שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    ברצוני להתאסלם, האם בכך אני מוגדר "כופר"?

    שאלה:

     

    קראתי את תרגום הקוראן של פרופ' אורי רובין, ואני בדרכי להתאסלם. האם בכך אני הופך לכופר? (צוריאל, דרום)

     

    תשובה:

     

    צוריאל,

     

    אני מקווה שעדיין תחזור בך, ולא תעשה את הצעד של עזיבת היהדות. מבחינת ההלכה, יהודי שנולד (או אפילו התגייר כהלכה), נשאר לעולם יהודי. גם אם יעשה פעולות של המרת דת, הוא יוגדר כיהודי מומר, אבל יהודי.

     

    האיסלאם אינו מוגדר אמנם כעבודה זרה, וכך כותב הרמב"ם בתשובה לרבי עובדיה הגר, שהיה מוסלמי לפני כן: "אלו הישמעאלים אינם עובדי עבודה זרה כלל, וכבר נכרתה מפיהם ומלבם, והם מייחדים לאל יתעלה ייחוד כראוי, ייחוד שאין בו דופי... ואם יאמר אדם שהבית שהם מקלסין אותו בית עבודה זרה הוא, ועבודה זרה צפונה בתוכו שהיו עובדין אותה אבותיהם באותו הבית - מה בכך. אלו המשתחווים כנגדו היום אין לבם אלא לשמים..." (כוונתו למכה, ולפולחן שם. שו"ת הרמב"ם סימן תמח).

     

    עם זאת, בוודאי שאין זו האמונה האמיתית שאנו מאמינים בה!

     

    עם ישראל הוא העם הנבחר ויש לו ייעוד לקדם את העולם לאמונה באל אחד, ולתקן את העולם במוסר והתנהגות. במשך השנים אמנם הופיעו שתי דתות המאמינות גם כן באל אחד, אולם אינן אלא שלב ואמצעי לקרב את האנשים לאמונת האמת – אמונת ישראל.

     

    כך כותב הרמב"ם בקשר לתפקידן של הנצרות והאיסלאם בעולם (בקטע שהיה מצונזר שנים רבות): "וכל הדברים האלו של ישוע הנצרי ושל זה הישמעאלי שעמד אחריו, אינן אלא ליַשֵר דרך למלך המשיח ולתקן את העולם כולו לעבוד את ה' ביחד. שנאמר 'כי אז אהפוך אל עמים שפה ברורה לקרוא כולם בשם ה' ולעבדו שכם אחד'. כיצד? כבר נתמלא העולם כולו מדברי המשיח ומדברי התורה ומדברי המצוות, ופשטו דברים אלו באיים רחוקים ובעמים רבים ערלי לב, והם נושאים ונותנים בדברים אלו ובמצוות התורה; אלו (הנוצרים) אומרים: מצוות אלו אמת היו וכבר בטלו בזמן הזה ולא היו נוהגות לדורות, ואלו (המוסלמים) אומרים: דברים נסתרות יש בהם, ואינן כפשוטן וכבר בא משיח וגילה נסתריהם. וכשיעמוד המלך המשיח באמת, ויצליח וירום וינשא, מיד הם כולן חוזרין ויודעים ששקר נחלו אבותיהם ושנביאיהם ואבותיהם הטעום" (רמב"ם הלכות מלכים פרק יא).

     

    האיסלאם, שהופיע מאות שנים אחרי היהדות, השתמש בחלקים מיסודות היהדות ואימצן כאילו הם הראשונים (עיין בספר הכוזרי בתחילת מאמר ראשון, דחיית

    אמונת האיסלם). מכל מקום, אמונה באיסלאם היא בוודאי כפירה באמונת היהדות, ויהודי שעוזב את היהדות, בוודאי נחשב ככופר וכמומר. בנוסף, הוא גם מחליש את עם ישראל ומצטרף לאמונה שכיום נלחמת במקרים רבים בעם ישראל.

     

    לכן, לפני שאתה עושה צעד נמהר ומוטעה, כדאי שתנסה לבדוק וללמוד מפי יודעי דבר את הנושא לעומקו, ואני מקווה שאם תחפש ברצינות את האמת – תמצא אותה ביהדות ובעם ישראל.

     

    בהצלחה (משיב: הרב שמואל שפירא, רבה של כוכב יאיר)

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים