שתף קטע נבחר

סיק טרנזיט בלוגליינס מונדי

שירות בלוגליינס, מחלוצי קוראי ה-RSS ברשת כמעט נסגר, אבל ברגע האחרון ניצל והפך פלטפורמה לפרסומות לעסקים מקומיים. יתכן שה-RSS יחד עם בלוגליינס, בדרך למות

נתחיל בחדשות הטובות: שירות בלוגליינס לא נסגר. נמשיך בחדשות היותר טובות: תיכף נסביר לכם מה זה בלוגליינס ולמה הוא נשאר. והחדשות הלא טובות? בהמשך. רמז: זה קשור לפרסומות.

 

בין כל קוראי ה-RSS המבלבלים (שהם מבלבלים בעיקר כי לא ברור מה זה RSS ומה בדיוק עושים איתו), הוקם ב-2003 אתר בלוגליינס. האתר הציג שירות שמאפשר לנו לארגן ולסדר בעמוד אחד בדפדפן את הבלוגים, אתרי החדשות, ואתרים נוספים שאנחנו קוראים עוקבים אחריהם, בלי להוריד תוכנה למחשב. כן, פעם אנשים קראו RSS כמו שהם קראו את האימייל שלהם, על תוכנה.

 

בלוגליינס היה לאחד מהמצליחים בקוראי ה-RSS. אבל שנתיים אחר כך הגיעה גוגל, שכל דבר שמישהו עושה באינטרנט היא יכולה לעשות יותר טוב (או לפחות לרכוש חברה שעושה את זה יותר טוב) והביאה לנו את שירות גוגל-רידר. בינתיים בלוגליינס נמכרה ל-Ask.com. מי מהשירותים האלו יותר טוב? זה כבר עניין של טעם.

 

איזו חברה חזקה ומוכרת יותר? כנראה שגוגל. בעצם, בטוח שגוגל. אסק.קום הודיעה בצער לפני חודשיים שהיא מורידה את השאלטר על שירות בלוגליינס. בחברה לא אמרו שישאירו את השירות ופשוט יפסיקו לפתח אותו - אלא שהם ממש עומדים לסגור, ומבקשים מכל הגולשים לייצא את התוכן שלהם בתוך שלושה שבועות. האתר היה אמור להיסגר סופית ב-15 בנובמבר.

 

התירוץ: לא שווה להמשיך ולהחזיק את השירות, כי הגולשים כבר לא משתמשים בקוראי RSS, אלא צורכים מידע דרך טוויטר ופייסבוק בזמן אמת. אמנם פייסבוק, טוויטר ורשתות חברתיות אחרות מספקות מידע בזמן אמת על פי המלצות חברים, בעוד ל-RSS יש מטרה ייעודית של עדכונים של התוכן שאנחנו בוחרים לעצמנו. אך נתונים שאספה HitWise מראים שאכן שירותי קריאת RSS גמו גוגל ובלוגליינס נמצאים בירידה בשנים האחרונות, או במילים אחרות: אף אחד כבר לא משתמש בזה.

 

ולמרות זאת, חלה תפנית בעלילה בימים האחרונים. ממש ברגע האחרון, לפני שמכבים את האורות בבלוגליינס, הגיעה חברה חדשה שקמה להציל את המצב - וקנתה אותה מאסק ממש ברגע האחרון. מדובר ב-MerchantCircle, חברה לפרסום עסקים קטנים ומקומיים באינטנרט וברשתות חברתיות. הרעיון מאחורי השירות של מרצ'נטסירקל כך שג'ו, בעל המכולת מאמהרסט, ניו יורק, יוכל להגיע בדיוק לקהל המצומצם סביבו ולא לפרסם באינטרנט עבור גולשים שנמצאים מאות ואלפי קילומטרים ממנו.

 

והנה מגיעות החדשות שעשויות להיות פחות טובות עבור מי שעדיין משתמש בבלוגליינס. על מנת להפוך את רכישת השירות לכדאית ורווחית יהיו בו כמובן פרסומות. ספציפית, מרצ'נטסירקל הודיעה שתשלב אצל הגולשים ערוצי RSS מוכנים מראש עם תוכן מותאם על פי איזור. כלומר, בין הבלוג המגניב, לקומיקס היומי הקורע לבין עדכונים על תוצאות ספורט, יקבלו ככל הנראה גולשי בלוגליינס בשר טחון ולחמניות במבצע, רק היום, רק היום. זה מוות לא מכובד לאחד מהוותיקים והמוצלחים שבשירותי ה-RSS: במקום להקבר קבורת חמור, הפכו אותו למפלצתו של פרנקנשטיין בשירות מעכרי הפרסום. אבל ככה זה באינטרנט: אף אחד לא מת יפה. גם לא ה-RSS.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים