שתף קטע נבחר
צילום: Index Open

שקרים קטנים: יורדים לאילת ומתחמנים במלון

לתבוע את החדר מוקדם, ולהתעכב בעזיבה; להתקשר לקבלה בשבת, להכריז שאתה דתי - ויוצא במוצ"ש; לצרוח ולדרוש את המנהל כדי להראות מי צודק. מנהלת משמרת בקבלה משיבה אש

הוא יודע היטב על מה שילם - ודורש לקבל תמורה מלאה. לפעמים אפילו קצת יותר מזה. הוא תובעני, חוקר, מבין בהכל, הוא הכי סחבק - ומרשה לעצמו דברים שבבית לא היה חולם עליהם. המדור "ואיפה המגבת? " נותן במה למי שמשרתים את כולנו באתרי תיירות שונים - ומציב מראה מול הנופש הישראלי. והפעם: חוויותיה של אחראית משמרת בדלפק קבלה באחד המלונות באילת.

 


 

כן כן, אני פקידת קבלה במלון חמישה כוכבים באילת. אני עובדת כאן לא יום ולא חודשיים. בואו ואתאר לכם איך רבים מכם נראים מהצד. כדי שתוכלו גם ללמוד משהו, הטיפים לחופשה הבאה שלכם במלון - כלולים.

 

 

"מתי החדר מתפנה?"

השעה 11:30 ואתה והמשפוחה כבר במלון. תגיד, נראה לך שהחדר באמת מוכן? הרי אתה מתכוון להתפנות מהחדר רק בסביבות הצהריים, תהיה בטוח שהאורח שאמור לעזוב את החדר שלך אפילו לא חשב על כך בשעה הזאת.

 

"בעצם רציתי עוד מיטה לילד"

ניחא, עברנו את משבר החדר הלא מוכן. אל נא תשנה פתאום את ההזמנה - זה מסרבל ומעכב.

למה לא טרחת לצלצל למלון יום לפני ולהודיע שאתה מגיע עם עוד ילד? או שאתה רוצה חדר קרוב, או נוף לבריכה? או שרק במלון נזכרת שאתם מגיעים עם זוג חברים ורוצים להיות לידם? אל תתלונן שהחדר לא מתאים לחמישה או שהנוף לא לרוחך אם לא הודעת לפני.

 

"אבל הבטחתם לי"

הביטוי "אבל הבטיחו לי.." כבר די מעייף. מי הבטיח? הסוכנת? הפקידה? האינטרנט? תמיד צריך להיות כיסוי. הבטיחו לך יציאה מאוחרת? תראה לי את זה בהזמנה שהבאת איתך תחת "הערות מיוחדות". בוא נביט באותיות שבתחתית הטופס ונראה כי "בקשות מיוחדות באישור המלון בלבד". אדוני היקר, אם תרגע לרגע, אולי אני אהיה נחמדה מספיק כדי לתת לך להישאר במלון עוד שעה או שתיים ואם לא - אתה מוזמן לפנות למי שהבטיח לך. שהוא יסדר.

 

אז איך מפעילים את הבוילר?

סוף-סוף צלחנו את כל המיני-משברים בדרך למעמד הענקת המפתח המיוחל. רגע רגע אדוני, סבלנות. עוד דקה הקשבה מצידך תעניק לך שקט נפשי, תמנע ממך בזבוז זמן ועוגמת נפש - אלה שתי הדקות שבהן אני מסבירה לך על המלון,

על כפתורים שונים בחדר, על טמפרטורות המים והמזגן בחדר, על שעות הארוחות, על פעילויות לזאטוטים ועל פינוקים לך ולאשתך. להגיד לי בעת העזיבה ש"רק היום גילינו על X" לא יסחוט ממני פיצוי. זו הבעיה שלך, הרי הכל היה כתוב בדף ההסבר שנתתי לך.

 

"החדר לא נראה לי"

האם נשמע לך הגיוני שנכנסת לחדר ב-14:00 אבל רק ב-18:00 נזכרת שאתה לא אוהב את החדר והוא לא לרוחך? האם הכלל הוא להמתין לסוף החופשה ואז להתלונן? לא חבל שכל החופשה הלכה קפוט? אם תיגש לקבלה במהירות, אני אוכל לטפל בזה, ולא בערב - כשמרבית האורחים כבר הגיעו ופשוט לא נשארו חדרים במלון.

 

"פישלתם, תביאו לי את המנהל"

תקלות קורות - נכון, זה מבאס, מתסכל ולא מרגיש כתמורה שווה לכסף ששילמת, אבל זה קורה. לא בכוונה ולא בזדון. כשאני אומרת שזה יטופל - אז זה יטופל. אני גם אתנצל אלף ואחת פעמים. ולך אורח יקר אני ממליצה להירגע, לחייך ולקבל את זה בהבנה. זו לא סיבה לצרוח, להשתולל ולאיים עלי. רגע לפני שאני מזמינה את הביטחון - אני אציע לך כוס מים ופיצוי. לפני שאתה דורש מנהל - תקשיב לי: מנהלים הם מרובעים, הם יתייחסו אליך כאל ילד, יתנו לך פיצוי רק כדי להשתיק אותך. אם היית מקשיב לי הייתי מפצה אותך גם בלי הדרמה של "להתלונן למנהל". ואני מבטיחה - הפיצוי שלי באמת שווה.


למה לעשות דרמה? (צילום אילוסטרציה: Index Open) 

 

מוצ"ש דוחק? עם ישראל מתחזק

כמו בכל סוף שבוע - פורצת לה תופעת ה"דתי לפי דעתי", שמאפשרת עזיבה מאוחרת בצאת השבת. די, נמאס לי! אם אתה דתי ,שומר שבת או מתחזה - לפחות תבקש מפתח שבת, ושאשתך לא תעשה את זה בעודה לבושה במחשוף וולגרי ומיני אימתני.

קצת צניעות. אתה יודע למה אתה צריך להוסיף עוד 150-250 ש"ח כדי להישאר עוד כמה שעות בשבת? כי זו בעייתך האישית שנזכרת בשבת להודיע שאתה "לא נוסע בשבת". מילא, היית מודיע כשרק הגעת למלון - אבל יוצא שאתה מודיע לנו על כך באמצע השבת - בדרך כלל בשיחת טלפון מהחדר שלך. וסתם אחת קטנה - באמת קשה לך לוותר על 200 שקל כדי לשמור על עקרונותייך?

 

לא תזרוק איזה טיפ?

אמנם אני לא סוחבת מזוודות, לא מנקה את החדר ולא מביאה את פרוסת הלימון

לתה של הבוקר, אבל אני קיבלתי את פניך, חייכתי, הקשבתי ושדרגתי את החדר. תעשה טובה ותפריש כמה שקלים. אפילו 5 שקלים יגרמו לי לחייך אליך חיוך רחב יותר ביציאה, ואולי להזמין אותך ואת החמולה שלך לקפה ועוגה על חשבון המלון בלובי.

 

הטיפ שלי אליכם

אז מה למדנו? לברר הכל בעת ביצוע ההזמנה, ועדיף לצלצל למלון יום לפני ההגעה ולשאול על כל מה שמציק לך. דאג להודיע למלון על כל רצונותיך לגבי הנוף, כמות האנשים שמגיעים (תאמין לי שאני יודע שהקטנצ'יק ההוא שלך), ושעת העזיבה הרצויה בשבת. כשאתה מקבל מפתח לחדר דאג להקשיב לי ולקרוא בדפי המידע, כשאתה זועם -אל תתלונן למנהל, אלא בקש ממני לעזור לך. אני הכתובת הכי טובה שלך.

 

חופשה נעימה שתהיה לכם. ודרך אגב, הישראלים לא כל כך נוראים כמו שחושבים.

 

כמה מהפרטים בטור טושטשו כדי לא לזהות את המעורבים.

אתם בעלי עסק או נותני שירותים מתחום התיירות? נתקלים ב"טיפוסים" כאלה ואחרים? אם יש לכם מה לספר לנו על התייר הישראלי כיתבו לנו למייל: tourism@y-i.co.il

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מותר גם לך לחייך. אילוסטרציה
צילום: Index Open
מומלצים