שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    זיל הזול: מכוניות חדשות בפחות מ-70 אלף שקלים

    מאז החל שיווקה של סוזוקי אלטו החדשה, צומח אצלנו שוק מכוניות המיני הזולות ללא הפסק. אחת אחר השנייה מצטרפות לחבורה במחיר ההגיוני עוד ועוד מתחרות - קבלו את סקירת הכי זולות שיש

    הנהג הישראלי ממשיך לגלות את חוכמת הקטנות. המצב הכלכלי הכביד יותר ויותר, רוכש הרכב דרש, יבואני הרכב הקשיבו והמהפכה יצאה לדרך. מכוניות מיני קטנות, עם מנועים צנועי-נפח, תיבות הילוכים ידניות ועם מעט מאד אבזור מפנק שאינו הכרחי, הן הלהיט החם של התקופה. חשוב מכך, כרגע נראה שאין דבר המסוגל לעצור אותן מלנגוס עוד ועוד נתחים מפלחי שוק יקרים יותר - מכוניות סופר מיני ואף משפחתיות קטנות - וכמובן מפעילות שוק היד השנייה.

     

    נתוני המכירות אינם משקרים. במהלך 2010 תפסו מכוניות מיני קטנות וזולות נתח שוק של כ-3%. מתחילת 2011 עומד נתח השוק של המכוניות האלה על קרוב ל-10%. הסוזוקי אלטו, מבשרת המהפכה, הפכה במחיר של 61 אלף שקל למכונית הזולה ביותר בישראל, ובפער גדול. כעת מגיעה לכאן קיה פיקנטו המודרנית יותר, בתוספת של כאלפיים שקלים. וחשוב עוד יותר, הן ממש לא לבד באזורי מחיר אלה.

     

     


     

    סוזוקי אלטו: 61 אלף שקל

    המכונית שהזניקה הלכה למעשה את שוק מכוניות המיני, ממשיכה להוביל עם החבורה עם תג המחיר הזול ביותר. מצד שני, התחרות המודרנית שהלכה וגדלה עם החודשים שחלפו, הפכו את האלטו ההודית לפחות אטרקטיבית ביחס בין תמורה למחיר. עם ארבע כריות אוויר ושלושה כוכבים בלבד במבחני הריסוק של ארגון הבטיחות האירופי, בטיחות פסיבית ואקטיבית אינה יכולה להיחשב הצד החזק ביותר של האלטו. הוסיפו לכך יכולת הסעת ארבעה נוסעים בלבד, תא מטען פצפון (הקטן בחבורה) עם 129 ליטר של נפח בלבד וחלונות אחוריים שלא נפתחים לגמרי, והתמונה די ברורה.

      

    החבילה המוטורית שמציעה סוזוקי אינה חורגת מהגבולות הבסיסיים. מערך מתלים פשוט במיוחד מעניק נוחות נסיעה בינונית-מינוס, ובידוד הרעשים אינו מהמוצלחים בלשון המעטה. בתמורה תקבלו מנוע בנפח 1.0 ליטר (68 כ"ס) שצורך רשמית כמעט 23 ק"מ לליטר בנזין. בסיס גלגלים של 236 ס"מ הוא כמעט הקטן ביותר, ויחד עם ממד אורך כללי הצנוע שבחבורה (350 ס"מ), האלטו הקטנה היא למעשה הכי קטנה, והכי צפופה.


      

    קיה פיקנטו: 63 אלף שקל

    המצטרפת האחרונה לשוק מכוניות המיני בישראל היא קיה פיקנטו הקוריאנית. הפיקנטו המסקרנת לא רק עולה כמעט כמו האלטו, אלא שייכת לדור המכוניות החדש של החברה הצומחת במהירות. בניגוד לאלטו, כאן כבר יש עבודת עיצוב מוקפדת, פרי עבודתו של מעצב העל פיטר שרייר, אשר הגיע מאודי כדי להפיח רוח חיים בדור המכוניות המשעממות של החברה. הפיקנטו מצליחה אם כך להוכיח כי מכוניות פשוטות וזולות לא חייבות להיות משעממות למראה. למעט עיצוב "צעיר", לפיקנטו מספר יתרונות חשובים, ובראשם שש כריות אוויר, אם כי עדיין לא עברה מבחני ריסוק.

     

    הפיקנטו מציעה גם ארבעה חלונות עם תפעול חשמלי, חיבור USB למערכת השמע, ואפילו מחשב דרך. מנוע ה-1.0 ליטר מספק 69 כ"ס, ומציע באופן רשמי צריכת דלק של כמעט 24 ק"מ לליטר, הטוב בין המתחרות. אורכה של הקוריאנית החדשה עומד על 359 ס"מ (כמעט הארוכה ביותר) ובסיס הגלגלים שלה עומד על 238 ס"מ (הנדיב ביותר בחבורה), תא המטען מספק 200 ליטרים (מהגדולים). לפחות על הנייר, מדובר בחבילה סופר-מעניינת.

