שתף קטע נבחר

טסים עם ילד קטן? קחו את כסא הבטיחות מהאוטו

ייתכן שכסא הבטיחות במכונית המשפחתית יעיל גם לטיסה הבאה שלכם. כל מה שעליכם לבדוק כדי לטוס בטוח עם הקטנטנים. וכיצד נוהגות חברות התעופה הישראליות?

הכי בטוח במכונית הוא גם הכי בטוח במטוס. ה-FAA, מינהל התעופה הפדרלי של ארה"ב, פירסם שורת המלצות לדרך הנכונה שבה יש להושיב ילדים קטנים ופעוטות במהלך טיסות.

 

  • מדריך: לבחור מושב בטיחות לתינוק שלכם

 

מסתבר שבמקרים רבים, כסא הבטיחות שבו מושיבים את הילדים במכונית

המשפחתית יעיל גם בשחקים. הכסא חייב להיות מותאם לגודלו ומשקלו של הילד. בשנים האחרונות, מרבית כסאות הבטיחות לרכב מאושרים גם לשימוש במטוסים, ובמינהל התעופה ממליצים להורים לעשות בהם שימוש כפול. עם זאת, כסאות "בוסטר" שרק מגביהים את הילד ולא כוללים משענת – אינם מאושרים בידי ה-FAA, שקובע את תקני התעופה בעולם בשלל תחומים.

 

הכסאות המאושרים לשימוש הם בעלי גב קשיח התומך בגופו של הילד, ושניתן לעגן אותם למושב המטוס באמצעות חגורות הבטיחות.

 

הנה כמה מההמלצות להורים:

  • ודאו שכסא הבטיחות מסומן בתווית ככזה המאושר לשימוש במכוניות ובמטוסים. בדרך כלל הדבר יהיה מצוין כך: this restraint certified for use in motor veichles and aircraft.
  • בדקו את מימדיו של כסא הבטיחות. כדי להתאים לכסאות במרבית המטוסים הוא צריך להיות ברוחב של 40 ס"מ (כ-16 אינטש).
  • עדכנו מראש את חברת התעופה שבה אתה טס אודות כסא הבטיחות ונוכחותו של ילד על המטוס.
  • דאגו להזמין כסאות צמודים זה לזה, כדי שהמלווה יוכל לשבת לצד הילד.
  • כסא הבטיחות חייב להיות צמוד לחלון, כדי שלא יחסום נתיב מילוט לנוסעים בשעת חירום.
  • בדקו עם חברת התעופה האם היא תוכל לספק לך כסא בטיחות לילד. במקרה שכזה, ייתכן שלא תורשה להביא כסא משלך.
  • חשבו על טיסות ההמשך והמעבר ביניהן ודאג שיסייעו לך בהעברת כסא הבטיחות.
  • ארזו בתיק משחקים וכמה חטיפים כדי להעסיק את הילד במהלך הטיסה.
  • בעת הטיסה: הדקו היטב את חגורות הבטיחות שאוחזות בכתפיו של הילד – וגם את אלה שמעגנות את כסא הבטיחות למושב המטוס.
  • ילד ששוקל פחות מ-9 ק"ג – יש להושיב עם הפנים בניגוד לכיוון הטיסה.
  • ילד ששוקל 9-18 ק"ג – יש להושיב עם הפנים לכיוון הטיסה.
  • ילד ששוקל למעלה מ-18 ק"ג יכול להשתמש בחגורות הבטיחות של המטוס בלבד.
  • בחברות תעופה שונות ייתכן שיציעו לכם לעשות שימוש בריתמת בטיחות מיוחדת שנועדה לילדים קטנים. זו יכולה להחליף את כסא הבטיחות שלכם, אך חשוב לוודא עם צוות המטוס שיש לה אישור מטעם ה-FAA.

 

ומה המצב בחברות הישראליות?

באתר חברת אל-על יש עמוד המלצות להורים הטסים עם ילדים קטנים. החברה אוסרת שימוש בסל-קל במהלך הטיסה – וההורים נדרשים למוסרו על מדרגות המטוס. תינוקות עד גיל 9 חודשים זכאים לקבל עריסה מיוחדת, אך יש להזמינה מראש ומספר העריסות מוגבל. עם זאת, העריסה תותקן עבור התינוק רק לאחר המראה – ותקופל לפני נחיתה.

 

תינוק שמשלם כרטיס ילד וזכאי למקום ישיבה – באחריות ההורים להביא כסא בטיחות הנושא את התווית this restraint certified for use in motor veichles and aircraft. ההורים רשאים להשתמש בכסא הבטיחות הזה בהמראה ובנחיתה.

 

באתר חברת ישראייר מוסבר כי יש להזמין עריסה עבור תינוקות עד גיל 10 חודשים, ולקחת בחשבון שמספר העריסות על המטוס מוגבל. גם כאן, הורה שמגיע עם כסא בטיחות לטיסה יכול להשתמש בו רק אם רכש מושב במטוס עבור התינוק.

 

בחברת ארקיע מציינים כי תינוקות עד גיל שנתיים אינם מקבלים מושב נפרד במטוס, אלא יושבים על ברכי האדם הבוגר שטס עמם, והם חגורים בזמן ההמראה והנחיתה בחגורה מיוחדת לילד. בטיסות הבינ"ל של החברה מותקנות כמה עריסות לתינוקות, שמספרן מוגבל. יש להזמין עריסות אלה בעת הזמנת הטיסה.

 

עוד נמסר מארקיע כי ילדים בגיל שנתיים ומעלה יושבים במושב נוסע רגיל והצוות במטוס מתאים את חגורת הבטיחות לפי מידות הילד.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: Index open
לחגור עד השמיים. אילוסטרציה
צילום: Index open
חפשו את האישור על התווית
מומלצים