שתף קטע נבחר

למה דייל אל על העיר את אשת הרב משנתה?

האם דייל אמור להעיר משינה אשת רב שאינה בריאה, רק משום שעברה מושב בטיסה, בעוד שהמטוס חצי ריק? ומה הפיצוי שהיא צריכה לקבל, אם בעצם עברה מושב כי שילמה על כך תוספת מחיר? אל על: "מדובר בטעות אנוש"

אשת רב בכיר שטסה לניו יורק עם חברת אל על , ביקשה לעבור למושב היציאה עם המראת המטוס, ואף שילמה על כך תוספת של 65 דולר. אבל אחרי שנרדמה במושב החדש, העיר אותה כלכל המשנה בדרישה: "חזרי למושב שלך".

 

 

המקרה אירע בשבוע שעבר, אז המריא רב בכיר מפורסם במחלקת העסקים מנתב"ג לניו יורק בטיסה 011. גם אשת הרב נכחה בטיסה וישבה במחלקת התיירים. הרבנית, שעברה את גיל 60 ומצבה הבריאותי רעוע, גילתה שהמטוס היה חצי ריק, ומושבים רבים פנויים בו. לכן בחרה לשלם תוספת מחיר עבור ישיבה במושב מועדף באזור היציאה (אקזיט), שבו המרחב לרגליים רחב יותר בהשוואה למושב רגיל.

 

אחרי שנפלה עליה תנומה במושב עליו שילמה, העיר אותה משנתה כלכל המשנה של הטיסה, והורה לה, לעיני שאר הנוסעים, לשוב למקומה הקודם ולא לשבת ביציאה. הרבנית, שחשה מושפלת, לא אמרה דבר ועברה למושב הקודם, אף ששילמה כנדרש, ולמרות מצבה הבריאותי.  

 

נוסעים אחרים ששמו לב למתרחש, הסבירו לפרסר שהרבנית שילמה כסף כנדרש עור הישיבה במושב המועדף, אך הפרסר התעלם מדבריהם. רק לאחר התערבותם של נוסעים אחרים, שטענו כי ראו את אשת הרב משלמת, ולאחר שזוהה הדייל שקיבל את הכסף - הבין הדייל הראשי שנהג לא כשורה ואיפשר לאשת הרב לשבת באקזיט. בפועל היא ישבה רק רבע מהזמן במקום עליו שילמה - בקושי שעתיים.

 

הכסף הושב אבל מה עם פיצוי על עוגמת הנפש?

אחד מהעדים אמר ל-ynet: "מדובר באשת רב חשוב, והקהילה כועסת מאוד על חוסר ההתחשבות, חוסר הטקט, וההתנהגות הבלתי הולמת לאשה במעמדה מצד חברת אל על, אף ששילמה על המושב החדש. הדייל שלו שילמה אמנם השיב לה את 65 הדולרים שגבה, אך הסכום הזה אינו פיצוי על עוגמת הנפש".  

 

לרוב, לא מושיבים אדם שאינו בשיא הבריאות במושב היציאה, אולם כאן הדייל כבר מכר לאישה את הכרטיס, והושיב אותה במקומה, ולכן התרעומת.

 

כדי לקבל מראש מושב מסוים במחלקת התיירים של אל על, צריך להזמין מראש. עם זאת במרבית המקרים תדעו אם קיבלתם את המושב שביקשתם רק ביום הטיסה. כשמדובר בנוסע מיוחד, גבוה מאוד או בעל בעיות בריאותיות, המזמין את מושב היציאה, אל על מאפשרת לדעת אם אכן זכה בו, כשלושה ימים לפני הטיסה. בכל מקרה אם יש מושב שכזה פנוי -המזמין משלם יותר תמורתו. אם אין מושבים פנוים באזור המבוקש: הנוסע נקלע לבעיה מאחר שבמועד זה הכרטיסים לא ניתנים לביטול.

 

יש אפשרות נוספת, זו שבה עשתה שימוש הרבנית, לפיה נוסע שלא הזמין מראש מקום ישיבה מיוחד, ורואה שיש מקום פנוי במטוס, יכול לבקש מהכלכל לעבור למקום ישיבה זה תמורת תשלום בו במקום. במקרה האמור נראה כי הדיווח בין הדיילים היה לקוי, ומכאן מקור המהומה.

 

אל על: "מדובר בטעות אנוש שהביאה לחוסר ההבנה. אל על מצרה על הטעות, מכבדת את כל נוסעיה ומצטערת מאוד על עוגמת הנפש שנגרמה לכבוד אשת הרב".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
הקהילה כועסת. אל על
צילום: צביקה טישלר
מומלצים