    הערה: בניגוד לפרסום המקורי מחירה של קיה פיקנטו "על הכביש" עומד על 63,000 שקלים ולא 62,000 שקלים כפי שפורסם בתחילה. 


      

    יונדאי i10: מחיר של 65 אלף שקל

    הקטנה של יונדאי הגיעה אלינו לפני מעט יתר משנתיים, ושווקה תחילה עם תג-מחיר בעייתי יחסית של לא פחות מ-92 אלף שקל. אלא שאז עשתה זאת כשהיא מצוידת במנוע בנפח 1.25 ליטר (87 כ"ס). כאשר ראו כי טוב (לסוזוקי ומכשירי תנועה היבואנית), החליטו בכלמוביל לצרף גרסה זולה יותר, עם מנוע 1.1 ליטר והספק מרבי של 69 כ"ס בלבד. כך יכולה הייתה להצטרף ה-i10 מייד לחגיגה. כדי להזכיר כי היא עושה שימוש באותו בסיס המשמש את אחותה לקונצרן, הפיקנטו של קיה.

     

    לכן היא גם מציגה מידות כמעט זהות, למעט יתרון גובה משמעותי של 6 ס"מ. מכאן נגזר גם ההבדל הגדול במראה שתי המכוניות, כאשר היונדאי קורצת לקטגוריית המיקרו-וואן. ולכן היא גם מציעה את תא המטען הגדול מהמשתתפות כאן - 225 ליטרים של נפח. ממד האורך עומד על 358 ס"מ, בסיס הגלגלים על 238.

     

    רשימת האבזור של i10, במחיר של אלטו+ארבעת אלפים, אינו בולט לחיוב או שלילה. ארבע כריות אוויר, תפעול חשמלי לשני החלונות הקדמיים בלבד, וארבעה כוכבים במבחן הריסוק של ארגון הבטיחות האירופי ב-2008. אגב, עם כמעט 21 ק"מ לליטר, היונדאי אינה מהחסכוניות שבחבורה, אם כי יש פחות טובות ממנה.


     

     

    שברולט ספארק: 68.5 אלף שקל

    הקטנה של שברולט הגיעה ארצה בתחילת השנה, ובדומה לקיה פיקנטו, מציגה את שפת העיצוב החדשה והמזוהה של החברה. אולי כמחווה למכוניות האמריקניות של פעם (למרות שהיא כמובן קוריאנית לחלוטין), מציגה הספארק את המנוע הגדול והחזק שבחבורה, 1.2 ליטר עם 82 כ"ס. ויש לזה כמובן תועלת בדמות ביצועים טובים יחסית לקטגוריה, אך גם מגרעות - למשל צריכת הדלק הגרועה בחבורה 19.6 ק"מ לליטר.

     

    מצד שני, עם מחיר גבוה ב-7,500 שקל, רשימת האבזור של הספארק מרשימה במיוחד. עם שש כריות אוויר, תפעול חשמלי מלא לחלונות ומראות, כולל חימום למראות הצד. הספארק גם קיבלה ב-2009 ארבעה כוכבי בטיחות במבחן הריסוק, אם כי עשתה זאת ללא מערכת בקרת יציבות הנדרשת והקיימת כיום. 170 ליטר של תא מטען ממקמים אותה באמצע, אבל היא הארוכה מכולן עם 364 ס"מ, למרות שבסיס הגלגלים שלה אינו חורג מהמקובל - 237 ס"מ.


      

     

    פיז'ו 107: 69 אלף שקל

    לטעמנו, הקטנה של פיז'ו היא המכונית היותר-מעניינת למראה בקרב חברות הקבוצה, למרות שהוצגה עוד ב-2005 ורק לפני שנתיים עברה מתיחת פנים. אגב, תא הנוסעים מנסה להעניק לפנים המכונית את אותה מקוריות של חלקה החיצוני, לא לגמרי בהצלחה. ועוד נקודה מעניינת אחת. ה-107 היא היחידה משלוש אחיות זהות - האחרות הן סיטרואן C1 וטויוטה אייגו - שנמכרת בארץ, עקב פרשת תקינה ישראלית תמוהה.


    ה-107 משווקת בארץ עם מנוע 1.0 ליטר המספק 68 כ"ס, וצריכת דלק רשמית של כמעט 22 ק"מ לליטר. עדות לעובדה שמדובר במכונית כבר מיושנת, ניתן למצוא בתא המטען שמציע 139 ליטר בלבד. לא הכי קטן, אבל כמעט. גם בסיס הגלגלים מעיד על כך, עם המידה הקטנה בחבורה - 234 ס"מ בלבד. גם אורכה צנוע במיוחד - 343 ס"מ.

     

    לפיז'ו שזכתה בארבעה כוכבי בטיחות עוד ב-2005, יש שש כריות אוויר להציע לנוסעיה, אך לעומת זאת רק שני החלונות לפנים מופעלים בעזרת חשמל.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    השוק הישראלי צומח, המכוניות מתכווצות
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים