החל מיולי: גם אסם תעלה מחירים ב-10%-5%
חודש לאחר שהבטיחה כי לא תלך בעקבות שטראוס ופרקטר אנד גמבל שהעלו מחירים, הודיעה אסם כי מוצריה יתייקרו החל מ-1 ביולי. חובבי הקפה יאלצו לשלם 7% יותר ואוהבי הבמבה והביסלי יספגו תוספת של 4%. מה עוד יתייקר?
ענקית המזון אסם מיישרת קו עם שטראוס ופרוקטר אנד גמבל שהעלו מחירים. החל מ-1 ביולי יתייקרו המחירים ב-5% עד 10%. מחירם של הבמבה והביסלי יעלה ב-4%; מאפים מתוקים, דגני בוקר, פירורי לחם, פודינג וג'לי יתייקרו ב-5%; קפה "נסקפה" וטייסטר צ'ויס יתייקרו ב-7% ומחירו של סירופ ויטמינצ'יק יזנק ב-10%.
העלאת המחירים הקודמת של אסם היתה בדצמבר בשיעור של 3.5%. לפני חודש הודיעה שטראוס כי תעלה מחירים בעקבות עליות מחירי חומרי הגלם. מאסם נמסר אז ל-ynet כי החברה אינה צופה מהלך של העלאת מחיר כרגע.
גם מוצרים שאינם של שטראוס התייקרו במהלך חודש מאי: מוצרי טונה סטארקיסט התייקרו בשיעור שבין 5% עד 15%, מוצרי הכביסה של פרוקטר אנד גמבל התייקרו בכ-5%, ושמפו פאנטן גם הוא של פרוקטר, התייקר ב-3%. זאת אחרי שפרוקטר אנד גמבל העלתה כבר באפריל את מחירי חיתולי פמפרס וסכיני הגילוח ג'ילט בשיעור ממוצע של 4%.
יוניליוור, טרה וחוגלה קימברלי לא נותרו מחוץ לחגיגה, והעלו מחירים במהלך חודש יוני. מוצרי החלב שבפיקוח גם הם התייקרו לאחרונה, בשיעור ממוצע של 6.5%. גם הביצים התייקרו, בשיעור ממוצע של 4.7%.
תנובה העלתה גם היא את מחירי מוצרי הבשר שלה במאי בשיעור של 5%-7%, ומוצרי החלב של תנובה התייקרו ביוני, בשיעור של 1.6% עד 4.5%. גבינת הקוטג' תתייקר בשיעור הגבוה ביותר -4.5%. גבינת קוטג' 5% שומן, בגביע של 250 גרם, תעלה 6.97 שקל במקום 6.67 שקל.
העלייה הנמוכה ביותר היא של יוגורט פרילי ויופלה לבן, 0.8%. גבינות רכות יתייקרו בשיעור ממוצע של 1.6%, גבינות צהובות ב-1.7%, שמנת מתוקה ב-3.2%, מעדנים ב-2.3%, משקאות חלב, כמו שוקו, יתייקרו ב-3.3% וגבינות מלוחות ב-3.8%.