שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    פייסבוק למפתחים: נתקו את הקשר עם סוחרי מידע
    הרשת החברתית חושפת כי מספר אפליקציות העבירו מידע מזהה של גולשים לסוחרי מידע, ויענשו על כך בהרחקה מן האתר - וכי יתר המפתחים יחויבו להתקין כלי שמונע העברת מידע לגורמים לא מורשים

    הנהלת פייסבוק מהדקת את הפיקוח על השימוש שעושים מפתחי אפליקציות במידע שנאסף מגולשי האתר. החברה הודיעה היום (ש') בבלוג המפתחים שלה כי מספר אפליקציות העבירו מידע זיהוי אישי (UID) לסוחרי מידע, בניגוד למדיניותה המוצהרת.   

     

    דיווחים שונים (ביניהם, של RapLeaf, חברה לאיסוף מידע ברשת) הביאו את פייסבוק לחקור כתריסר מפתחות שעובדות עמה – חקירה שגילתה שהן חלקו מידע עם רשתות פרסום וגופים אחרים שאוספים אותו למטרות מסחריות. לפי פייסבוק, פרט למידע המזהה לא עבר מידע אישי אחר מהאפליקציה לסוחרים. על הפרת תנאי השימוש, יורחקו היישומים מן האתר לחצי שנה.

     

    מידע מזהה הוא מעין טביעת אצבע דיגיטלית שמשאיר הדפדפן שלכם בכל אתר אליו אתם גולשים. ניתן לאתר, לאסוף ולנטר אותו. מי צריך את זה? כל חברה

    שלא רוצה שתגלשו בצורה אנונימית - ורוצה לזהות אתכם אישית כשאתם נכנסים לאתר או שירות שלה, או כזה שמחובר אליה. חברות פרסום, למשל, יכולות להתאים כך פרסומות למשתמשים ביתר קלות. לכן קל לראות מדוע סוחרי מידע ברשת ישמחו לקבל כמה שיותר מידע מזהה של גולשים. 

     

    עוד בנושא: כולם יכולים לצפות בתמונות שמחקתם מפייסבוק

     

    כל האפליקציות שואבות מידע אישי

    לפייסבוק יש אינטרס לשדר אכיפה מוגברת של הגנת פרטיות משתמשיה: הנהלת הרשת החברתית סופגת מתקפות בנושא מצד רגולטורים בכל העולם. לפי דיווח של הוול סטריט ג'ורנל, כל האפליקציות הפופולריות ביותר בפייסבוק, לרבות פארמוויל ופוקר Texas HoldEm, סיפקו גישה לשמות משתמשים, רשימות חברים ומידע נוסף – לרבות החתימה הדיגיטלית של הדפדפן בו גולשים. ניתן לראות מדוע לפייסבוק יש אינטרס לשדר אכיפה מוגברת של הגנת פרטיות משתמשיה.

     

    חברי הקונגרס ג'ו ברטון ואדוארד מארקי פנו להנהלת האתר לפני כשבועיים, וביקשו לדעת כיצד יתכן שחברות פרסום וגופים שמנהלים מעקב ברשת מקבלים מידע מאפליקציות, מה שיוצר פירצה בפרטיות המשתמשים. בנוסף, שאלו איזה מידע בדיוק מועבר, כמה גולשים הושפעו מכך והאם פייסבוק תפעל למחיקת המידע המדובר משרתי שותפותיה. אנדרו נויס, דובר פייסבוק, אמר שהמידע המזהה מועבר לאפליקציות כשהגולשים מתחברים אליהן מהאתר, אולם שאין כל פירצה או דליפה של המידע החוצה.

     

    הנהלים החדשים של פייסבוק יכנסו לתוקף החל מהשבוע הבא, אולם יתכן שכמויות עצומות של מידע מזהה ומידע אישי כבר נדלו במשך שנים ממיליוני משתמשי פייסבוק - דבר שלא ניתן להוכיח, למחוק או למנוע שימוש בו אם הועבר לגורמים לא מורשים.

      

    עוד בנושא: פרופילים עם הגבלת צפייה בפייסבוק? אין דבר כזה

     

    מה דעתכם? האם פייסבוק באמת תשמור עלינו מפני מי שאוסף עלינו מידע? ספרו לנו בטוקבקים

     

     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים