שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    סוזוקי בורגמן 400 - זכות ראשונים
    הקטנוע שהמציא את קטגוריית ה-400 נדחק בשנים האחרונות הצידה על-ידי מתחרים מודרנים ואטרקטיביים יותר. האם עשויה גרסה מצועצעת ומאובזרת במיוחד להחזיר אותו לפסגה?

    הבורגמן הראשון של סוזוקי ירד מפס הייצור בסוף שנות ה-90, והביא עמו בשורה: קטנוע ה-400 הראשון, ובפער גדול מהבא אחריו שהסתפק ב-250 סמ"ק. מאז, באופן טבעי, קמו לו אין ספור מתחרים. כידוע לכל, יש כבר קטנועים, חלקם מאד-מאד מצליחים, בנפחים גדולים בהרבה. המשמעות היא שהבורגמן נדחק יותר ויותר לתחתית רשימת הקטנועים הנחשקים, מה שכמובן השפיע על נתוני המכירות.

     

    עם זאת, בסוזוקי המשיכו לשפר ולעדכן. ב-2003 עבר הקטנוע הגדול להזרקת דלק, וב-2007 קיבל מנוע חדש ושני דסקים מלפנים, כמו-גם חישוק גדול יותר ועיצוב רענן. אחר כך התווספה אופציית ABS, וב-2009 שולבה תמסורת משופרת. ב-2010 נמכר אצלנו הבורגמן לראשונה גם עם ABS, וכן בגרסת "לימיטד" שנבחנה, ובה יש גם משענת לנוסע מאחור, מגיני ידיים, דיפון דמוי עץ, ציפוי כרום למפלט וידיות כידון מחוממות. האם זה יעזור לו להשתלב מחדש בצמרת, ממנה נעדר בשנים האחרונות?


    תצלומים: טל שביט

     

    שורה תחתונה

    הבורגמן 400 הוא קטנוע גדול ומסורבל בתנועה עירונית, אך נוח מאד, מרווח במיוחד מתאים לרוכבים בכל הממדים ויקסום בעיקר לאלה המחפשים כלי רב-שימושי ורגוע בדומה להונדה SW-T400, ופחות לימאהה מג'סטי 400 הספורטיבי יותר - ומוגבלי רישיון ל-A1. הוא מציע כושר נשיאה מרשים תחת המושב, ומרווחי הטיפולים בו גדולים. עם זאת, אין מנוס מלקבוע כי גרסת הלימיטד מיותרת, ועדיף להשאר עם גרסת ה-ABS הרגילה תוך חסכון של כ-2,000 שקלים.

     

    חסר לכם פירוט? אחרי הטבלה תמצאו כזה בשפע
    סוזוקי בורגמן 400

    סוזוקי בורגמן 400
    סוזוקי בורגמן 400  
    מנוע, הספק: 400 סמ"ק, קירור מים, 32 כ"ס

     

    גובה מושב: 76 ס"מ
    צמיגים: קדמי: 120/80-14,         
    אחורי 150/70-13
    מיכל דלק: 13 ליטרים
    משקל: 199-203 ק"ג בהתאם לגרסה
    מהירות מרבית: 145 קמ"ש (מדוד ב-GPS)
    זיוף ספידומטר: 10%+

     

    צריכת דלק (מבחן): 21 ק"מ/ליטר
    טווח נסיעה תיאורטי: 273 ק"מ
    קוטר סיבוב בין מדרכות: 5.30 מטרים
    טיפוס מדרכה: 15.5 ס"מ
    מרווחי טיפולים: 6,000 ק"מ
    עלות אחזקה ל-24,000 ק"מ: 5,804 שקלים
    אחריות: שנתיים, ללא הגבלת ק"מ
    מחיר:

    48,800 שקלים

     

    מנוע וביצועים: המנוע מאפשר האצה שמספיקה להשאיר כל מכונית ממוצעת הרחק מאחור ברמזור, ורזרבות כוח כדי לשייט בבטחה בכביש 6 או לטפס בעליות לירושלים בקלילות גם עם רוכב נוסף מאחור. פעולת הוואריאטור נמרצת, נעימה וחלקה - הכל כצפוי. המהירות המירבית האמיתית עומדת על 145 קמ"ש (זיוף של 10%), בדומה למג'סטי 400 וכ-6 קמ"ש פחות מההונדה SW-T400.

     

    התנהגות ונוחות: בורגמנים קודמים סבלו ממיתלים רכים והיגוי מנותק ומעורפל. בדגם החדש המיתלים עדיין רכים ומפנקים, אך ההיגוי טוב מבעבר - גם אם לא חד ומדוייק - כנראה תודות להגדלת קוטר החישוק הקדמי. רק במהירויות ממש גבוהות עלולים להופיע נענועי חרטום מציקים. הבלמים - ללא כל מערכת משולבת - אינם חזקים כפי שהיינו מצפים משני דיסקים, אך מספקים כוח האטה ראוי, ואילו תוספת ה-ABS - מעולה, לא ממהרת להכנסת לפעולה - מוסיפה הרבה בטחון. המושב מרווח ונוח מאד גם מאחור, אם כי היינו מעדיפים רגליות נשלפות במקום מדרסים. תוספת המשענת בהחלט ברוכה, וניתן (ומומלץ) לרכוש אותה בנפרד. 


    תצלום: נתי מורל

     

    ביום-יום: הבורגמן מציע תא אחסון גדול מאד תחת המושב, עם מקום נדיב לשתי קסדות ותאורה שימושית. עם זאת, היינו מעדיפים שהמושב (נתמך זרוע

    פניאומטית) יתרומם מעט יותר קדימה. באזור הכידון יש שלושה תאים נוספים: שניים קטנים מימין ומשמאל, ותא גדול מול ברכי הרוכב, הכולל גם שקע 12 וולט. תמרון בעיר אינו הצד החזק של הבורגמן. קוטר הסיבוב - כצפוי מקטנוע כה ארוך - הוא 530 ס"מ. יחד עם ממד רוחב נדיב, מעבר בין מכוניות אינו עניין של מה בכך. גם טיפוס וירידה ממדרכות מהווים בעיה. חיפוי הפלסטיק לאורך הגחון רגיש מדי, ומתחכך בקלות בבטון.

     

    צריכת הדלק התגלתה כממוצעת לקטגוריה - כ-21 ק"מ לליטר. למיכל הדלק נפח של 13 ליטר, ולכן טווח הנסיעה סביר בלבד. בפועל מדובר בכ-250 ק"מ בין תדלוקים במקרה הטוב. בהקשר זה - לוח המחוונים (המצוין) כולל שני מדי מרחק מתאפסים. אהבנו את ידית תפעול בלם-היד, כמו-גם את הירידה לפרטים. ידיות הכידון המחוממות - חלק מחבילת האבזור - היו כמובן מיותרות בקיץ המקומי, ולנו נראה שלמעט תושבי מקומות קרים במיוחד, לא יהיה להם שימוש.


     

    מחיר, אחזקה, אחריות: במחיר של 44,800 שקלים לגרסה הבסיסית, הבורגמן כמעט זהה במחירו לימאהה מג'סטי 400. גרסת ה-ABS המומלצת תוסיף עוד כ-2,000 ש"ח, וגרסת "לימיטד" תעלה 2,000 נוספים. לטעמנו, התוספות העיצוביות מיותרות, ואת אלה המעשיות אפשר לרכוש בנפרד בסכום נמוך מהחבילה. הבורגמן מכוסה באחריות לשנתיים, ללא הגבלת ק"מ. ומציע מרווחי טיפולים ארוכים - אחת ל-6,000 ק"מ בלבד, עם טיפול גדול - ויקר מאד - מדי 24,000 ק"מ. עלות האחזקה הכוללת לכן, אינה חריגה.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    סוזוקי בורגמן - נראה טוב מבעבר
    צילום: טל שביט
    שני דיסקים ו-ABS - שיפור משמעותי
    צילום: טל שביט
    לשימוש רכב בלבד! סוזוקי בורגמן
    צילום: טל שביט
    תא נוח ושימושי
    צילום: טל שביט
    ים של מקום לקסדה
    צילום: טל שביט
    משענת מאחור - תוספת ללימיטד
    צילום: טל שביט
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים