שתף קטע נבחר

דרמו קוסמטיקה: כמו לקנות קרם מרופא

דרמוקוסמטיקה, התחום שתופס תאוצה בשנתיים האחרונות ומספק מוצרים שמבקשים לענות גם על בעיות עור, בתכשירים זולים יחסית. מדריך להתמצאות בנבכי התחום

התחום הקוסמטי שצמח הכי מהר בשנתיים האחרונות, לצד הקוסמטיקה הטבעית־אורגנית, הוא הדרמוקוסמטיקה. המושג בנוי מצירוף המילים דרמטולוגיה (רפואת עור) וקוסמטיקה. המוצרים מתחום זה הם כמו רפואיים, עם מרכיבים בעלי תכונות רפואיות טיפוליות, אבל אינם בבחינת תרופה – אלא נועדו לתת מענה קוסמטי לעור עם בעיות רפואיות. הם נמכרים בבתי מרקחת ולרוב מומלצים על ידי רופאי עור, אך אין צורך במרשם רופא או רוקח.

 

הצטרפו לעמוד שלנו בפייסבוק

 

אם כך, דרמוקוסמטיקה מיועדת לטיפול בעור חולה וקוסמטיקה מיועדת לטיפול בעור בריא? מכאן זה מתחיל להסתבך. מצד אחד עולים על המדפים מוצרים שמוצגים כקוסמטיים אך הקטגוריה שלהם מוגדרת כדרמוקוסמטית. מצד שני, חברות הקוסמטיקה מפתחות סדרות במענה לצרכים בעייתיים ספציפיים, כמו אדמומיות בעור. איך יוצאים מהבלבול הזה?  


בחירת המערכת: ליין מוצרי "אוון" . מרגיעים את העור

 

מה שמוסכם על כולם הוא שהדרמוקוסמטיקה נותנת מענה לעור עם רגישות. זה כמובן מאפשר להרחיב את תחום המוצרים, הרבה מעבר להיבט הרפואי, כי בינינו, למי אין היום עור רגיש? חברת "סבוקלם‭,"‬ שקיימת כעשרים שנה וקרם הלחות שלה לעור עם סבוריאה ידוע בארץ ובחו"ל, הזמינה לאחרונה סקר בנושא רגישות בעור. מתוך 250 נשים בגילאי ‭40 ,55–35‬ אחוז הגדירו עצמן כבעלות עור רגיש, מתוכן שמונה אחוזים ציינו כי עורן רגיש מאוד. הסיבה היא, אולי, כי המושג "עור רגיש" חורג היום מעבר לסוג או למצב. גורמים משפיעים נוספים הם חשיפה לזיהום סביבתי, קרינת שמש, עלייה ברמות החרדה והמתח היומיומי ועוד.

 

מותגי הדרמו

המותג הדרמוקוסמטי הוותיק ביותר בארץ הוא "וישי" הצרפתי, שנוסד בשנת 1931 (ונרכש על ידי קונצרן "לוריאל")"‬ ומבוסס על מי מעיינות וישי, שלהם סגולות טיפוליות. המים מכילים 17 מלחים ומינרלים ו-13 יסודות קורט.

 

מים אחרים להם מייחסים הצרפתים סגולות מרפא הם של מעיינות אוון בדרום צרפת, עליהם מבוסס המותג הדרמוקוסמטי "אוון" מבית "פייר פברה‭."‬ למים אלה מיוחסות סגולות של ריכוך העור והרגעת דלקות וגירויים.

 

בית "פייר פברה" הרחיב את מותגיו הדרמוקוסמטיים עם "א-דרמה‭,"‬ המבוסס על מיצוי טהור של שיבולת שועל בעל תכונות הרגעה, ריכוך, הפחתת אדמומיות ושמירה על לחות העור. לצדם פיתחה החברה את המותג "גלניק‭,"‬ שבין מרכיביו שמן ארגן, אצות כחולות ממים עמוקים ועוד.

 

מותגים אלו מיובאים ארצה על ידי "מדיליין‭,"‬ בעלת מפעל תרופות ביוקנעם, שפיתחה מותג דרמוקוסמטי פרטי בשם "מדידרם‭."‬ לפני שנה הורחבה ועודכנה סדרת האנטי אייג'ינג לטיפול בכתמים והענקת גוון אחיד. החברה נצמדת להגדרה המקובלת באירופה לקוסמטיקה דרמטולוגית, שמיוצרת במפעל תרופות עם תנאי בקרה ואיכות והוכחות קליניות כמקובל בתרופות, לצד נוחות ונעימות למגע בעור כמו בקוסמטיקה.

 

"נוקס" הצרפתית טוענת לדרמוקוסמטיות הודות לבדיקות הביצוע ומבדקי היעילות בפיקוח דרמטולוגי, מבחני מעבדה למרכיבים הפעילים ומ-80 אחוז מרכיבים ממקור טבעי. נראה כי זה מה שאפשר ל"סופרמפארם" לשלבה בדוכני הדרמוקוסמטיקה החדשים שהקימה.

 

רחוק עוד יותר הלכה "מכבי קאר" (חברה הבת של קופת חולים "מכבי‭("‬ שהתחילה את חדירתה לתחום הטיפוח עם קרמים לידיים ולרגליים למותג "דרמיקס קאר‭."‬ אלה מבוססים על שילוב רכיבים טבעיים, לא חדשים אך מוכחים כיעילים, כמו חוחובה, קמומיל, אלמ וורה ואובלפיחה. הפורמולות הפרטיות מיוצרות במפעל בארץ שאינו מהתחום הרפואי. היעדר גורמים מגרים כמו פרבנים (מרכיבי שימור), SLS (סודיום לאוריל סולפט) והמכירה בבתי מרקחת מאפשרים, מבחינתם, לכנותם דרמוקוסמטיים.  


בחירת המערכת: אדרמה. שומר על לחות העור

 

ויש את המחיר

"ביודרמה" הצרפתית מבחינה בתתי מצבים ובעוצמות שונות בסדרה לעור רגיש. היא מציעה קרם פנים לעור רגיל עד יבש במרקם קרמי או במרקם תחליבי; קרם פנים מרגיע לעור רגיש ואדמומי; קרם פנים להרגעה מיידית של עור רגיש ומגורה ועוד.

 

מותג ישראלי שמקבל יותר ויותר מקום על המדפים ברשתות הפארם הוא "ד"ר עור‭,"‬ שנוסד לפני 15 שנה על ידי רופא העור ד"ר דב סטמפלר ולאחרונה שינה את התנהלותו. מהבחינה השיווקית, עולם התוכן של הבריאות ירד מהפרק, ובמקומו שולב עולם תוכן של יופי וחוויית שימוש לצד הרקע הרפואי. סדרת האנטי אייג'ינג מבוססת על חומרים מובילים ומוכחים כפעילים כמו רטינול, חומצות אלפא הידרוקסיות, ויטמין סי וחומצה היאלורונית.

 

הסדרה לאקנה מציעה גם מייקאפ ונותנת מענה לעור המטופל בתרופות, כמו בכדורי רואקטן, הגורם לרגישות יתר, ליובש ולגירויים בעור. המטרה המוצהרת של "ד"ר עור" היא לספק אלטרנטיבה לקוסמטיקה רגילה גם בשל יתרון חשוב בתחום המחיר - רוב הקרמים עולים ‭200-100‬ שקל.

 

ברשתות הפארם מודעים לעובדה שנשים רבות אינן מוכנות להשקיע סכום גבוה בקרם עם הבטחות נוצצות, או שאינן יכולות, גם אם הן רוצות. האריזות מפחיתות את המחיר, כי אין צנצנות יקרות ולא אריזות חיצוניות מרשימות. אין כמעט דיילות יופי, שמייקרות את המוצר, והעיקר - החיבור לתחום הרפואי מעניק רושם של קרם יעיל ואמין. קצת כמו לקנות מכונית מרופא. 

 


תמורה מצוינת למחיר. מוצרי ד"ר עור

 

 

תודה על העזרה בהכנת הכתבה ל: ננסי ירחי, מנהלת קשרים רפואיים, "וישי‭;"‬ אורלי רובינסון, מנהלת תחום דרמוקוסמטיקה, "מדיליין‭;"‬ חאתם עמשה, רוקח ראשי, "ניו פארם"; איציק נחמיאס, מנכ"ל "קונלי קוסמטיקס‭,"‬ יבואנית "ביודרמה‭;"‬ הרמן וייס, מנכ"ל משותף, "סבוקלם‭;"‬ עינת פרידמן, מנכ"לית "ד"ר עור‭;"‬ מדונה חובל, מנכ"ל "מכבי קאר".

 

עוד על טיפוח ויופי בלאשה

מתעניינת גם בקומסטיקה אורגנית (מה זה, בעצם?)

אילו מוצרים קוסמטיים נוצרים משמן זית?

 


 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מדידרם. קומסטיקה דרמטלוגית כמו באירופה
צילום: דן לב
גלניק. מרכך את העור
צילום: נועה נבון
וישי. המותג הוותיק ביותר בישראל בתחום
צילום: מוטי פישביין
ד"ר עור. מותג ישראלי
צילום: מוטי פישביין
לאשה בפייסבוק
מומלצים