שתף קטע נבחר

מחפשים זוגיות? נסו לזהות ולשנות דפוסי התנהגות

בפרק השני של סדרת מציאת הזוגיות שלנו אנחנו מנסים לברר למה אנחנו חוזרים כל הזמן על אותן פעולות ונשארים לבד? לשם כך, עלינו לזהות דפוסי חשיבה והתנהגות שחוזרים על עצמם ולשנות אותם. איך? כל הפרטים והתרגילים בכתבה הבאה

  

הפקה ובימוי: מירב הראל; צילום: חגי דקל; עריכה: דפנה קינן

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

בכתבה הקודמת דיברנו על אמונות והשבוע נעסוק בזיהוי של דפוסי חשיבה והתנהגות שחוזרים על עצמם שוב ושוב: בחיים אנחנו פועלים לרוב על "טייס אוטומטי", ובמקרים רבים חוזרים שוב ושוב על טעויות העבר שלנו. הדרך לשנות את אותם דפוסים חוזרים מתחילה בלזהות אותם.

 

לבני אדם יש נטייה לשאוף ולהישאר במקום המוכר והבטוח, גם אם לא טוב לנו להיות במקום הזה, היות וזה מה שאנו מכירים. ואחרי זמן רב שאנחנו לא מוצאים אהבה רצינית - נוצר מצב שאנחנו כאילו "מתרגלים" למקום הזה של להיות לבד, ואז התת-מודע שלנו מניע אותנו לדפוסי התנהגות ודפוסי חשיבה חוזרים ונישנים, וזאת על מנת לשמר את מקום שאותו אנו כבר מכירים.

 

לדוגמה: אישה שחוותה פרידות רבות אחרי קשרים של חודש, תייצר לעצמה התנהגות אוטומטית שבה אחרי חודש ימים היא פועלת על מנת לסיים את הקשר. מה קרה כאן בעצם? אצל אותה אישה נוצרה, עם הזמן והניסיון, אמונה שקשרים לא יחזיקו אצלה מעמד יותר מחודש ימים, ואז, כאשר החודש מתקרב לסיומו היא תעשה הכל על מנת לסיים את הקשר. ברוב המקרים היא אפילו לא תהיה מודעת למה היא עשתה זאת. לעיתים היא תגרום לכך שהגבר יעזוב אותה. הכל על מנת לשמר את אותה האמונה שאחרי חודש זה מוכרח להיגמר.

דוגמה נוספת: גבר שניסה פעמים רבות להתחיל עם בחורות ולא חווה אף פעם התחלה מוצלחת של קשר, ימשיך בדרך כלל למשוך אל החיים שלו נשים אשא ידחו אותו שוב ושוב.

 

קדימה, לעבודה. מתחילים לזהות את הדפוסים 

המטרה שלנו עכשיו היא ליצור לעצמנו זוגיות נפלאה, אז איך נוכל להפסיק לפעול מתוך אוטומט ולעשות את אותן פעולות שמשאירות אותנו לבד?

הפתרון - קודם כל לזהות את המקום שבו אנו מתנהגים בחזרתיות. לא נוכל לשנות אף הרגל שלנו מבלי שנזהה אותו קודם. ורק מרגע שזיהינו את ההרגל נוכל לעשות שינוי.

לדוגמה: אישה שיוצאת בכל פעם לדייט ראשון לאותו המקום ואומרת את אותם הדברים בכל דייט – אם היא נכשלה בדייטים הראשונים, היא כנראה תמשיך להיכשל כל זמן שהיא תמשיך לחזור על אותן פעולות.

דוגמה נוספת: גבר שרגיל לרצות נשים על מנת שיאהבו אותו יותר, ימשיך לרצות אותן עד אשר הוא יעצור לרגע ויזהה את המקום בו הוא נמצא, ויבין עם עצמו מדוע הוא מרצה נשים. לעיתים הוא יגלה שהוא מרצה גם את כל מי שנמצא בסביבתו ולאו דווקא את הנשים שהוא יוצא איתן.

 

מה עושים? מתבוננים

לטכניקה של זיהוי דפוסי חשיבה והתנהגות קוראים התבוננות. התבוננות מאפשרת לנו למוסס דפוסים ישנים ולהיפתח לחדש. היתרון העצום של ההתבוננות הוא שניתן לבצע אותה בכל רגע ורגע במהלך היום, 7 ימים בשבוע. לכן היא כה יעילה.

 

בהתבוננות אנחנו כאילו צופים על עצמנו מהצד. בהתחלה זה ייראה לכם קצת מוזר להסתכל על הפעולות שלכם מהצד, אך ככל שתתרגלו יותר ויותר, תוכלו לזהות גם את דפוסי ההתנהגות שלכם וגם מחשבות אשר חוזרות על עצמן, ודרך זה לשנות את המציאות שלכם לכיוון הרצוי. מדי יום, נסו לשים לב כיצד אתם מתנהגים עם בני המין השני. נסו לזהות כיצד אתם פועלים היום על מנת להכניס זוגיות לחייכם. זהו מה מניע אתכם - האם זהו פחד או פעולה של אהבה?

 

זוכרים את המחברת? יש שיעורי בית

כיתבו לכם בסוף כל יום במחברת הייעודית לכך את מה שזיהיתם. אם אתם יכולים לכתוב גם באמצע היום זה נהדר. חשוב שתתעדו את הדייטים שלכם ואת השיחות בטלפון עם בני ובנות הזוג שאיתם אתם נפגשים. התמקדו בזיהוי וכתיבת הרגשות שעלו במהלך השיחות או בפגישות איתם.

 

תרגול חוזר ונשנה של התבוננות וכתיבה יאפשר לכם לזהות את הטעויות שלכם ולשנות אותן בפעם הבאה שתיתקלו באותה סיטואציה. כאשר תשלטו עוד יותר בטכניקה זו, תוכלו כבר באותו הרגע לפעול אחרת ולגרום לדברים לפעול אחרת.

לדוגמה: אתם נמצאים בדייט ומתבוננים על עצמכם, ומזהים שאתם לא מפסיקים לדבר על עצמכם ולא מאפשרים לצד השני לבטא את עצמו. ברגע תזהו את אותו הדפוס, באותו הרגע תוכלו ליישם את השינוי ויותר להקשיב גם לצד השני.

  

תרגיל של התבוננות בדפוסי חשיבה והתנהגות

שבו עם גב זקוף ועיצמו את העיניים. נסו להרפות את כל הגוף. וכעת שאפו ונשפו באיטיות. ראו אילו מחשבות עולות כאשר אתם חושבים על המילה "זוגיות". אלו מחשבות עולות עם המילה "אהבה", ואז "חתונה". נסו רק להתבונן על המחשבות ולא להזדהות איתן. דרך נפלאה לשחרר מחשבות מקבעות או שליליות היא להחליף אותן ברגע שהן צפות במחשבות חיוביות ומעצימות. דקות ספורות של תרגול מספיקות בכל יום.

 

הדגמת התרגיל, בוידיאו, למעלה. בהצלחה ולהתראות בשבוע הבא!

 

רוצים להתחיל מההתחלה? לפרק הראשון

 

רוצים לדעת עוד על השיטה של טלי וחנן?

 

 


 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
לאשה בפייסבוק
מומלצים