שתף קטע נבחר

דקאר: ניצחון לאל-עטייה, בעיות לישראלים

הנהג הקטארי של קבוצת פולקסווגן מנע מקרלוס סיינז ניצחון נוסף בקטע מיוחד, אך אינו מפריע לו להוביל את המירוץ בבטחה. הצוות הישראלי נתקל בבעיות, אך מחזיק עדיין מעמד

סיינז סיים שני, אך מוביל את הדקאר בלי בעיות. אתמול חצו משתתפי מירוץ הסיבולת המפרך כ-500 ק"מ בקטע מיוחד מתיש, ובסיומו נקבע כי נאסר אל-עטייה מפולקסווגן היה המהיר מכולם. בקטגוריית האופנועים שנדרשה לחלוף על-פני כ-20 ק"מ נוספים, ניצח מארק קומה וסגר באופן ניכר את הפער התקרב מהמוביל בדירוג הכללי, סיריל דפרה. הצוות הישראלי של קדשאי וערמוני סיימו את הקטע השלישי בדקאר 2011 במקום ה-89, וכעת הם ממוקמים 80 בדירוג הכללי.

 

 

 

ניצחונו של נאסר אל-עטייה בקטע השלישי של המירוץ, מעמיד את סך זכיותיו בקטעי הדקאר על תשע. אלא שיש לקחת את הניצחון המרשים בפרופורציה. קרלוס סיינז המוביל, סיים בסך הכל 25 שניות מאחור, ולכן הוא עדיין מוביל בבטחה יחסית, בפער של 03:34 דקות. סטפן פטרהנסל שמר על המקום השלישי הכללי עם הב.מ.וו, לאחר שסיים את הקטע במקום דומה. כעת הוא מפגר אחרי המוביל ב-04:19 דקות.

 

בקטגוריית האופנועים ניצל מארק קומה זינוק נוראי למוביל המירוץ, סיריל דפרה. לאחר היום המוצלח מפגר קומה ב-14 שניות בלבד אחרי דפרה, אם כי מאחור ממתינים לא מעט רוכבים לכישלון המובילים, בפער לא-גדול. הישגים נאים רשמו גונסלבס הפורטוגזי עם הב.מ.וו ופאין הצרפתי עם הימאהה, שסיימו במקום השלישי והרביעי בהתאמה, תוך שהם פוגמים באחידות השורות של ק.ט.מ.


מארק קומה וה-ק.ט.מ רוכבים לניצחון (צילום: רויטרס)

 

אביב קדשאי סיפר כי החלק הראשון של היום (מתוך שלושה) היה מוצלח במיוחד, תוך שהוא מצליח לחלוף על-פני מתחרים רבים. אלא שבעיות בלחץ הדלק ומחשב המנוע הרסו את החגיגה, המנוע כבה מדי פעם, ולבסוף עבר ל"מצב חירום" המאפשר לנוע, אך בקצב שאינו מסכן החמרה של המצב - "שזה אומר בערך כוח של חיפושית", כך אביב. קדשאי מספר כי כאשר הגיעו הוא והנווט ערמוני לנקודת הסיום, התנפלו המכונאים על הרכב והחלו מטפלים בו, תוך ניסיון להשמישו עד הזינוק הבא.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
נאסר אל-עטייה, ניצחון ראשון השנה
צילום: AP
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים