שתף קטע נבחר

פחד טיסה: הסודות שסיפרתם מהשחקים

מה עדיף - כשהטייס ישן או קורא עיתון? מה קורה כשטייס ננעל מחוץ לקוקפיט ולמה באמת מתחילות הרעידות במטוס? הנה הסודות הקטנים והפחדים הגדולים שלכם, הנוסעים

אחרי שפרסמנו כאן רשימה של סודות מעולמם של טייסים – כאלה שאיש לא ממש טורח לחשוף בפני הנוסעים – הגיבו גולשים רבים ותרמו עוד "מידע מפליל" משלהם. אצל חלק מהגולשים הרשימה איששה תחושות בטן באשר למתרחש בשחקים, בעוד שאצל גולשים אחרים הדבר העלה זכרונות מחוויות טיסה מפחידות במיוחד.

 

עיקר המידע באותה רשימה עסק בסודות הקטנים המשותפים לצוותי האוויר במטוסים ברחבי העולם. אחד הגולשים רמז ל"קומבינה" ידועה בין צוותי הדיילים והטייסים על הסיפון. גולשת אחרת חשפה בתגובה את ה"סוד": "מדליקים שלטי הידוק חגורות כשלדיילים לא נוח שיסתובבו להם בין הרגליים....". גולש שהזדהה כ"הנוסע המפחיד" טען כי נוהג שכזה מופעל בכל פעם שעגלת הדיוטי-פרי יוצאת לסיבוב במעבר, כדי להושיב את הנוסעים ולמנוע הפרעות מצידם.

 

ואם כבר סודות – אז למה לא לחשוף הכל? אחד הגולשים הזכיר כי במטוסי חברת "יונייטד", יש ערוץ שמע מיוחד, שבו ניתן להאזין לשיחות בין מגדל הפיקוח לטייסים. "אני ממליץ לכל החברות לעשות אותו דבר. ככה לפחות הטייסים יחשבו פעמיים לפני שהם תופסים תנומה". מנגד, הגולש "אייל" התרגז על עודף-המידע שמוסרים הטייסים לנוסעים: "יאללה למי אכפת??? תן לישון!!! ותנמיך ת'ווליום של הרמקול, זה מעל האוזן שלי, יא-טמבל".


תנו לישון בשקט (צילום: index open)

 

"הטייסים ננעלו מחוץ לקוקפיט"

גולש שהזדהה כ"סוכן נסיעות", כתב סיפור מדהים שלטענתו התרחש בטיסה פנימית בסין: "אחרי חצי שעה באוויר, אחד הטייסים יצא מהקוקפיט לשרותים. חמש דקות אחרי, הטייס השני יצא להסתובב בין הנוסעים. הדלת של הקוקפיט נסגרה מאחוריו. הטייס הראשון יצא מהשירותים ופניו לקוקפיט, אך אבוי, הדלת סגורה ולא נפתחת. הטייס השני נקרא לדלת וגם הוא לא מצליח לפתוח אותה, המטוס על טייס אוטומטי והטייסים מחפשים פצירה או מברג לפתוח את הדלת".

 

לדברי אותו "סוכן נסיעות", בחלוף זמן-מה נמצאה הפצירה הגואלת והכל שב למקומו בשלום. "הלב שלנו הסתדר רק אחרי יומיים", סיכם.

 

ה"סוד" המוכר, והקברניט הזועם

גולשת שהזדהתה כעובדת בחברת תעופה סיפרה גם היא על הרגלי הטיסה של השולטים במטוס, אחרי הפעלת הטייס האוטומטי: "בזמן שאתם יושבים במטוס הקברניטים היקרים קוראים עיתון, אוכלים ארוחת צהריים, שותים קפה, ואוכלים קינוח. ישבתי שם איתם וזו לא אגדה אורבנית". גולש שהזדהה כקברניט השיב לה בזעם: "אנחנו מפעילים את הטייס האוטומטי, משום שזה תפקידו, וכך מוגדר בכל הנהלים. קריאת עיתונים מותרת ואף רצויה, זה לא מפחית כהוא-זה מהערנות שלנו למה שקורה בטיסה. כך טסים טייסים בכל העולם, וכך צריך לטוס".

 

גולש אחר ניסה גם הוא להסביר את סוגיית השינה של הצוות: "טייסים ישנים בקוקפיט כי הטייסים לא מטיסים את המטוס. תמיד יש טייס אחד ער שמשגיח במקרה של תקלה".

 

מרים מתל-אביב סיפרה על הפחדים שהתעוררו בה במהלך טיסה לבייג'ין: "כאשר הגענו אחרי 11 שעות של טיסה לא קבלנו אישור נחיתה זמן די ארוך . שאלתי את אחת הדיילות: 'עד מתי לא נקבל אישור נחיתה ? אני לא מרגישה טוב'. הדיילת ענתה לי: 'עוד מעט יתנו לנו אישור כי הדלק שלנו עומד להיגמר'. אוי , איך שנבהלתי !!!".

 

שומר נפשו ירחק

"זה מסוג הכתבות שאסור לקרוא", פסק אבי מהדרום. "עד היום טסת עם חיוך קטן על הפנים, ידעת שעוד כמה שעות תגיע לבית המלון שהזמנת זה מכבר, והחופשה שלך תתחיל בדיוק לפי התיכנון. עכשיו, אחרי שקראת את הכתבה, אתה עולה למטוס מפוחד, טס מבלי יכולת להפסיק לחשוב על מה עלול לקרות ואם הטייס ער עכשיו או ישן, וכך הסיוט נמשך ונמשך".

 

גולש שזיהה את עצמו כ"טייס מזלטים", כתב: " מספיק שתגידו לנוסעים 'ערב טוב נוסעים! לפנינו מזג אוויר נעים ורוח גבית טובה,

סביר להניח שנקדים, אה, ודרך אגב, ברק פגע במטוס לפני חצי שעה'. ואיזה אידיוט יצרח שכולם הולכים למות ויפתח את דלת החירום וינסה לצנוח עם השמיכה שנתנו לו בחינם ואידיוט אחר יחליט שהוא פורץ לתא הטייס ולוקח פיקוד כי הוא הטיס טיסן כשהיה בן 12".

 

ואם זה לא די, הגולש אנדי פנה לקוראים: "באמא'שכם תסתכל בתכניות 'תעופה בחקירה' בערוץ נשיונל-גאוגרפיק וכבר לא תרצו לטוס לשום מקום".

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מה באמת קורה שם? אילוסטרציה
צילום: כרמית ראובן
מומלצים