר הציעה כלי בעזרתו מפתחים יכולים ליצור יישומים שונים על סמך התוכן שמציגים אתרי אינטרנט, בזכות טכנולוגיה לניתוח התוכן: "זו הייתה יותר הוכחת היתכנות של הטכנולוגיה", מסביר שיר. "הראינו שהעסק עובד. מבחינה טכנולוגית זה לא השתנה, אבל בתחילת 2007 התחלנו לפתח את המודל העסקי ולקראת סוף אותה שנה יצאנו עם מוצר בתחום הפרסום".

     

    לדברי שיר, המטרה העיקרית הייתה להפוך את הפרסומות מחלק משעמם ולא מרתק בגלישה ל"משהו מלא תוכן, עשיר, מותאם אישית. אנחנו רוצים להביא את התוכן הכי נכון לאדם המתאים בזמן הנכון", הוא מסביר בהתלהבות. "מצאנו ביאהו אנשים שרואים איתנו עין בעין בנושא הזה, של חשיבות הרלוונטיות של הפרסומות לגולש".

     

    דאפר החלה לאחרונה ב גיוס הון, ושיר מספר כי התגובות היו חיוביות. "הייתה לנו אפשרות להמשיך לפעול כחברה עצמאית ולא חשבנו על מכירה, אבל אז הגיעה ההצעה מיאהו. זאת חברה שיכולה לקחת את הטכנולוגיה שלנו ולהפוך אותה לסטנדרט ברשת", הוא אומר. "בתחום של פרסום ויזואלי באתרים יאהו גדולה יותר מגוגל, אבל החיבור בינינו לא היה רק בגלל זה".

     

    הכתבה המלאה פורסמה במוסף "ממון"

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים