שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות

    איך הופכים לסופרסטאר ביוטיוב?

    מצלמים דברים מצחיקים או מעניינים, אבל זה ממש לא מספיק. קבלו כמה עצות, קחו מצלמה ותנסו לא להביך את עצמכם ואת הצופים יותר מדי

    אתם כנראה לא מכירים את המלצר המזוקן, טובי טורנר, את איי-ג’סטין, פיליפ דפרנקו או את האחים גרין - אבל כולם מפעילים תוכניות (יומיות או שבועיות) מצליחות ברמה היסטרית. איפה הם משדרים? ביוטיוב.

     

     

    כל סרטון שלהם זוכה לעשרות אלפי כניסות, עד שיוטיוב שמו לב אליהם והפכו אותם לשותפים. כעת הם מתפרנסים באופן חלקי (חלקם באופן מלא) מהפרסומות בערוץ שלהם, וגם מחסויות שמגיעות אליהם מגופים מסחריים גדולים. גם בארץ יש כמה ערוצים שהחלו לצמוח ולזכות בתשומת הלב של יוטיוב, מה שמאפשר להם להתחיל להרוויח גם כן. איך הופכים להיות כוכבי אינטרנט? צריך תוכן טוב, אבל יש עוד כמה דברים שכדאו שתדעו.

     

    לא סוד הוא, שיוטיוב היא במה דינמית ורעננה, אליה מגיעים משתמשים מכל העולם ומפלטפורמות אחרות (כמו פייסבוק, למשל). הגולשים באים לאתר כדי לשתף את העולם בתכנים שמעניינים אותם, ולצרוך תכנים שהעלו אחרים - מסרטוני הדרכה לפוטושופ בעברית ועד חתולים מצוירים ששרים בטורקית.

     

      

    איפה מתחילים? בהרשמה

    איך מתחילים בעצם? אז קודם כל נרשמים ליוטיוב. אם יש לכם חשבון בג’ימייל אז אתם כבר מסודרים - פשוט נכנסים לאתר מכניסים את השם והססמה ומבקשים לפתוח ערוץ. לפני שרצים לצלם סרטונים, כדאי גם להסתובב ולראות מה אחרים עושים. אפשר למצוא סוגי תכנים רבים ביוטיוב - אלו יכולים להיות תכנים מדעיים כמו אלו של HouseholdHacker, ערוצים של אומנים כמו MysteryGuitarMan, ערוצים פרסומיים, בלוגים אישיים ואפילו ריאליטי - כמו הערוץ Shaytards (שהיא ממש ריאליטי כי אנשים מצלמים את החיים שלהם בלי תסריט).

     

    לאחר שחשבתם על רעיונות צריך לעשות משהו נוסף, אומר כפיר פרבדה, מפרבדה מדיה גרופ. לדעתו, צריך לשאול את עצמנו, "למה שמישהו יצפה בזה? למה שמישהו יבזבז את הזמן שלו בשביל לראות אותנו?". השאלה הזו תעזור ליצור זווית חדשה ושונה ממה שכבר יש ברשת. היא גם תאפשר לכם להיות ממוקדים יותר. אלא שבחירת התוכן, קשה ככל שתהייה היא צעד אחד מתוך כמה צעדים. הדבר הבא שצריך לחשוב עליו הוא הצד הטכני.

     

     

    איפה ממשיכים? בציוד טוב וצילום נכון

    מומלץ להשתמש במיקרופון איכותי - אודיו לא פחות חשוב מהתמונה, וכדאי שהצופים יבינו מה אתם אומרים. מומלץ לשלוט ידנית בנתוני הצילום ולא לסמוך על ההתאמה האוטומטית, ולכוון את החשיפה כך שהמצלמה

     

    אם אתם רוצים ליצור הפקה איכותית יש עוד כמה דברים שצריך להקפיד עליהם הראשון הוא להעיף מהמצלמה את כל הכיוונים האוטומטיים ולהתאים את החשיפה באופן ידני על פי המיקום שלכם בפריים.

     

    פרבדה ממליץ גם להשקיע בצילום עצמו. לדעתו, חשוב שהפנים שלכם יהיו מוארות כהלכה, היות וזה הדבר עליו אנשים מסתכלים. כמו כן חשוב לעמוד בצד ימין או שמאל של הפריים ולא במרכזו. למי שיש ציוד ברמה גבוהה יותר, מומלץ לשים את האדם בפוקוס ואת השאר מטושטש .

     

    אם אתם ממש רוצים להשתולל, אתם יכולים גם להקפיד יותר בזמן העריכה ולבצע תיקוני צבעים, לחתוך את הסרטון כך שיהיה דינמי יותר ועוד, אבל זה לא חובה ולא צריכים לרוץ לקנות תוכנות עריכה רק בשביל זה. פרבדה סבור שהסרטון צריך להיות קצר, 2-3 דקות. "עשר השניות הראשונות יתפסו את הבן אדם ולכן לא לעשות פתיח ארוך במיוחד, אלא פתיח קצר ומושך" אומר פרבדה. אם בזמן עסקינן, הנה עוד משהו שאסור לפספס בו - אם התחלתם ערוץ דאגו להעלות תוכנית בצורה קבועה, לא פחות מאחת לשבוע.

     

    איפה מסיימים? בהפצה

    יש גם דברים שצריכים להקפיד עליהם כשמעלים את התכנים ליוטיוב. היום המנוע של יוטיוב מקבל כמעט כל סוג קובץ - בטח את אלו שמייצרים הסמארטפונים, מלצמות הסטילס והוידאו. לאחר שהעליתם את הסרטון חשוב מאוד להקפיד על מילות מפתח ותאור.

     

    וידאו זה מגניב, אבל מנועי חיפוש (כמו שציינו) קוראים טקסט. דאגו להכניס מילות מפתח טובות. חשבו מה אתם הייתם מחפשים כדי למצוא את הוידאו שלכם. אם עשיתם סרטון שמראה את רחובות לונדון ומציג את הפאבים הטובים ביותר מילות המפתח צריכות להיות: מדריך, פאב, שתייה, לונדון, איפה, מוצאים, רחובות, כדאי, מומלץ, טיפים, נסיעות, אנגליה, טיול. גם אזור התאור חשוב. שימו טקסט קצר שמתאר מה אתם מציגים. אתם יכולים לחזור על מילות המפתח וגם לכתוב טקסט זורם יותר. לא הרבה, אם רציתם לכתוב טקסט הייתם פותחים בלוג.

     

    עכשיו יש לכם וידאו עם תוכן חדש וטוב, מצולם היטב ומצוייג כהלכה. האם יש עוד כמה דברים שאתם יכולים לעשות כדי להפוך את הערוץ שלכם למקצועי יותר? כן.

     

    מומלץ להיות חברתיים. להרשם לאחרים, ולהתחבר למשתמשים אחרים.   חשוב גם להוסיף תמונת אייקון כדי שידעו לזהות אתכם, במיוחד אם הלכם והגבתם לאנשים אחרים. לבסוף, תנו כותרות מעניינות לסרטונים שלכם. אין ספק שלהיות מעניין זה חשוב, ולצלם טוב זה חשוב, אבל אתם רוצים למשוך אנשים אל הסרטון שלכם וכותרת טובה עושה את זה.

     

    יש לכם עוד טיפים להצלחה ביוטיוב? ספרו לנו בטוקבקים

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים