שתף קטע נבחר

רשת האופנה הבינ"ל נכנעה: מוותרת על הפרוות

מטה המאבק נגד רשת הביגוד "escada", דיווח שהוא מסיים את ההפגנות נגדה ברחבי העולם, לאחר שאישרה כי תפסיק להשתמש בפרוות של בעלי חיים. יו"ר הקואליציה העולמית נגד תעשיית הפרוות: "הלחץ הציבורי פגע להם בכיס"

רשת האופנה הבינלאומית "escada" תפסיק להשתמש לחלוטין בפרוות של בעלי חיים במוצריה החל מינואר 2011. כך דיווח לאחרונה מטה המאבק נגד החברה, שהוסיף כי בכך תמו שלוש שנים של הפגנות המחאה נגד הרשת.

 

"מדובר במאמץ חובק עולם שנמשך כשלוש שנים וכלל הפגנות רבות לא רק בגרמניה המהווה את בסיס האם של החברה, אלא גם ברחבי אסיה, אירופה וארצות הברית", אומרת ל-ynet ג'יין הלווי, יו"ר הקואליציה העולמית נגד תעשיית הפרוות. "השמועות על כך שהחברה נכנעה ללחץ הציבורי החלו להתפשט החודש בין יודעי דבר, ולאחרונה התקבל אישור רשמי מהחברה שהיא מפסיקה את השימוש בפרוות חיות, דוגמת כבשים וארנבונים".

 

רשת האופנה הגרמנית, שהוקמה בשנות ה-70 וממותגת כרשת ביגוד יוקרתית, פועלת בכ-80 מדינות ברחבי העולם עם למעלה מאלף סניפים, ביניהם גם בישראל. מחזור המכירות שלה מוערך בכמאות מיליוני אירו מדי שנה ולמרות משבר כלכלי שספגה בשנה האחרונה, הנהלת החברה מצהירה כי בכוונתה להגדיל את נתח השוק שלה בשנים הקרובות.

 

קבוצת escada נחשבת לאחת מחברות האופנה הגדולות בעולם המשתמשות בפרוות במוצריהן, ומזה כשלוש שנים שהיא נמצאת על הכוונת של ארגוני בעלי חיים בעולם.

 

"רק אחרי ששאלנו את נציג החברה האחראי על קשרי עיתונות ועסקים, הוא אישר את נכונות הדברים", מספרים הפעילים באתר המאבק הגרמני. "כעת, כשהחברה החליטה לאסור לחלוטין את השימוש בפרוות ארנבונים וכבשים, הקמפיין שלנו נגדם השיג את יעדו במלואו ואנו קוראים לכל הפעילים שלנו לחדול מפעילות מחאה נגד החברה".

 

פעילי בע"ח: הסוד הוא בהתמדה בהפגנות

גם בישראל יש לחברה נציגות, בעיקר בכיכר המדינה, והלוי מספרת כי התקיימו מולן הפגנות מחאה."הכתובת היתה על הקיר והלחץ הציבורי פגע להם בכיס. מבחינתנו, מדובר בניצחון גדול כי כאשר רשת גדולה ויוקרתית, בעלת השפעה גדולה על האופנה בעולם, מצהירה שהיא מפסיקה להשתמש בפרוות, זה אומר שסופה של התעשייה הזו קרב ובא", היא מציינת.

 

הלוי מדגישה כי במסגרת מאבק נגד שימוש בפרוות, אי אפשר להסתפק בהפגנות בודדות. "הסוד הוא בהתמדה למרחקים ארוכים. בגרמניה התקיימו הפגנות מידי שבוע, בדומה להפגנות שלנו מול קסטרו וזארה בישראל, וזה התפשט לכל העולם בצורה מאורגנת".

 

הלוי מוסיפה, כי הלחץ הציבורי גרם להפסדים כלכליים לחברה. "לאט לאט הם איבדו לקוחות, המכירות ירדו ואנשים הצביעו ברגליים והבהירו שהם לא מוכנים לקנות בגד שגבה מחיר משועלים, מיונקים וארנבונים".

 

מחברת "escada" בגרמניה, עדיין לא התקבלה תגובה בנושא.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
החל מ-2011. בלי פרוות בביגוד המותג
רשת אופנה חובקת עולם
"הלחץ השפיע", טוענים הפעילים
צילום: רויטרס
מומלצים