שתף קטע נבחר

אודי RS3 ספורטבק - קומפקטית לממהרים

יצרנית הרכב הגרמנית חשפה את ה- RS3 בגרסת ספורטבק, מכונית קומפקטית שימושית עם המון כוח ופוטנציאל ביצועים אדיר. לארץ היא תגיע, רק בהזמנה מיוחדת

הקומפקטית המהירה בעולם? אודי, מותג היוקרה של קונצרן פולקסווגן, חשף את גרסת הקצה של דגם ה-A3 הקומפקטי, ה-RS3 הסופר ספורטיבית, במרכב חמש דלתות שימושי. המכונית הקטנה מבטיחה להיות ביצועיסטית גדולה, ונראה כי עם מנוע שמייצר לא פחות מ-340 כ"ס, הספק מרבי ששייך היה עד לפני שנים מספר למכוניות ספורט טהורות, גדולות וכבדות ממנה, לא תהיה לה בעיה לקיים.

 

העובדה שאודי בוחרת להציג את הקטנה החמה במרכב חמש דלתות שמזוהה פחות עם ביצועים, ולבטח נראה פחות "קרבי", מלמדת כי גרסה רגילה תעשה דרכה אל הכביש הציבורי בעתיד הלא רחוק. כדאי להזכיר כי לאודי היסטוריה מרשימה בחשיפת דגמי סטיישן סופר-ספורטיביים, שהחלה עם ה-RS2 מבוססת האודי 80, לפני יותר מ-15 שנים.

 

 


 

בחרטום ה-RS3 מוצב מנוע שנלקח ישירות מה-TT RS, מכונית הקופה הספורטיבית והססגונית של אודי. עם חמישה צילינדרים, נפח של 2.5 ליטרים, מגדש טורבו, הספק מרבי של 340 כ"ס ומומנט מרבי של 45.5 קג"מ. באודי מתגאים בשמירה על משקל עצמי נמוך (יחסית), של 1,575 ק"ג, בין היותר תודות למשקלו הנמוך של המנוע המודרני. תיבת שבעה הילוכים כפולת-מצמד תעביר את הכוח לכל ארבעת הגלגלים, כמקובל באודי. ה-RS3 מבטיחה להאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 4.6 שניות בלבד, בדרך למהירות מרבית מוגבלת של 250 קמ"ש. כל זאת תוך פליטה של 212 גרם CO2 לק"מ.

 

באודי מבהירים כי בהשוואה ל-A3 הסטנדרטית, הסופר-ספורט זכתה למתלה קדמי רחב יותר, יחד עם מערך מתלים ספורטיביים המנמיך את המרכב ב-25 מ"מ. כצפוי, המכונית הזו זוכה גם לאיפור קרבי, בדמות ספולירים ודיפיוזרים לרוב, פתחי מפלט אליפטים ופגוש קדמי מאיים. עיטורי "RS3" משלימים את המראה מבחוץ, ומצאו מקום גם בתא הנוסעים כמקובל.

 

ה-RS3 ספורטבק תחל להימכר באירופה בינואר הקרוב, עם תג-מחיר של 50 אלף יורו בגרמניה - כפליים ויותר מ-A3 ספורטבק רגילה. אצלנו ניתן יהיה לרכוש את המכונית, אך רק בהזמנה מיוחדת. מחיר יעד עדיין אינו ידוע.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
RS3 סטיישן - באירופה זה נשמע ממש הגיוני
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים