שתף קטע נבחר

מטוס עם שני גלגלים - אופנועים עם מנועי מפלצת

אין גבול לכמות כוח המנוע שרוכבי אופנועים מבקשים לעצמם, ולכם הם מקבלים מהיצרניות דגמים חזקים יותר ויותר. אבל יש רוכבים שהמילה "מספיק", פשוט זרה להם. קבלו את יצרני אופנועי המפלצת, יצירות עם הספק מנוע בלתי אפשרי

לפני מספר שבועות בלבד, חשפה חברה צ'כית בשם FGR אופנוע חדש. את החברה הזו רק בודדים מכם מכירים, ולא במקרה. היא אינה שייכת לקטגוריית היצרניות המוכרות, שכן היא אינה מייצרת אופנועים סטנדרטיים. בינואר היא הציגה את ה'מידאלו', כלי עם מאפיין מאד יוצא דופן: מנוע V6 בנפח של לא פחות מ-2.5 ליטר. למעשה, המנוע הגדול ביותר שיוצר אי-פעם עבור אופנוע באופן סדרתי, וכנראה גם החזק ביותר. בעיקר אם יתממשו הטענות בדבר הספק מירבי של 240 כ"ס. לא מפלצת?


בוס-הוס: מנוע V8 לאופנוע - בארה"ב כמובן

 

אולי, אבל לא לצד הבוס-הוס. שכן גם אם הופתעתם לשמוע שמנוע המידאלו הוא הגדול ביותר שיוצר עבור אופנוע באופן סדרתי - הוא ממש לא הגדול ביותר, ובוודאי לא החזק ביותר. שכן למעלה מ-20 שנה קיימת בארה"ב חברה בשם Boss Hoss, המייצרת אופנועי ענק עם מנועי V8, שמקורם בקונצרן הרכב גנ'רל-מוטורס.

 

ההיצע הנוכחי כולל שתי גרסאות בסיסיות, האחת עם מנוע ה-5.7 הוותיק (355 כ"ס) והשניה עם מנוע 6.2 ליטר מודרני יותר שמפיק 445 כ"ס, ומומנט ענק של 61.5 קג"מ. תיבת הילוכים חצי-אוטומטית בת שני הילוכים בלבד מספיקה כדי להזיז את הבהמה הענקית, אשר שוקלת יותר מחצי טון. מיכל דלק של 32 ליטר נדרש כדי לספק טווח נסיעה סביר להיפופוטם הדו-גלגלי הזה. המחיר, למי שמוכן ויכול להתמודד עם המסה העצומה, הוא מעל 30 אלף דולר.

 

אבל עם כל הכבוד לבוס-הוס, אם אתם בעלי ידע טכני, לא חוששים מעבודה עצמית ורוצים מנוע V8 בחבילה פחות בהמתית, יש פתרון. בחור שבדי בשם רולף אנדרסון, מפעיל חברה המכונה V8 Thunder Cycles. החברה הזו מייצרת קיטים לבנייה עצמאית של אופנועים עם מנועי V8 מתוצרת רובר. מנועים אלו פופולריים מאד בקרב בוני מכוניות-קיט ספורטיביות, אך מטבע הדברים, השימוש שלהם בתחום הדו-גלגלי פחות נפוץ. הקיטים (יש שניים, Sidewinder ו-Strike) מתבססים על שלדת הרלי-דייוידסון, וכוללים את רוב החלקים המכניים הנדרשים למעט המנוע עצמו, גלגלים ומערכת חשמל. המחיר: כ-15 אלף דולר.


מנוע V12 Home-Made: שני מנועי 6 צילינדרים מחוברים יחד

 

לא מספיק פרוע עבורכם? אנדריאס גיאורגאדס, דרום אפריקאי במקור (שלא במקרה הוא מכונה "ג'ורג' היווני") וכיום תושב ארה"ב, הוא איש יצירתי במיוחד. בנוסף לעבר כרוכב-מירוצים מצטיין, הרזומה המכני המרשים שלו החל בסוף שנות ה-60, עם בניית אופנוע-מירוץ על בסיס מנוע מכונית הונדה 600 סמ"ק. לאחר מכן, בין 1978 ל-1998, הגיעו לא פחות משלושה אופנועים עם מנועי פרארי - שני V6 ואחד V8.

