שתף קטע נבחר

 

שווים נגיעה: מגזיני הטאבלט הטובים ביותר

לא על הדיילי לבדו: סקרנו בשבילכם את ארבעת הכוכבים העולים של מגזיני ועיתוני הטאבלט - הניו יורקר, הפרוג'קט, ההאפינגטון פוסט, והפליפבורד - ובדקנו מי מהם שווה את הכסף שלכם

<< סמסונג חושפת: יורשים לגלקסי Tab וגלקסי S

 

אם יש לכם אייפד, או שאתם מתעניינים וקוראים חדשות טאבלט, נתקלתם בלא מעט כתבות על ה-Daily, העיתון היומי הראשון שפותח ועוצב עבור האייפד. הדיילי זכה לדחיפה שיווקית גדולה לא רק מצד חברת האם, News Corporation, אלא גם מצד אפל. 

 

מרוב הייפ אפשר לטעת ולחשוב שהדיילי הוא העיתון היחיד לאייפד. אבל האמת היא שמאז השקת הטאבלט קבלו משתמשיו את האפשרות לרכוש או להוריד חינם לא מעט מגזינים ועיתונים. בחרנו לסקור ארבע אפליקציות מגזיניות, שכל אחת בוחרת לקחת את שוק התוכן הטאבלטי לכיוון שונה.

 

Project - מגזין לאייפדיסטים בלבד

מאחורי מגזין פרוג'קט עומד המיליארדר הבריטי ריצ’ארד ברנסון, והוא המגזין הראשון שפותח לאייפד בלבד. פרוג'קט הוא כל מה שהדיילי היה צריך להיות ויותר - רק חבל שהוא יוצא אחת לחודש.

 


 

במגזין קיים איזון נכון בין טקסט, וידאו, ומולטימדיה. לדוגמה, בגיליון הראשון הופיע ראיון עם ג’ף ברידג’ס. בכתבה הוצבו לצד הטקסט פריימים מסרטיו של ברידג’ס, שלחיצה עליהם השמיעה את ברידג’ס נזכר בהפקתם. השילוב בין המדיות השונות קיים בכל הכתבות במגזין, באופן שמקפיד לב לא רק על אסתטיקה, אלא גם על הדרך בה החומרים משרתים את הסיפור.

 


 

המגזין מתמקד בעיקר בבידור, אבל מכיל גם מספר כתבות עומק בנושאי סביבה ופוליטיקה. תוכלו למצוא בו כתבה על חיי הלילה בלונדון, כתבה אחרת על פרסומת הפלסטלינה של לנד רובר, וכתבה שלישית על הספרים המובילים של 2010. בכל גליון מכיל כתבה על עיר נבחרת בה נסקרים אומנות, מוסיקה, מסעדות, ברים וקניות. בנוסף, תוכלו להגיב לכל כתבה, ולקרוא את הבלוגים האישיים כותבי המגזין, בהם ניתן למצוא הצצה אל מאחורי הקלעים של המגזין.

 


 

כמו רוב המגזינים לטאבלטים, גם פרוג'קט ניתן להורדה כאפליקציה חינמית. את המגזינים עצמם מורידים מתוך האפליקציה בעלות של 2.99 דולר למגזין. בשלב זה לא ידוע אם האפליקציה תעבור למודל המנויים החדש.

 

Huffington Post - המרה עם מחשבה

ההאפינגטון פוסט, אתר החדשות שנקנה לאחרונה על ידי AOL, מציע בגרסתו הטאבלטית עיתון חינמי (באייפד) שמאוד נוח לנווט בו. בצד שמאל של המסך תמיד מופיעים המדורים השונים, ולחיצה אחד מהם תציג במרכז המסך חלוקה קבועה לסוגי התוכן: חדשות, בלוגים, מצגות, וכתבות פופולריות. 

 


 

בניגוד למגזין פרוג'קט, פה אין דגש מיוחד על פונטים או עיצוב מובנים, אבל קוראי העיתון יכולים לשחק בעצמם עם העיצוב - לבחור צבעים שונים, גודל פונט, וגם לשנות את סדר המדורים, כך שהקריאה תתאים לסגנון האישי של כל קורא ולנושאים המעניינים אותו.

 


 

The New Yorker - אותה גברת, אותה אדרת

עיתון הניו יורקר מייבא לטאבלט את הכתבות האיכותיות של העיתון המודפס והמקוון. תמצאו בו ביקורות, סיפורים, המלצות לבילוי, כתבות תחקיר וכמובן את התמונות וקריקטורות הידועות שמלוות את הכתבות. גם בניו יורקר ניסו לשלב קטעי וידאו בכתבות, אך באופן חסר מעוף ושגרתי למדי. המגזין לטאבלט הוא למעשה קובץ בעצם ב-PDF מחוכם. כמו ב-Wired.

 


 

האלמנט החברתי (טוקבקים) לא קיים בגרסת הטאבלט של העיתון, ומרגישים בחסרונו. מטריד אך יותר חוסר תשומת הלב לטיפוגרפיה; הניו יורקר ידוע כעיתון שמשקיע בעיצוב, אבל הפונטים בהם השתמשו מתאימים לגרסת הדפוס, והם לא הכי נוחים לקריאה במסך. בנוסף, חבל שהמחיר הוא 4.99 דולר לגיליון.

 

Flipboard - חשיבת תוכן חדשנית

הקונספט של פליפבורד פשוט, ומזכיר RSS משופר: האפליקציה מציגה בפניכם חדשות ותכנים מהרשתות החברתיות בצורת מגזין. כל קישור וסטטוס מופיעים בקוביית תוכן נפרדת, מתוך מספר קוביות המופיעות על המסך בסדר אקראית, אם כי מסוגנן.

 


 

הכתבה נפתחות ראשית בגרסת טקסט קצרה, כשבתחתית העמוד נטען הקישור המלא לכתבה, אותה תוכלו לקרוא באמצעות החלקת האצבע מלמטה למעלה.

 


 

כשתפתחו כתבות של שותפי תוכן של פליפבורד, דוגמת All Things Digital, או Lonaly Planet  - שימו לב לעיצוב שונה, שמעלה את הכתבה המלאה בצורה שהותאמה במיוחד לאפליקציה. גם זמן הטעינה קצר יותר וגם המבנה נוח יותר לקריאה מאשר תכנים שמגיעים מטוויטר ופייסבוק. את פליבורד ניתן להוריד חינם לאייפד, וגם כל התכנים שבו הם בחינם.

 


 

לסיכום

כעת, שמודל המנויים הולך ומתגבש, העיתונים והמגזינים שירצו לנצל אותו יהיו חייבים לתת תמורה טובה יותר עבור כספי הקוראים. יהיה מעניין לראות את הניו יורקר ומגזינים נוספים צועדים בעקבות הפלייפבורד, הדיילי והפרוג'קט, ומפתחים אפליקציה ייעודית, שמנצלת את ממשק המגע של הטאבלט אחרים. בסופו של דבר, עיצוב טוב הוא עיצוב המשרת את המדיום שבו הוא מתקיים, ומעט מאוד ספקי תוכן הפנימו את זה.

 

רוצים לזכות באוטו? השתתפו בתחרות הנהג החסכוני בפייסבוק שלנו

 

Posterous: הפצת תכנים או הצפת תכנים >>

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הניו יורק טיימס בגרסת הטאבלט.
מומלצים