שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות

    ההתקנה שהשתבשה: "תמי 4 הציפו לי את הבית"

    זוג הורים לשני תינוקות מצאו את עצמם עם בית מוצף, ונזקים של אלפי שקלים, אחרי שהתקנה כושלת של מתקן תמי 4 הציפה להם את הבית בכמויות מים גדולות. עשרות טלפונים לשירות הלקוחות - העלו חרס. תמי 4 מתנצלים: "מדובר במקרה נדיר"

    משפחת א' ממושב באזור מודיעין, סכך הכל רצתה מים מסוננים - וקיבלה מים בכל פינה בבית. ב-13 בפברואר הותקנה בביתם מערכת תמי 4, מאז ועד היום, הם מתמודדים עם הנזקים שההתקנה הלקויה לכאורה, חוללה בבית שלהם.

     

    "הגיע אלינו מתקין מאוד צעיר, מאוד נחמד, וכנראה מאוד לא מקצועי", מספר דורון, אבי המשפחה. "הוא פירק את הברז הקיים והתקין הארכות, ואמר לנו כבדרך אגב, ששם יותר מדי גומיות ולא הצליח לחבר את הברז, אבל בסוף זה עבד. בתום ההתקנה, בשעה 10:00 בערך, יצאנו מהבית עם המתקין.

     

    "כעבור כ-10 שעות, בשמונה-תשע בערב, חזרנו הביתה, ושמו לב שמים זורמים מתחת הדלת, כלומר מתוך הבית - החוצה. כשנכנסנו הביתה, גילינו כי ההתקנה
    של הברז התפרקה מהקיר, ככל הנראה בשפריץ גדול, וחלק גדול מהבית הוצף ונגרם לו נזק גדול מרטיבות.

     

    "בשירות הלקוחות מתעלמים מפניותי"

    לפי דורון, כבר ממבט ראשון היה נראה שמדובר בנזק רציני. ארונות מטבח שעשויים מסיבית, התמוססו לתוך המים. ארונות עיליים של איקאה התעקמו. הפרקט התרומם, הפאנלים נפלו, והמים הגיעו למסדרון עד לחדר האחורי: חדר הילדים. "את דלת הכניסה קשה עד היום לפתוח", הוא מספר.

     

     

     

     

    בני הזוג הזמינו מיד אינסטלטור. "הוא אמר שהברז השפריץ מעלה מעלה, פגע בארונות ובמדפים, ואז הציף את הבית", טוען דורון. "הוא עבד אצלנו עד 23:00. הילדים שלי, בני 4 חודשים ושנה וחצי, לא יכלו לישון בחדר שלהם באותו הלילה.

     

    למחרת ב-8:00, הרמנו טלפון לשירות הלקוחות של תמי 4, וסיפרנו להם הכל. הם התנצלו מאוד. ביקשתי שהמתקין שלהם יחזור אלינו, ויראה שהאינסטלטור פעל כשורה. ואכן, הגיע אלינו אותו מתקין של תמי 4, שגם התנצל על מעשיו: 'זה אף פעם לא קרה לי, אני לא מאמין שעשיתי כזאת שטות'. הוא בדק, ואמר שהאינסטלטור עשה עבודה טובה".

     

    דורון ביקש משירות הלקוחות שיחזרו אליו, על מנת לתאם הגעת שמאי לשם הערכת נזק, כדי להפעיל את הביטוח. אבל לטענתו, איש לא חזר אליו.

     

    "פניתי אליהם עשרות פעמים", הוא טוען, "והם כל פעם משנים את הגרסה: פעם אומרים שיבדקו, ופעם אומרים: תביא אתה שמאי. אבל הרי הם לא מתחייבים שהנזק קרה בגללם, אז לא אוציא כסף על שמאי, אלא אם אתבע אותם".

     

    אחרי סבב שיחות מייגע, דורון הצליח להגיע למנהל, שאף התקשר אליו ביום חמישי האחרון (17.2) בבוקר, ובשורה בפיו. הוא מספר:

     

    "המנהל הודיע לי: 'הצלחתי לארגן שמאי, ביום א' אצור איתך קשר להגיד לך בדיוק מתי מגיע השמאי'. הסברתי  לו שבשישי אמור להגיע נגר שהזמנתי, כדי לתקן את הארונות שהתפרקו. הוא ביקש ממני: 'אל תביא נגר עדיין, אחרת השמאי יעריך שנוצר פחות נזק'. אז ביטלתי את הנגר. יום א' הגיע, נשארתי בבית, אך השמאי לא הגיע ולא קיבלתי ממנו טלפון, ומאז לא שמעתי מאותו מנהל. השארתי בשירות הלקוחות אולי 10 הודעות, אך איש לא חזר אלי, ולדעתי הם פשוט מתעלמים מפניותי. היום אנחנו ב-23.2 ושמאי עדיין לא הגיע".

     

    "אני מעריך את נזקים ב-10,000 שקל"

    את הנזקים, דורון מעריך בכ-10,000 שקל, "לא כולל עוגמת נפש", הוא מפרט. "האינסטלטור לקח 500 שקל על תיקון לילה. הנגר אמר שייקח 1,000 שקל. גם הנזק של בזבוז המים עצום, כי עברו יותר מ-10 שעות, ואני בטוח שנקבל חשבון מים ענק במאות או אלפי שקלים.

     

    "כל הקירות שמסביב למטבח מעל הפאנלים (שנפלו), עדיין רטובים, ויש עליהם כתמי רטיבות שחורים. גם את זה נצטרך לתקן. אמרו לנו לייבש את הקירות עם רדיאטורים - אז גם נקבל חשבון חשמל יפה.

     

    הנזק הגדול הבא הוא הפרקט. הנזק לפרקט ניכר במטבח, בכניסה, בסלון, במסדרון ובחדר הילדים. מתקין הפרקטים שלנו אמר שצריך לחכות כמה שבועות עם הפרקטים, כי המים עוד רצים תחת הפרקט. הוא הסבירשצריך לפרק את הפרקט איפה שהוא התעקם. התקנת הפרקט בזמנו עלתה 9,000 שקל, 56 מ"ר פרקט. עכשיו צריך גם פירוק וגם הרכבה. של, לדעתי 20 מ"ר, זה יעלה לפחות 2,000-3,000 שקל.

     

    "רוקנו את כל המטבח והזזנו את מוצרי החשמל, כי מדיח הכלים לא עבד בהתחלה, בגלל מנגנון נגד הצפה. השכבנו אותו וכעת הוא עובד, אך אין לדעת איזה נזק באמת נגרם למכשירים לטווח הרחוק. ואני לא מדבר על שולחנות, שידת החתלה, צעצועים, ספרים, מזון שהלך, קערת עץ, יש הרבה נזק קטן ומצטבר. וגם יום החופש שלקחתי זה נזק".

     

    אחרי פניית ynet, מנהל שירות הלקוחות התקשר לדורון. "הוא היה אצלי הבוקר", מדווח דורון, "והבטיח שהכל יהיה טוב ושהחברה תממן את כל התיקונים הדרושים. עכשיו נותר לנו רק לחכות".

     

    מתמי 4 נמסר בתגובה: "אנו מתנצלים על עגמת הנפש שנגרמה ללקוח. מדובר במקרה נדיר שאינו משקף את אופי השירות של תמי 4 ושטראוס מים. אנו נמצאים בקשר עם הלקוח למציאת פיתרון לשביעות רצונות המלאה".

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    המקצוענים
    ההצפה
    הפרקט בזמן השיטפון
    תמי 4. מים מים לא בששון
    מומלצים