 

מנוע V12 היה הצעד המתבקש הבא לאדם עם ראש יצירתי כמו אנדריאס - והוא בחר בדרך הקשה: בניית המנוע בעזרת חיבור שני מנועי אופנוע בעלי 6 צילינדרים כל אחד, של הונדה CBX. ומרשים עוד יותר, הוא עשה את כל העבודה בחדר העבודה הצנוע אצלו בבית, וגם בנה בעצמו את השילדה. התוצאה הסופית, מגומרת היטב ועם חלקי גוף מאלומיניום מלוטש, מרשימה באיכותה - בוודאי בהתחשב בתנאים בהם יוצר האופנוע.


טומאהוק: דודג' וויפר של שני גלגלים

 

לפני שמונה שנים הפתיעה דודג' את העולם, כאשר הציגה בתערוכת דטרויט את ה'טומאהוק' - אופנוע-תצוגה עם מנוע V10 ענק בנפח 8.0 ליטר, שנלקח ממכונית הספורט של דודג', הווייפר. אותו אופנוע לא יועד לייצור סדרתי, אך מספר קטן של עותקים הוצעו למכירה - מבלי שיוכלו לעלות על הכביש באופן חוקי - תמורת סכום מופרך לחלוטין. אבל אלן מיליארד (Millyard) הבריטי לקח את הרעיון צעד אחד קדימה – ובנה לעצמו אופנוע עם מנוע ה-V10 המדובר, שמפיק לא פחות מ-500 כ"ס.

 

השאלה "למה" ממש לא רלבנטית כאשר מדובר ביצירות מוטוריות מהסוג הזה, וכאשר מדובר באנשים כמו מיליארד, שכבר בגיל צעיר דחף מנוע של מיני לתוך שילדה של אופנוע BSA. "אם כולם אומרים שאי אפשר לעשות את זה - עשה את זה". זה המוטו שלו. המפלצת שבנה שוקלת כ-550 ק"ג (המנוע לבדו אחראי ליותר ממחצית המשקל), ולמרות היותו מאד בלתי-אווירודינמי והעדר הגנת-רוח כלשהי, כבר נמדדה לאופנוע מהירות של 333 קמ"ש. את הרעיון לבניה שאב מיליארד מפרוייקט הטומאהוק המוזכר לעיל, ואת המנוע קנה דרך איביי. שאר העבודה נעשתה אצלו בחצר, עם כלי עבודה פשוטים יחסית.

 

ותאמינו או לא, זה ממש בקטן. לפחות לעומת האופנוע המטורף באמת, שבנה לעצמו בריטי אחר בעל דמיון יצירתי, בשם ניק ארגייל. בליבו של ה-Rapom V8 פועם מנוע V8 בנפח 8.2 ליטר - וכאילו אין די בכך, נעזר המנוע במגדש-על. התוצאה היא הספק מירבי שנע בין 1,000 ל-1,200 כ"ס, בהתאם לכיוון המגדש והדלק בו נעשה שימוש.

 

האופנוע נבנה ללצורך מירוצי דראג (תחרויות מיאוץ קצרות), אבל ארגייל הצליח לסדר לו גם רישוי לכביש - ובכך יצר את האופנוע החוקי-לכביש החזק בהיסטוריה. שימו לב שמדובר  בהספק דומה לזה של בוגאטי ויירון, אבל עם משקל של כ-450 ק"ג בלבד - כרבע ממשקל הבוגאטי. אפשר רק לנסות ולדמיין איך מרגישה התאוצה כאשר המצערת נפתחת עד הסוף.


Rapom V8: חזק כמו בוגאטי ויירון - על רבע ממשקלה 

 

ובכל זאת, את הצל"ש על יצירתיות אבסולטית, נעניק לאופנוע שנבנה עוד בשנות ה-80. אוסטרלי חביב בשם לאקי קייזר, לקח מנוע של מטוס ספיטפייר - מנוע "מרלין" המפורסם, V12 ענק בנפח 27 ליטר - וחתך ממנו שני צילינדרים כדי לקבל מנוע בנפח 4.5 ליטר בלבד. כנראה עם הבוכנות הגדולות ביותר שהניעו אי פעם שני גלגלים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
Rapom: יחס של 2.5 כ"ס לקילו!
צילום: טל שביט
אופנוע ששוקל יותר מחצי טון, בוס-הוס
צילום: טל שביט
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים