שתף קטע נבחר

אתם שיתפתם
    זירת הקניות
    נזק של עשרות מיליונים: "מזהם הדלק טרם זוהה"
    עדיין לא ברור מהו החומר שסגר את שמי ישראל, ובינתיים עלה חשש לתקלות גם באוטובוסים חדשים של אגד ודן. סיבה אפשרית לזיהום: בקע בצנרת התת-קרקעית, שגרם לבקטריות בדלק

    אחרי המטוסים, הזיהום בדלק יעצור גם את האוטובוסים? שר התחבורה, ישראל כץ, אמר אמש (יום ה') כי "קיימים דיווחים על תקלות באוטובוסים חדשים של אגד ודן" - ולכן ייתכן כי משבר הדלק עדיין רחוק מאוד מסיום. הלילה משרד התשתיות וחברת פז הטיסו את החומר שגרם לביטול הטיסות בנתב"ג למעבדות של הצבא האמריקני בגרמניה, מפני שאף מעבדה בארץ לא הצליחה לזהות את המבנה המולקולרי של החומר.

     

    משבר הדלק, כותרות אחרונות

      

    הזיהום, שסגר את שמי ישראל למשך שעות ארוכות וגרם לכך שאלפים המתינו זמן רב בשדה התעופה הבינלאומי היחיד באר, עשוי להיות קשור גם לפגיעה בכלי תחבורה אחר - האוטובוס. כץ אמר כי גם בעקבות הדיווחים על אותן תקלות באוטובוסים, נשלחו דגימות למעבדה כדי לבדוק את החומר.

     

    שעות של המתנה בנתב"ג

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

    בחברת פז מדווחים כי הדבר היחיד שהתברר עד כה בוודאות בבדיקה של המכון הביולוגי בנס ציונה הוא שלא מדובר בחומר ביולוגי. משמעות העיכוב בגילוי היא שהמטוסים בנתב"ג לא יוכלו לקבל תדלוק רגיל ויצטרכו להמשיך בתדלוק החלקי והמסורבל שהחל אמש. מכליות של חברת פז הגיעו מפי גלילות לנתב"ג, שם תדלקו את המטוסים, כדי שיכולו להמריא לקפריסין או לירדן, שם הם יתודלקו באופן מלא. גם מכליות של הצבא סייעו בתדלוק.

     

    מטוסי חיל האוויר המשיכו לפעול כרגיל

    גורם מקצועי בענף התעופה הסביר את ההקפדה היתרה שננקטת בנשוא אספקת הדלק למטוסים מסחריים: "כל יום נערכות בדיקות כימיות לדלק הסילוני, שיוצא ממכלים דרך ברזים, ולמיכליות שנוסעות למטוסים בשדה ומתדלקות כל מטוס. בכל מצב של חשש לסיכון הכי קטן מבטלים את הטיסות".


    מקורקעים בנתב"ג: "כל יום נערכות בדיקות כימיות" (צילום: ירון ברנר)

     

    הוא פירט את הסיבות האפשריות לזיהום: "הדלק הסילוני עובר בצנרת תת קרקעית שיכולה להיות באורך של מאות מטרים, ולא מן הנמנע שנוצר בה בקע או סדק שגרם לחלחול של חומרים. מנועי המטוסים רגישים מאוד לזיהומים בדלק, שלעתים נגרם כתוצאה מהתפתחות בקטריות בדלק, המורכב למעשה מתערובת של דלק ושמן. המסנן אמור להיות עמיד לכל הזיהומים, וכנראה שהזיהום שהתגלה התפתח עליו ולא הגיע לדלק עצמו".

     

    מטוסי חיל האוויר המשיכו לפעול כרגיל, מפני שבבדיקה שנערכה בחיל התברר מעל לכל ספק שהתקלה אינה קיימת שם. מקור התקלה, איפוא, הוא במערכת האזרחית של פז, שמובילה את הדלק מבית הזיקוק באשדוד. בפז הדגישו כי הדלק שיוצא מבית הזיקוק נבדק כמה פעמים ונמצא נקי ותקין לחלוטין. לכן, לדבריהם, התקלה התרחשה בדרך, אך עדיין לא ברור היכן. בגלל שגם מהותה של הבעיה אינה ברורה, אי אפשר כרגע לדעת כיצד לתקן אותה.

     

    המשבר התעופתי גרם לנזקים בהיקף של עשרות מיליוני שקלים, שבשלב זה סופגות חברות התעופה, שנאלצו לשכן את נוסעיהן בבתי מלון בחו"ל במקרה הטוב או להחזיר להם את כספם במקרה הרע, בגין ביטול טיסותיהם. לפי הערכות של גורמים בענף התעופה, החברות יתבעו כספים אלו מהמדינה ומהגורמים האמונים על אספקת הדלק והזרמתו למטוסים.

     

    Read this article in English

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    תופסים תנומה בשדה התעופה
    צילום: אוהד צויגנברג
    גם האוטובוסים ייפגעו?
    צילום: צפריר אביוב
    מומלצים