שתף קטע נבחר

הנתיב המהיר: נכים בחינם, רוכבים בחצי מחיר

פקידי האוצר הצליחו לכופף את חברי ועדת הכלכלה ולובי רוכבי הדו-גלגלי. תקנות הנתיב המהיר בכניסה לתל אביב קובעות כי נכים יהיו פטורים מתשלום, אך הרוכבים יזכו רק להנחה של 50% - במקום שימוש בחינם כפי שקבעה הוועדה בעבר. יו"ר הוועדה, אופיר אקוניס: "זו פשרה מחוייבת המציאות"

נכים זכאים לפטור, רוכבים ישלמו רק מחצית, ומהירות הנסיעה הממוצעת שתחשב כאיטית מדי, תהיה 26 קמ"ש. תקנות המסדירות את אופן חיוב האגרה בנתיב המהיר לתל אביב, אושרו היום (ד') על-ידי ועדת הכלכלה של הכנסת. בניגוד להחלטות שהתקבלו בה בעבר, ואשר נתקלו בהתנגדות עזה מצד האוצר, אישרה הוועדה פטור מתשלום עבור נכים, אך רוכבי דו-גלגלי יחוייבו בתשלום מחצית המחיר - במקום שימוש חינם כפי שהוחלט במקור.

 

בנוסף לנכים, עבור התחבורה הציבורית יהיה השימוש ללא תשלום. כך לגבי מוניות שירות ואוטובוסים ציבוריים, ובנוסף כלי רכב פרטיים בהם ישבו שלושה נוסעים בנוסף לנהג בשעות העומס, או שני נוסעים ונהג בשעות השפל. עוד החליטה הוועדה כי נסיעה במשך יותר מ-30 דקות לאורך הנתיב שאורכו 13 ק"מ (מהירות ממוצעת של 26 קמ"ש), תהיה פטורה מתשלום. זאת בניגוד להחלטה מוקדמת, שקבעה כי מהירות ממוצעת של 16 קמ"ש תחשב עדיין כראויה לתשלום.

 

יו"ר הוועדה, חבר הכנסת אופיר אקוניס, הסביר היום ל-ynet את השינוי בהחלטת הוועדה בנוגע לרוכבי הדו-גלגלי, בהתעקשות האוצר ובאיום לחייב את הרוכבים בתשלום מלא.

 

 

בדיון היום הובהר למשתתפים כי כ-1.2 ק"מ לפני הכניסה לנתיב יוצב שילוט אלקטרוני שיפנה לנתיב המהיר לתל אביב, ויסביר את צורת החיוב. על גבי הצג יופיע גובה האגרה הנדרשת בהתאם לסוג כלי הרכב, מספר הנוסעים ומצב גודש התנועה. שילוט נוסף יעדכן את הנהגים בזכאות לפטור מתשלום. נציג החברה הזכיינית אמר לוועדה כי סלילת הנתיב תסתיים בחודשיים הקרובים והנתיב יחל לפעול עוד השנה.

 

יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ אופיר אקוניס אמר כי "הפטור לנכים וההנחה לרוכבי הדו גלגלי שיזמנו הן החלטות חברתיות חשובות. אני מקווה ומאמין שפתיחת הנתיב המהיר תקל את העומס הכבד והסבל הרב שנגרם לעשרות אלפי נוסעים ונהגים שנכנסים לתל אביב מידי בוקר".

 

יש לציין כי בחודש מרץ השנה עם אישור תקנות דומות בוועדת הכלכלה, אמר ח"כ אקוניס כי "הכללת האופנוענים (בפטור מתשלום בנתיב המהיר - ח.ז) מאזנת את החלטת משרד האוצר להעלות את תעריפי ביטוח החובה".

 

טל שביט מבכירי עיתונאי הרכב בארץ, אמר כי בעיניו הפשרה שהושגה היום סבירה למדי, ולעת עתה כלל לא ברור באיזו רמה ישתמשו הרוכבים בנתיב זה. לטענתו ההישג הגדול בפשרה הנו עצם ההכרה של מדינת ישראל בשוני של כלי רכב דו-גלגליים, בגינו הם מקבלים הנחה באגרה - כפי שמקובל ברחבי העולם.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
דו גלגלי: הנחה של 50% בנתיב המהיר
צילום: ירון ברנר
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים