שתף קטע נבחר
 

פרסום בעזרת השם - טרנדים של שיווק לחרדים

מילים תמימות שמתפרשות כבוטות מינית, קריצות מהווי הישיבה ושימוש במודעות אבל פיקטיביות – שוק הפרסום הדתי מדבר בקודים משלו. התוצאה: אותו דבר, אבל שונה. מדור חדש

מלחמת הסלולר לא פוסחת על המגזר החרדי ומתנהלת גם שם שעות נוספות. בחברת לנדאו תקשורת המשווקת של חברת אורנג' במגזר בחרו לצאת בקמפיין על לבו של הצרכן עם הצעת המחיר הטובה ביותר, תחת הכותרת "כשאחרים מתפלפלים איתך..." על רקע תמונה בה נראים בגדול שני בחורי ישיבה מתפלפלים בסוגיה הלכתית.

 

 

התמונה של הבחורים העסוקים בסוגיה התורנית היא אחת הסיטואציות המוכרות בעולם החרדי. ה"פלפול" בסוגיות ההלכתיות והתורניות נחשב לאחד מסימני ההיכר הכי בולטים של בחורי הישיבות בלימוד הגמרא וההלכה בסדר יומם בישיבה.

 

מנהל הקריאייטיב משה איצקוביץ ממשרד הפרסום "תוצאות אפקטיביות" מסביר: "בתקופה שבה כל חברות הסלולר נלחמות על לבו של הצרכן החרדי, בחרנו במשרד להציג את ההצעה המשתלמת של אורנג' עם התחכמות על חשבון הפלפול והאותיות הקטנות של החברות האחרות עם ההצעה המשתלמת ביותר. כי כשכולם מתפלפלים איתך, אנחנו נותנים לך את הדיל הכי טוב".

 

הערת המדור: בתקווה שההצעה המשתלמת של אורנג' אינה כוללת אותיות קטנות ומפולפלות.


 

המראות הן מחוץ למרחב הציבורי במגזר החרדי, ובחסידויות מסוימות נהוג שבחורים לפני חתונה לא מסתכלים כלל בראי. ברשת פשוט טיפוח למכירת מוצרי קוסמטיקה וטיפוח החליטו לפרוץ בכל העוצמה, ופנו למשרד הפרסום מנטה בבקשה לעשות זאת בגדול.

 

במשרד לא התלבטו הרבה בשחיטת פרות קדושות, ויצאו בקמפיין על תחנות האוטובוס בבני ברק תחת הכותרת "מה המראה שלך היום?" בו הפכו את כלל הנשים לפרזנטוריות של החנות, בעזרת מראה שהוצבה במרכז המודעה בגודל 45 על 45 תחת השאלה.

 

הארט דירקטור יוסי ברויער מסביר כי נשים ומראות תמיד הלכו יחד. "מכיוון שלא יכולנו להשתמש בנשים בפרסומת, החלטנו להפוך את כל הנשים לפרזנטוריות של החברה כשהן יביטו על המראה בהמתנה לתחבורה, ויהיו חלק מהמודעה הכוללת", הוא אומר. "בזמן הזה הן גם יוכלו לבחון את עצמן ולראות איזה תכשירים הן צריכות לחדש ולהוסיף למלאי".

 

בינתיים נשברו המראות בחלק מהתחנות, אולם האפקט של הפרסומת כבר נוצר בעיר. הערת המדור: בתל אביב גם גברים ישמחו להביט במראה. 


 

תאונות הדרכים לא מבדילות בין המגזרים בישראל ובעולם, אולם המלחמה בהן דווקא כן. קמפיין חדש של ארגון "חפצינו לחיים" הנלחם בתאונות הדרכים במגזר החרדי יצא במבצע של כתיבת חיבורי תורה (עם פרסים) בעד השמירה על חוקי התחבורה, תחת הכותרת המפחידה "ברוך דיין האמת".

 

במודעה שפורסמה על לוחות המודעות במגזר החרדי תחת המודעה המוכרת המכריזה על פטירתו של אדם עם מקום ריק תחת השם של הנפטר, נקרא הציבור לשלוח חיבורי תורה בנושא המלחמה בתאונות דרכים לכתובת הארגון, עם הבטחה למתנה עבור החיבור המנצח.

 

מטרת הקמפיין הפונה לאלמנט הפחד וההלכה נועד ליצור חיבור בין חוקי התורה והבטיחות בדרכים שפחות נתפסת כחשובה ברחוב החרדי. במסגרת התחרות בין המשתתפים ייבדקו כל החיבורים התורניים בסוף המבצע והמחבר הטוב ביותר יזכה בפרס כספי בשווי 5,000 שקל.

 

בין ההצעות לחיבור תורני שהועלו במודעה הופיעה השאלה: "נהג שסטה מנתיבו בכדי לא להרוג הולך רגל והזיק לרכב חונה האם חייב לשלם?".

 

הערת המדור: ברור שחייב לשלם.


  

כל חילוני "מבין" יודע שבעיתונות החרדית לא נכנסות תמונות של נשים, אבל ההחמרה האחרונה של עיתון המודיע הייתה כבר שיא חדש. במודעה שהוציא משרד הפרסום קרימולובסקי כהן לרשת פאות חרדית נכתב באותיות מאירות עיניים "פאות שוירץ, איכות שמרגישים..."

 

אלא שבעיתון המודיע לא הצליחו לבלוע את הגלולה שבמילה מרגישים, עם השלוש נקודות. לטענת הוועדה הרוחנית, הקונוטציה של "מרגישים" על פאות נשים עם השלוש נקודות, היו יותר מדי קריצה למשהו שקשור בנשיות וסקסיות.

 

במשרד הפרסום אמנם לא השתכנעו, אבל קיבלו: המודעה שונתה במיוחד עבור העיתון, והפכה להיות "פאות שוירץ, איכות, נקודה". לדברי מנהל היח"צ של הרשת, ישראל כהן, ההחלטה של העיתון הייתה למרות העובדה שמדובר במוסף נשים.

 

"בעיני הירידה לפרטים היא דווקא חיובית ומוכיחה את כיבוד הקוראים המחפשים עיתונות נקייה", אמר כהן.

 

הערת המדור: בעיתון שבו אפילו את דליה איציק לא מזכירים בשמה המלא, גם למילה מרגישים על פאות, יכולה להיות קונוטציה מינית.


המודעה השנויה במחלוקת

 

ראיתם קמפיין שיווקי מעניין? שלחו מייל לארי גלהר

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
חרדים במאה שערים, כוח קניה משמעותי
צילום: AFP
מומלצים